Uncle Drew

Kolla in Uncle Drew när han spelar basket:-)

Fiskefilm

Nyinspelat från Mora of Sweden. Hyfsad borre som Hasse "Åns" Liljedahl sätter kniven i. Tror den vägde ca 1,5 kg:-)

Svensk mästare i Fk Match

Stort GRATTIS till Jörgen som fiskade hem ytterligare en SM-titel i helgen då SM i internationellt mete avgjordes i Göta Kanal. Kanon!
Christer Jansson(2) Jörgen och Vince Dowling(3)

Barnprogram

De som känner mig kommer möjligen ihåg att jag ibland under frågesportsstunder brukar tjata om ett gammal barnprogram. Ingen har hittills kommit ihåg gubbjäveln men kom ju på att allt finns på nätet:-P Så då hittade jag den här bilden på gamle trollkarlen CATWEAZLE!!

Misstänkt likt Grev-Nils som tar sista badet innan Elitloppshelgen, där han kör racen i badkaret.

En het dag

Idag var det nån jävel på byn som lämnat doggen i bilen UTAN att ha vevat ner någon ruta ens en ynka centimeter.....Själv körde jag ner BÄGGE rutorna helt och hållet när jag gick in på Apoteket och lämnade kvar min kära Helena.....

***

Nu står det inte på förrän man spatserar in i huvudstaden, närmare bestämt fredag. Börjar dra ihop sig till Elitlopp och bord är bokat och pröjsat.
Jag och Hasse sätter oss i bilen fredagmorgon och cruisar ner. Boende hos Mr Lundell på Söder. Grev-Nils och Robocop dyker också upp.

För att boysen ska ha nåt att göra ska någon frågesport tillverkas innan fredagen också. Känns som tidsbrist men nåt ska vi väl få till:-)

Örebro Öppna dag 2 minsann

Här snackar vi uppdateringsfrekvens! Äntligen några minuter för att återkomma och lägga in lite bilder från Örebro Öppnas avslutningsdag.
I ordväg är det väl inte så mycket att berätta. Är oftast ingen som gnäller på platser och lottdragning utan det är bara att rycka på axlarna och kämpa på men det som hänt två år i rad nu i Örebro är fan inte okey. Hör ni det, lottdragningsgudarna?
Inför söndagen fanns det två platser som man inte ville ha, där lördagens metare var nästsist och sist. Det var peg 15 och 16, dvs på det grunda på B-sträckan. Ifjol var det ungefär likadant och då fick jag och Peter 15 och 17 om jag kommer ihåg rätt.
Nu sa vi att vi inte skulle nämna de där platserna högt.....Vad händer? Peter stegar fram och tar 15, jag strax efter drar 16.
Jaja, bara att bita ihop. Körde två platser på t-p trots att det var relativt grunt. Lobbade i rätt bra med bollar på 12,5. 5-6 stycken på korta platsen.
Fisket började och jag fick nån mört och björkna. Men ganska snabbt blev det surt för  min del, riktigt surt. Hängde på och provade det mesta men fick ingen fart på någon fisk mer än löja som det var mer än lovligt mycket av. Till slut tröttnade jag på att sitta och meta löja på 12,5.

Slog vad med Peter om en varmkorv och plockade fram 2,5 meters. Då var det 2.10 kvar. Inte ett napp!
Vafan!
Plockade fram 3,5 meters och vips så var det bara att köra. Nappade på bra och som vanligt i efterhand är allt ganska enkelt. Sopat fram grejorna 1 timme tidigare och en andraplats hade varit klar. Börjat med löja från början och Hossa hade möjligen fått akta sig. Under förutsättning att det varit löja från början men det tror jag nog inte varit något problem......Drog ihop 437 fiskar och 5640 gram och kom 6:a på sektionen. Peter nötte på med t-p och fick ihop 2,9 kg.  Hossa vann sektionen och hela skiten, han hade 11 960 gr för seger.

Sammanlagt
1: Stefan Holst 2 poäng
2: Mikael Tono 3
3: Tom Östlund 3

Själv kom jag 9:a, Peter lite längre ned.

Some pics

Färdig på peggen
Tommyboy
Tommyboy 2
Gyllbrandt häller upp..en och annan löja
Peter
..å vem fan drog åt det bältet?
HossaTom smilar upp sig Anssi hämtar pris
Tono
Tom ÖstlundChalle Fasth
Roger JärlingKent " Kant" Adell
Tommy Lindblom

Och som avslutning, grabbarna från Åsen...Tasken, Fisen och Blåsen:-)
Mikael Tono, Stefan Holst och Tom Östlund...Tvåan, ettan och trean
Grattis till dem. Bra fiskat

Däckad

Puh, blev den här veckan hemsökt av en av mina värsta farhågor. Natten mot tisdag, halvtre, var det bara att kliva upp, inta plats på toaletten, greppa hinken framför sig, känna den unkna plastlukten och höra skvalet som träffade toalettvattnet....strax därpå blev lukten en annan i hinken;-P .....Ja, även i resten av rummet förstås.
Sedan var det 40-minutersintervaller innan det klingade av vid 10 på förmiddagen.
Kanske en av de lindrigaste magsjukor jag haft:-P Tyvärr tog det om senare på kvällen och den här veckan är bara att glömma.

Fick lov att ställa in mitt deltagande på vårt första klubbmästerskap för säsongen också.

FK Match körde i Lillån på torsdagen och det blev 7 deltagare och ganska okey fiske. Peter fiskade bäst med sina dryga 11 kg.
Vi välkomnade också två nya medlemmar i klubben, Claes och Anna:-) De gjorde det bra i svårfiskade Lillån.

Resultat

6 Göte Sjölin 1420 gram Peg 11
7 Anna Mattsson 1060 gram Peg 7

Att gå själv

Något för alla Ronaldosar och Busquetsar att titta på kanske. Den korta filmen om Stefan "Gud" Schwarz´s karriär. Hur man G Å R av fotbollsplanen S J Ä L V med benbrott och sedermera med avsliten hälsena.
Den mannen var tuff.

Läser botanikboken

Hela min livscykel, ser jag, representeras av

Sedum ánnuum, Sedun album och Sedum refléxum

Stundtals också Sedum villósum

***

Min kropp försöker säga nåt

Desperat söker den uppmärksamhet

Nu har den skickat på mig en tennisarmbåge

Ge dig!

Kroppjävel!

***

SD är Sveriges har nu ökat och är Sveriges fjärde största parti

Den enda och rätta slutsatsen av den undersökningen

är

att fler blivit idioter

***

Dag 1 Örebro Öppna

Äntrade tävlingsscenen tidigt imorse, efter att ha intagit en LCHF-frulle på Scandic. Skönt väder på morgonen men det skulle visa sig att det inte höll i sig så länge. Väl till starten började det blåsa, blåsa ordentligt.

Drog peg 30, hamnade på sektion D i närheten av båthamnen. Vi satt 9 stycken på varje sektion, det var 4 sektioner. Peter drog peg 6.

Mäskade med SkimmerMix som bas, två platser där en låg på 12,5 och den andra på ca 7. Hade sen packat upp ett gäng löjspön...liksom för säkerhets skull;-) Löjmäsket kryddades idag med rött ytleem som gav en härlig molneffekt i vattnet.
Började med löja när startsignalen ljöd och fick omgående löja, ganska små men ändå lite blandad storlek. Höll i sig i 25 minuter innan de var borta:-P Provade t-p platserna men var nästintill omöjligt med betespresentationen i den hårda blåst som rådde.
Fortsatte blåsa precis hela tävlingen vilket för mig innebar att det helt enkelt inte gick att meta 12,5 meters, det var flera med mig som avstod det också. Blir nog till att byta upp sig några klasser i spö om man ska klara sådan blåst. På den korta platsen gick det åtminstone att ha spöt ute i korta intervaller även om betet flög upp och ner i vattnet:-P Fick lite småbjörkna och ett par mörtar där. Varvade löja och den korta platsen resten av tävlingen och fick ihop 215 fiskar där ca 190 var löja. Vägde drygt 2,8 kg och räckte till seger på sektionen före kanten och Challe Fasth på 2,6. Anssi var trea på 2,2 kg.

Peter hade det tuffare fiskemässigt på A-sektionen, han blev sexa på 6,3 kg. Sektionen vanns av Rocco Järling på 9,7 kg från peg 7.
De andra sektionerna vanns av Holsten och Tom Östlund, Tom hade dagens högsta vikt på strax under 10 kg.

Imorgon blir det bättre väder, åtminstone är det lovat så, så då får man hoppas på en bra peg och att man sköter sina kort väl för en jävla gångs skull. Imorgon vill jag ha B R A X!

Sveriges svar på Bob Nudd, Gyllbrandt, med sina färgglada vader tillsammans med klubbkompisen Janne Svensson
MygglarverMr Hopkins
Samling inför lottning, Anssi as normal;-)
Roger "Rocco" Järling vinner A-sektionen
Holsten vinner också
...och även en löjdragare vinner sin sektion, Mr Lilja! (härligt att prata i tredje person)

Örebro

Då landade vi i Örebro.

Åkte direkt ner till startplatsen och blandade mäsket. Lite svårt att se strömförhållandena så det får man vänta tills imorgon för att se själv:-)
Träffade två goa gubbar, Gyllbrandt och Janne Svensson. De såg laddade ut och Gyllbrandt spred superlativer kring våra mäskblandningar.....Nåja, om min sa han "det är inget fel på den här" efter att han först sagt "den här GILLAR jag" om herr Lindhs blandning......;-P
Hur fan ska man tolka det utan att inse fakta, den luktade skit:-)

Mäskblandningen tog inte lång tid, sedan bar det iväg till Scandic och incheck. En öl sen snabbt iväg till Coco Thai för middag där jag körde samma maträtt som senaste 28 åren....Stekta äggnudlar med räkor och kyckling. Gott.

Tillbaks till hotellet och upp i relaxen. Ett par öl och bubbelbad, lite bastu.

Nu börjar det bli läggdags för gubbarna.

Håller väl som vanligt tummarna för att löjorna ska kunna stanna till några timmar på min peg, där är det garanterad karusellkänsla och hoppas det innebär att de stannar. Då blir det åka av:-)

Ifjol hamnade jag och Peter på samma sträcka. Peter på kant och jag mittpå någonstans. Då vann Peter på kanten och jag var tvåa. Peter 5,7 kg och jag typ 4,5 kg. Kommer ihåg att jag hade ca 130 löjor och 45 bottenfisk varav de flesta var mörtar. Löjorna var extremt svåra att få kvar.