Kägelfall

...var det inte så mycket igårkväll tyvärr:-P Slutspelet i Björnfighten drog igång och vi började med match mot KIG. Det var jag och Richard "The Magician" Eriksson som spelade......Åh fy satan vad dåliga vi var:-( Vi kan nog lugnt säga att träning inte direkt varit huvudsysslan de senaste månaderna, vilket syntes klart och tydligt. Ett par bävrar med lungbråck hade lirat bättre.
Började med 122, vilket Richard avslutade med. De övriga serierna var dåliga också. Min bästa hamnade på 177. Richard 153......Blev naturligtvis förlust med 2-8.

Åkte därför ner och tränade idag. Gick betydligt bättre, till och med spärrarna började dyka upp på scoreboarden. 214 som bäst. Tänker fan inte skänka bort några segrar mer, lite motstånd ska vi allt bjuda upp till. Siktar fortsatt på att gå till finalen.

*****

Människor är lama varelser, tyvärr. Önskar så att fler tog sitt jävla ansvar och öppnade käften MOT den dumhet som tillåts härska om vi INTE öppnar truten.....Visst, man kan uppfattas som obstinat och galen...men hellre det än att vara rövslickande flat.

*****

Slank in på Systembolaget idag och förpassade en Mojito över kassabandet rätt ner i min påse. Fick även mina tre beställda rödvinare Ruffino Ducale efter en lååång tid av krångel med beställningen. Föga förvånande hade Systemet lyckats dubblera min beställning....3 hade blivit 6. De skulle de skicka tillbaka men inte förrän jag gett utlåtande om vinet:-) Är det gott tar jag de 3 flaskorna också:-) Kanske någon som är intresserad av att prova? Knogen, vill du köpa av mig en kanske? :-) Visserligen italienskt men du behöver lite sådana influenser så du inte lever i villfarelsen att rött, vitt och grönt är Mora IK:s färger....;-)

*****

Såg en film igår....eller försökte....blev trött:-P Så jag såg klart den idag...."Horsemen of the Apocalypse" regisserad av svenske Jonas Åkerlund. Ingen höjdare och får det bleka betyget 2 rosa Liljor.....:-P


Kommentarer
Postat av: Blue man group

spar vinet till din törstiga polare.......hehe

2010-04-22 @ 19:10:52
Postat av: nicke

Tur att FK Match höll ställningarna i bowlingen och vann sin match med 8-2 ;-)

2010-04-22 @ 20:27:38
Postat av: Knogen

"Människor är lama varelser, tyvärr. Önskar så att fler tog sitt jävla ansvar och öppnade käften MOT den dumhet som tillåts härska om vi INTE öppnar truten.....Visst, man kan uppfattas som obstinat och galen...men hellre det än att vara rövslickande flat."



För att nu citera Martin Luther King:



"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."



Jag har inte alltid själv varit världsbäst på att sätta ned klacken, men har jag tillräckligt på fötterna så gör jag det.



Lägg undan ett par pavor rödtjut åt mig du! :-)

2010-04-22 @ 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0