Kultur/er vidgar vyer

Att resa och se andra kulturer är oerhört nyttigt för de flesta människor.

Att läsa böcker, tidningar och att se viktiga program på tv är likadant nyttigt för människor.

Att ge sig hän åt kultur i andra former än de nämnda är också det nyttigt för de flesta.

Att en öppen människosyn främjas av ovanstående är ställt utom allt tvivel.

Är extremt trött på inskränkta människor som föraktar kunskap, som föraktar människor av annan nationalitet, som föraktar människor pga av deras sexuella läggning.

Det är när människor blir insnöade på ett intresse, ett resmål (läs Kanarieöarna, Grekland eller liknande), en umgängeskrets, som många blir enögda, inskränkta och förvandlas till idioter.När de fäller ner skygglapparna och aldrig fäller upp dem igen. Gör samma saker om och om igen. Om och om igen.
 
Att bära trekvartsbrallor hör också till de saker som förvandlar människor till idioter;-) och Foppatofflor.....

*****

Robin Söderling spöar Federer! Det var riktigt kul! Semifinal mot Berdych nu och spelar han som idag är det final som gäller.

*****

Fotbolls-vm närmar sig och snart tillkännager Lippi sin slutliga, italienska trupp. Ber på knotiga knän att Guiseppi Rossi får en plats i anfallet. En stor talang som kan få sitt genombrott här. Nu är ju Lippi lite gammaldags i sitt tänk så vi får se hur det blir.
Att mittlåset blir Cannavaro-Chiellini tar jag för givet. Han kommer säkert också spela med DeRossi och Pirlo på mittfältet. Osäker på vilka som kompletterar. Håller tummarna för att "di gamle" tänder till och visar vägen mot ytterligare en titel:-)

*****

Apropå kunskap så kommer jag aldrig ge mig. Kommer alltid läsa och förkovra mig, lära nya saker och komma ihåg gamla:-) Därför tänker jag också snart göra en sommarutmaning mot min gamla kombattant, Prippen! Får se om han nappar, den räkliknande molluskhjärnan:-)





Kommentarer
Postat av: Totte

Hur ställer du dig till en afrikan eller homosexuel i trekvarts byxor eller foppatofflor är de idioter med. För att de klär sig annorlunda???

2010-06-02 @ 17:26:59
Postat av: Mr Pink

En idiot är alltid en idiot oavsett omslagspapper och innehåll;-) Det är inte annorlunda att klä sig i trekvartsbyxor och foppisar....det är tyvärr alldeles för vanligt:-P

Jag innehar också Vd-posten för Myndigheten för Idiotbedömning så min röst väger tungt;-)

2010-06-02 @ 17:38:49
Postat av: Kaj

Det finns helidioter, halvidioter och jag själv;-)

2010-06-02 @ 18:12:15
Postat av: Totte

Jag vet att en idiot är en idiot men måla inte in dem i ett fack med trekvartsbyxor och Foppatofflor. Du är en slug man som skriver bra och är en jäkel på allt.

2010-06-02 @ 19:58:23
Postat av: prippen

Sitter på kontoret i mina foppatofflor och läser din blogg. Trots att jag nu tydligen är en idiot så antar jag utmaningen när som. Men det bör bli hyfsat snart då jag känner att jag börjar drabbas av skrumphjärna när jag är tvungen att jobba i gulagliknande Ulriksberg.

2010-06-03 @ 14:40:41
Postat av: Mr Pink

Då drar jag lite på det...skrumpna på du;-) Idiot!:-)

2010-06-03 @ 14:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0