Dagens V75

Elitloppshelg och kanonväder. Underbart!

Mina kraxartips till dagens tävlingar följer här......

1: Spika 9 Victory Love, bombar runt packet när Svanen vrider på kranarna på sista långsidan. Vid gardering är det i första hand 1 - 4 - 10 - 2.

2: Här spikar jag en kastrerad stackare som kliver fram i dödens och gör pressylta av resterande utfyllnad i loppet, nr 5 Chimall T.T! Är favorit och berättigad som sådan. 1 Manhattan Sassy är påställd och är enda motbudet men jag spikar femman.

3: En massa ston och naturligtvis helt virröppet......Streckar sju kusar där jag stormvarnar för 5 Lovely Conch, inte mycket streckad och kan vara The Surprise! Annars är det mycket gap om 3 Swept To Victory och den spikar jag på lilla V5 bongen:-)

4: Här var jag inne på spik på 3 Sahara C Four som var kalasfin senast. Nu slänger de tyvärr på platådojjorna och då ringer mina varningsklockor likt gonggongen som slår efter en sen kväll med för mycket booze. Varnar ÄN EN GÅNG för 5 Rea Montana, som är en bra häst. Garderar ytterligare med 7 Carmenere och 2 Galax Trot.

5: Öppet lopp och vem fan vinner? Jo, 8 Hunter Brodde...Är inte ens mest streckad och jag tackar för kaffet:-)

6: Storfavorit 1 Bob Hope...Tja, har varit enormt bra men den här ska vi fälla och gärna med en lågt flygande 11 Star Running. Annars är 6 Clear Sign superintressant då det blir skoryck och med ett lopp i kroppen kanske han bara är bäst.

7:Harpers och känns som lite låg klass mot vad det brukar vara. Är nog snett ute här men 14 Laritz Supergoal gick som ett skållat troll nästsenast och med det på hornhinnan så tänker iaf inte jag spricka på den. Garderar ytterligare med speedkulan 11 Teaser Elegance, 8 Derby Clipper och nån till. Glömmer inte Lutfi Kolgjini, bara så du vet Håkan!;-)


Lycka till

Kommentarer
Postat av: broder green d.ä

8an satt smög även med 3an.satt som en smäck.

134 i odds.går med vinst just nu

2009-05-30 @ 18:15:43
Postat av: Mr Pink

Grattis Håkan! Lirar du bara dubbeln? Vi riktiga män spelar i 7 lopp;-):-)

Lyckades saxa bort mig idag också, spikarna Victory Love och Hunter Brodde var ju bara bäst och så långt allt väl....Chimall TT,min tredje spik fick ont och slog på en galopp i ledning inför sista kurvan...allt var klart i det läget...suck....Iceland var med på fyra. Fama Currit sågade jag helt tyvärr och så lyckades jag med konststycket att missa Scargel i sista....Blev inte en krona in men NYA TAG imorgon och då finns det kanondrag!!:-)

2009-05-30 @ 19:33:14
Postat av: Storasyster

Kan jag få vara med imorrn?

2009-05-30 @ 21:56:41
Postat av: Mr Pink

Japp, självklart:-)

2009-05-31 @ 00:06:59
Postat av: Bullen

Tips inför söndagen emottages tacksamt snygging...(lite fjäsk där)

2009-05-31 @ 10:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0