Vilket fiske!

Andra deltävlingen av årets klubbmästerskap förlades i Lillån och krigades av idag i stark sol, mina axlar säger iaf det, och kav lugn väderlek.
Svider som sjutton på axlar och nacke, ser ut som en piskad gris i skinnet. Solskyddsmedel....nej.

En spännande lottning började dagen på bryggan. Roffe och farsan drog kantplatserna. Jag hyvlade fram en trea och slog ner röven mitt i dagens säckgäng. Samma taktik som senast.
För att göra det här inlägget lite kortare än vad det kan bli......Surt fiske idag och väldigt tråkigt.

Roffe lyckades från kanten få två bruningar under den sista timmen. Matchmete mitt i ån. Det räckte till överlägsen seger.
Själv hade jag ca 25 firrar varav hälften var microlöjor, en liten skimmer på 50 gram lyckades jag också lura.
Peter fiskade skapligt och fick lite mört på t-a och även några på matchspö.
Jörgen hade en stoooor brax på 200 gram annars några mörtar och ett par abborrar.
Farsan fiskade långspö hela tiden och fick 10 mörtar.

Konstaterar bara att km är öppet och att det INTE ska vara solsken och vindstilla när man metar i Lillån.

Resultat
Peg 1 Rolf Andersson 2530 gr
Peg 2 Peter Lindh 1260 gr
Peg 3 Kenneth Lilja 530 gr
Peg 4 Jörgen Storm 710 gr
Peg 5 Mats Lilja 430 gr

Kommentarer
Postat av: TomTomGo

Verkar vara drömfiske i den så länge omskrivna metearenan. Det är bra, då hinner man dricka ett par pilsner under matchen.

2010-06-28 @ 09:15:04
Postat av: Storm

Fick i.a.f. äran att titta på 4 stora braxar då en simmade mitt framför fötterna och tre hoppade vid flötet på slutet.



Konstigt hur fiskar kan matvägra så ofantligt, hoppas verkligen på lite vind o mulet under tävlingen.



Hae't Gött !

2010-06-28 @ 09:24:45
Postat av: Mr Pink

Hinner lätt hinka några pilsner om man så önskar, hinner till och med pinka mellan varven:-) OM det skulle bli solsken vill säga....Tror det blir iaf en aning mer hektiskt om det blir "bra" väder, dvs mulet och regn:-)

2010-06-28 @ 19:14:12
Postat av: Finn E

Er det mange påmeldte til Orsa open ?

2010-06-29 @ 19:20:29
Postat av: Mr Pink

Det är i nuläget 20 stycken anmälda. Så 7 platser återstår....Fick igår en norsk till som deltagare:-)

2010-06-29 @ 21:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0