Da house

Så där.

Då är man husägare från och med igår. Ett fett residens naturligtvis, passande för mina divalater....Nu renoveras det för fullt och snart stjälper vi in ett par flyttlass med kvalitetsgods.

En fast punkt i tillvaron. Blir skönt. Blir bra.

***

Jakt & Fiskemässan i Grönklitt satte nya rekord i helgen i fråga om besökare och utställare. Stod i montern för Orsa Kommun och snackade jakt&fiske. Hade pyntat upp montern med metestationen och lite tävlingsprylar, såväl sommar som vinter.
Många som kliade sig i huvudet när de såg Colmicboxen. På frågan om de visste vad det var för något så var det mest spektakulära svaret.....En pelletsbrännare! :-) Tja, som resultaten ser ut på det fåtal tävlingar jag varit med på så ligger det väl nära till hands att elda upp skiten.....;-P

Nåja, det var hursomhelst kul att stå där uppe och snacka lite. Hade en hel del folk som ville prata. Fick dock byta godis till dag två till pensionärsgodis, dvs godis att suga på som räcker längre. Chokladskumbjörnar och gelefiskar var på väg att ta slut redan efter nån timme på lördagen då ungarna kom tillbaka med sina föräldrar flera vändor för att det var så gott godis i montern:-)

***

Håller på med ytterligare förslag på aktiviteter för äldreboende som ska genomföras längre fram i höst. Blir lite fiske kombinerat med lättsam femkamp på land. Inbillar mig att det ska bli bra.

***

Till helgen är det individuella DM i Bysjön. Tänker nog vara med bara på lördagen, hoppas hårt på att det är miljoner löja inne....på min peg;-) Då jävlar ska det dras så det räcker till och blir över. Så får feedermuppar och löjvägrare sitta och gneta efter skimmers bäst de vill.....Skulle gärna vilja ha revansch på ett nederlag för länge sedan i löjfiske, det sitter som en tagg i mig;-) Fick stryk av Mr Lindh i Fyrisån på en Gp-tävling 2003......Så peggarna bredvid varandra, 3 meters och så kör vi.....:-)

För den delen, lär väl inte bli något Sm ändå nästa år. Är ju surt med arrangörer då det är ett stort arrangemang. Tror nog alla måste tänka till och ta sitt ansvar, det går ju att samarrangera och på ställen långt bort från sina egna hemmavatten....Inte minst vi i Match får ta oss en tänkare på det här, kanske vi kan hjälpa till på något vis.


***

Ser en liten debatt blossat upp angående regler och efterföljningen av dessa bland annat nu under lag-sm. Är ju ingen större överraskning att det blir så här då det alltid finns de som ska tänja på regler och försöka sig på tolkningar på sitt eget lilla vis.
Och som några skriver är vi lite till mans för mesiga och säger inte till direkt när vi ser någon som bryter mot reglerna. Men det är inte heller så lätt att börja säga åt metare, det är nog lätt att det blir lite tråkig stämning. Är ju ingen större hemlighet heller att några av oss metare har psyken som kanske borde gå i terapi åtminstone en gång i veckan.........:-P Ingen nämnd och ingen jävel glömd.

Vet inte hur man ska lösa det för oavsett om man skriver nya, tydligare regler, kommer det säkert att fortgå med egna tolkningar från några figurer.
 
Några saker som alla idag borde ha fattat är väl åtminstone storleken på bollarna. Gör man stora bollar som man börjar skjuta ut under grundmäskningen så är de för stora för att fortsätta skjutas ut när startsignalen har gått. Att en del inte ens fattat det är häpnadsväckande korkat.

Har lite svårt att förstå att man även tar hjälp för upptackling av spön, beten och allt annat diverse göromål och gör det i anslutning till peggen. 

Eller svårt att förstå.....egentligen inte. Jag skulle ju till och med vilja ha hjälp med fisket från peggen, upplåter gärna min boxplats och spötacklingar till någon incyklad serb med engångsgrill på pakethållaren.....med tanke på mina resultat nu för tiden......

***

För den delen......

Var det en som sa åt mig
Ät mig heter det, sa jag

Som han smakade......

***

Mycket bokstäver ikväll. Skulle behöva en rensning av hjärnan så börjar bli dags för ett inköp av ett gäng bebisar, strimla dem och bada i nytuggad, ung hud.......

Godnatt, be aware 




Kommentarer
Postat av: Stefan Swee

Får gratta dig in i svensson stuket, är bara volvokombin som saknas:-) Fan va våra liv går utför, Jag har gjort det för andra gången dvs skaffat mig ännu mera jobb, en gammal jäkla kåk som aldrig renoverats, mindre tid för fiske,men på Lördag glömmer man allt!! bara man får klå några från Match. Ha de Swee

2011-08-17 @ 15:27:47
Postat av: Storm

Swee..n!



Glöm inte kokkosmjölet;-)



Hae't Gött !

2011-08-17 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0