Hällregn och individuella DM

I ihärdigt hällregn inleddes avgörandet i årets individuella DM, tillika kval till SM. Platsen densamma som gårdagen, Oreälv i Orsa.
För mig ringde väckarklockan strax före 06.00, tittade ut och det regnade...tja...rätt mycket...Gjorde ett litet annat klädval denna dag än gårdagen, framförallt varmare...Åkte bort på garaget och efterfuktade mäsket och lassade i bilen med allt nödvändigt och sedan bort till startplatsen.

Lottningen gick odramatiskt till och jag drog peggen bredvid där jag satt igår på mittensektionen, kändes rätt bra faktiskt:-) Till höger om mig fick jag Peter Lindh, den trolige DM segraren sammanlagt, innan tävlingen idag.
Håkan hyvlade fram en kantplats på sektionen längst ner och Jörgen hittade en plats uppe på den första sektionen...

Tacklade upp samma utrustning som dagen innan, 13 m t-a med två toppar, 7meters och feederspön. När jag skrikit ut signalen för mäskning la jag i 12 bollar på 13 m och sköt ut 10 mindre på feederavståndet. Fisket började och det nappade direkt, fick mycket mört och en del stäm......Efter ca 50-60 min fick jag en brax på ca kilot, inte långt därefter följdes den av en till uppemot 2 kg....Mörten fortsatte nappa och jag underhållsmäskade med jämna mellanrum, 2-3 små bollar åt gången fyllda med majs, mask och maggott. Fick även en mindre id.
Fiskade så gott som hela tiden med takeaparten, var ut och provade feeder men inte ett liv där.
Peter kontrade upp en fet tvåkilosbrax och några småidar men hade inget drag på mörten.

Tog segern på sektionen med 9000 gr före Göte med sina 5640 gr. Hade en tredjeplats förut på den tävlingen jag var med på och tillsammans med ettan så blev man klar för nästa års Sm, alltid trevligt:-)

Överlag var det rätt bra fiske idag trots kallt och regnigt väder.  Karl Olof Wikström vann översta sektionen på 17620 gram och på sektionen längst ner segrade Per Wallberg med sina 19820 gram. Feederfiske var segerreceptet på de två sektionerna.

Sektion B

1. K-O Wikström / 17620 gr/ 1
2. Krister Bergman / 6640 gr/ 2
3. Tobias Ersbjörs / 2460 gr/ 6
4. Marcus Enström / 1180 gr/ 7
5. Patrik Liss / 5200 gr/ 3
6. Micke Åslund / 4440 gr/ 4
7. Jörgen Storm / 3800 gr/ 5

Sektion C

1. Göte Sjölin / 5640 gr/ 2
2. Tommy Hjärtström / 3360 gr/ 5
3. Bernt Berggren / 800 gr/ 8
4. Peter Eriksson / 1380 gr/ 6
5. Daniel Åslund / 3420 gr/ 4
6. Folke Andersson / 1020 gr/ 7
7. Peter Lindh / 5540 gr/ 3
8. Kenneth Lilja / 9000 gr/ 1

Sektion D

1. Håkan Eriksson / 10540 gr/ 4
2. Stig Enström / 13040 gr/ 2
3. Jonas Gustavsson / 7620 gr/ 6
4. Ulf Hedlund / 6100 gr/ 8
5. Micke Karlsson / 11800 gr/ 3
6. Per Wallberg / 19820 gr/ 1
7. Rolf Andersson / 8820 gr/ 5
8. Tommy Ersbjörs / 7220 gr/ 7


Sammanlagt i Dm så segrade Peter Lindh med två ettor....tvåa var Per Wallberg (tror jag) och trea Jörgen Storm. Själv snubblade man väl in strax därefter någonstans. FK Match håller sig fortfarande väl framme i prislistorna och det är kul:-) Nu hoppas vi göra det om två veckor också när årets lag SM avgörs i Växjö.




1: Mr Lilja
2: Dm mästaren i sin vanliga posé
3: Göte Draget Sjölin
4: Jörgen har spritt ut sig
5: Jörgen


6: Folke tittar ut
7: Peter och jag
8: Jag har drag
9: Peter
10: Jag


11: Peter tar emot guldmedaljen
12: Jörgen är glad
13: Patrik borde vara gladare;-)
14: Krister Bergman med sin fångst
15: Wikström känner sig nöjd

Kommentarer
Postat av: Storm

Bra fiske för många och roligt att nästan samtliga fick stor fisk !



För egen del :-(



Nä nu jäklar ska jag köra Götestil till helgen med mäsk överallt och en majsmatta stor som en fotbollsplan !!

Fiskarna i Oreälven har inte lärt sig vad precition och naturlig rörelse på betet är än !



Hae't Gött !

2008-08-04 @ 17:21:34
Postat av: Storm

Precision stavas det för bövelen ! ( Undrar om fiskarna i Oreälven vet det?)

2008-08-04 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0