Hårt

Vilar min röv på divanen och tänker på gamle Claudio Gentile, inser att allt var hårdare förr

Eller?

***

Jojojo, Juholt

Journalister gör onekligen allt för att ha något att skriva om

Politiker gör också allt, precis som de flesta

Felar, ljuger, glömmer, minns

By the way, såg partiledardebatten häromdagen.
Vet ju att mitt intellekt ibland sviker mig och det tycks göra det i det här fallet.
Reinfeldt lyfter fram, med stor inlevelse, att de minsann minskat på antalet långtidssjukskrivna
Att det är si och så många tusen mindre sjukskrivna nu än tidigare

Det jag inte riktigt förstår är var just det är bra någonstans?

Att människor idag inte har råd att vara sjukskrivna

Min ekvation ser åtminstone ut sådan

Människor tvingas idag ut i ett arbetsliv för att ersättningarna blivit lägre och sämre

Är det alltså något positivt?

Beats me nåt så inihelvete


***

Nog är jag en kallhamrad och cynisk jävel

men

att min kappa skulle vända sig till det moderata samlingspartiet

är något som aldrig kommer att hända

Till och med jag förstår att solidaritet är en av grundstenarna i ett demokratiskt samhälle

Det är något som Reinfeldt och hans gelikar

inte kan förstå

***

På måndag startar en räcka av ingrepp i min kropp

Börjar med en kranskärlsröntgen

Fortsätter sedan med två dåliga knän i mitten på veckan

För att nästa vecka öppna handleden

Allt blir bra

***

Min barndom ramlar så smått fram ur diverse kartonger

Min barndom och ungdom

Ter sig som att mycket tid tillbringades

med en penna i handen skrivandes i olika block

Mycket läsande ser det ut att varit också då olika tidskrifter och urklipp

dyker upp.

Har väl troligen någon defekt högt upp i kroppen

men lite kul tycker jag det är

***









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0