The Ranking

Trav igen och med den väderlek som råder blir det som vanligt jävligt vanskligt att räkna på vissa kusar....Barfota och broddar om vartannat, vissa som kommer chansa med barfota och slirspringa sig trötta antagligen....Nåväl, här är min ranking men först grattis till GrevNils ännu en gång:-) V4 satt fint idag:-)

Avd 1: Här är 2 Sharapova stor favvis men det köper jag inte helt med tanke på att de antagligen är tvungen att spika på dojjorna. Tror mest på 1 Paper Moon här, även 3 Big Star från samma stall visar storform. Varnar kraftigt för en felstreckad kuse, 11 Viol Hornline, den hästen kan avsluta som en senapssmetad iller.....

A: 1-11-3-9 B: 7-2-10-8-6-12-5-4

Avd 2: Nästintill olösligt lopp med bara ston. Förordar här 10 Amber Diablo som lyckades sitta fast senast och förhoppningsvis kan få bruk för den sparade trudelutten här. 13 Global Light springer på lite enklare motstånd nu och kanske bara är bäst? Tar även med 9 Miss Tracey som har form.

A: 10-13-2-9 B: 1-4-7-14

Avd 3: Gulddivisionen och här är det lurigt. Var inne på att hamra in första spiken i kistan här på 1 Global Investment , som i nuläget är andrastreckad efter Acclaim. Men sen är det ju det där med att springa med skor kontra barfota.....Om man ska gardera tänker jag mest på 11 Colombian Necktie även om det kan bli en passiv styrning ännu en gång. 9 Airstrike fortsätter gå bra men vinner ju aldrig:-( men man ska inte glömma den, form finns för att lägga det här gänget på rygg.

A: 1 B: 4-11-9-7-10-5-6

Avd 4: Nu börjar det bli intressant....En klockren idé hämtad från synintryck på Bjerke...1 Pop My Cork, är startsnabb som få även om voltstart är ett stort frågetecken. Tror dock den kan bli svårslagen från spets, är i nuläget streckad på bara 11 %. Glöm inte 9 Nice And Star, en speedig kuse och med ett bra lopp hänger han kanske tungan först över linjen.

A: 1 B: 9-3-2-11-8-10

Avd 5: Nu har det brunnit i huvudet och när man ändå är på gång med galna tips så.....10 Wiss Pocahontas! Skall streckas till 6 %. Garderingslopp för mig och några man ska ta med är 13 Lea, 2 Simb Rouge och 14 Solid Lady Spin.

A: 10-13-1 B: 2-7-14-6-3-9-15

Avd 6: Ett andra förslag till singelstreck kommer här i 3 Casher, får ses som sunda spiken till dryga 60 %.  Motbud i första hand är 10 No Hurry, även 4 Night Lie Star som varit bra på slutet. 6 Harry Haythrow var nära segern senast och kanske kan han revanschera sig här.

A: 3 B: 10-4-6-5-12-1

Avd 7: Ett öppet lopp och det kan skrälla rejält här. Mina idéer här tillhör inte favoriterna, föga förvånande:-) 6 Frillan Filiokus gillar jag och hästen gör det bra varje gång, räcker ända fram den här gången? En som är helt felstreckad är 10 Manpower Bank, en rejäl häst som jag inte blir förvånad över om den går fram i dödens och vinner:-o Kan vara dagens fräckaste chansspik! Passa även 5 Longlegs som har kapacitet utöver det vanliga, gjorde comeback i senaste starten och har gått framåt av den starten.

A: 6-10 B: 5-4-11-7-9-12-3-8-2-1

Då så, bara att bygga ihop systemet på ett korrekt sätt och lämna in. Imorgonkväll lutar man sig tillbaka och räknar in sjusiffriga belopp;-)

Lycka till

Kommentarer
Postat av: Weine

Håller tummarna för att du ska komma med i klubben.

2010-01-29 @ 15:58:07
Postat av: Mr Pink

Tacktack:-) Om jag mot förmodan får den ynnesten att ingå i en sådan exklusiv, luxuös och aristokratisk klubb vore min lycka gedigen och fullkomlig:-)

Tänker kämpa för att ta mig in

2010-01-29 @ 16:17:52
Postat av: Ingo

Inlämnat! räknar med en skaplig hacka.

2010-01-29 @ 22:15:23
Postat av: Broder Green d.ä

3.7.1.11.1.1.12 enkel rad!!

2010-01-30 @ 08:34:55
Postat av: Mr Pink

Duktig på att tippa hästar som kommer tvåa verkar det som:-P En snabbanalys på en omgång som man helst vill glömma, mest pga av det blev ganska tråkiga lopp....Avd 1 tar jag med mig Paper Moon som höll bra från dödens som tvåa. Blev inget lopp då ingen tryckte upp farten. Sharapova var ett korrekt avslag i alla fall.

Avd 2 höll ingen högre klass och att Goopen lyckades vinna med den kusen var inget annat än en prestation..Totalt avslag på hästen före loppet från Goopen och hästen såg allt annat än bra ut.

Avd 3 och här höll min tjathäst på att vinna , Airstrike..Istället vann spiken Global Investment. Fortsätter passa Airstrike.

Avd 4:Här låste jag på 1 och 9 där nian spurtade vasst till seger. Verkar vara en bra häst, helt klart.

Avd 5:Garderingslopp och Islay Broline vann enkelt från spets. Inget annat att ta med sig.

Avd 6 vann fyran som jag varnade för men min spik galopperade här bort sig direkt i starten. Bara att skrota bongen.

Avd 7 och Frillan Filiokus än en gång riktigt bra men tyvärr bara tvåa. Trim lade jag ner i rankingen och var borta på. Manpower Bank kördes som jag trodde och tryckte sönder ledaren men var sedan trött som ihjälklubbad säl.....Nya tag nästa vecka, hoppet finns där än:-) Eller hur?

2010-01-31 @ 23:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0