Fight

Dags att vrida upp tävlingsskallen ett par varv och splittra några Matchkroppar. Matchkampen, en femkamp i fiskerelaterade grenar som avgörs på gräset, startar om en halvtimme. Riggat klart allt och tävlingsplats är hemma på godset.
Avdankade metare troppar snart in och det ser ut att bli en vacker dag. Ännu vackrare om man skulle lyckas vinna förstås.
Mot kvällen blir det trav, middag och så kör vi som vanligt bowlingkm.....Blir till att försöka bowla med avdomnade fingrar men det ska nog funka:-)

Favorit idag är förmodligen den gänglige Mr Lindh som kommer laddad och blåser det bara inte för mycket ska han nog lyckas hålla sig kvar på tävlingsarenan och därmed blir han farlig.

Jörgen kan också slå till men till det krävs det mycket tur. Det har han ju förvisso ton utav så får han en bra start och inte en dålig(en dålig kan få honom att sätta sig tyst i ett hörn och grubbla) så är han troligen med och slåss om en tredjeplats som bäst

En riktigt outsider idag är Roffe, halvaraben. Åtminstone ser han ut som en. Arab alltså. Får han ordning på slangbellan och inte skjuter bort alla golfbollar för oss andra finns en chans att han slår sig in på topptre.....

Själv utnämner jag den troliga segraren till att bli.......mig själv! Det är helt enkelt dags nu och med hemmaplan, provtestat alla grenarna i 14 dagar och en ny charmant doft från min exklusive, Londonbaserade modedesigner som flögs in igår kan det inte gå fel. Att jag sedan för protokollet själv innebär också det en klar fördel.....vilket inte de här ganska begränsade motståndarna ännu inte fattat......;-)

Japp, dags att ta en dusch, en öl och ta emot gästerna, motståndarna, packet eller vad fan man ska kalla dem:-)

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Storsyrran

Grattis till segern! Liljorna kan när det gäller! Nu hoppas jag också på hästarna... behöver ett nytt avgassystem, vågar ju inte åka ner på Orsa, låter som en V8 på Kungsgatan! ;-)

2011-10-01 @ 16:59:52
Postat av: Storm

Japp, och så blev det ;-) Grattis Kenneth. Hoppas du har jä..vligt ont i huve' i morgon.



Kör ett fiskrikt pass i Ore Älv under morgondagen, jag som metar alltså...;-)



Hae't Gött !

2011-10-01 @ 21:35:58
Postat av: Mr Pink

Tacktack:-) Blev tidig kväll ikväll, kände ett omistligt behov av att känna smaken av MIN buckla! Så jag åkte hem vid 23.00:-) Får se om jag kommer och tar nåt foto, du kan väl messa när du är där....Misstänker att du inte börjar rikstidigt

2011-10-01 @ 23:37:24
Postat av: Knogen

Vänta här nu!

Jag tyckte för ett ögonblick att jag såg namnet Lilja nämnas i samma andetag som vinnare.



...ja, jo...hahaha....



...HA...HAHAHA



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA...



Nämen för helvete! Ni måste ju skämta! :-D

2011-10-02 @ 01:18:20
Postat av: Knogen

Det jag egentligen ville säga var dock:



Grattis home boy! ;-)

2011-10-02 @ 01:21:11
Postat av: Mr Pink

När klockan klämtar kring 01.20 bör småväxta och löst sammanfogade hjärnor SOOOVA!;-) Det gäller dig, Knogolovich!!!(tror jag kryddar med lite utropstecken som är ett sååå populärt uttrycksmedel) :-)

2011-10-02 @ 11:06:07
Postat av: Mr Pink

Ja, det jag skulle skriva var ju....Tack, Knogen:-)

2011-10-02 @ 11:06:47
Postat av: Knogen

:-D

2011-10-02 @ 12:02:24
Postat av: Åsa-Nisse

Den segern får man la säga grattis te . Hoppas nu att du firar te ett mä redit goer mat å en massa skottissar. Din vän Nesse

2011-10-03 @ 21:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0