1979

Går igenom några gamla pärmar...har ju några:-P

Kommer ni ihåg de här matcherna??? Var ju en gigantisk händelse och vet att jag gick igång på detta:-)

Sensationella namn! Blir tamigfan helt konvex av upphetsning (just ja, är ju det redan, konvex).......

Ryssarna med Balderis, den bästa skridskoåkaren jag sett någon gång tillsammans med Mike Gartner.
Charlamov, Petrov, Michailov, Kapustin, Biljaletdinov....Jösses! Ändrar på stavningen på några gentemot tidningsurklippen, det vet ju alla att kvällstidningarna har dåligt koll....KAPUSTIN hette han för fan, inte KAPUTSIN!!

Canadickerna med supermålisen Ken Dryden......Potvin, Robinson, Salming, Barber, McDonald,Lafleur, LillProsten, Hedberg, Clarke, köttbullen Dionne, Bob Gainey och målkungen Mike Bossy.....Tror dock ingen av dessa gjort flest mål hemma på garageuppfarten i en speciell snödriva, tror klubban var Dubbel Nisse i början för att sen vara Torspo:-) Phil Mahovlic sköt nog bort de flesta puckarna där uppe i Stackmora;-) http://www.1972summitseries.com/pmahovlich.html

Matchserien i bäst av tre stod 1-1 inför den sista och där segrade ryssarna med 6-0, helt formidabelt:-)



Kommentarer
Postat av: Geir

Det her er så bra,får mej at tenke tilbaka til tiden med Svenks tv 1 och tv 2 med dårlig antenne.Jag vil ha tilbaks Svensk tv,alle bare ler av meg och synes jag er gal.Men jag vil ha det.

2008-12-26 @ 06:56:55
URL: http://matchfisher.blogg.se/
Postat av: Mr Pink

Jag är på din sida, Geir!:-)

2008-12-26 @ 17:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0