En tisdag i november med hypokondriska sinnelag...eller inte

På utsidan blåser det. På insidan känns det åderförkalkat. Nåja, bara tugga i sig av de medikamenter man kan finna och hoppas hitta en nydanande mix av skärande hallucinationer......

Besök hos doktorn igår. Tror jag börjar ligga i topp på listan över dem med fetast journal. Har lite problem med en arm och fick några kortisoninjektioner igår. Ska nog kunna stjälpa över armen till den bättre sidan, hoppas jag. Tänker jobba till veckan, hur det går det vetefan....Det visar sig.
Passade på att fråga om några saker till också....Har ju groteska sendrag i ETT ben. Käkat magnesium ett bra tag nu som ska vara en lösning på sendragsproblematik. Doc hade inga lösningar. Magnesium ska hjälpa är det meningen. Det lagras i skelettet och man pissar alltså inte ut det man tillför. Verkar som min kropp vägrar släppa ner det i det vänstra benet då....:-P Får bara sendrag i vänstern och både fram, bak och på sidan...gärna samtidigt också vilket gör det hela en smula svårbemästrat.

Sedan har ju åldern lyckats tillföra min magmun slapphet också. Käkat magmedicin nu i flera år och ska enligt läkarna fortsätta the rest of my life(vilket inte blir så länge om min kropp tänker fortsätta falla ihop i den här takten)
Hörde om en som fått sin magmun opererad. Kan ju kanske vara något? Men hörde också att de vid sådana operationer blåser upp magen med gas för att få plats med sina verktyg för operationen.
Min spontana reflektion blir ju då om jag då väljer att operera mig....Har kirurgerna trappstegar att stå på??
Förstå vad stor min mage kommer att bli när de ska blåsa upp den jävla luftballongen......

Har ändå tillförsikt inför framtiden. Hamnade framför teven igår och fick se finalen på Biggest Loser. Där var det ju några rediga fettsäckar som hade fått vika på foten för träning och bättre kost. Så det finns ju hopp. Och alldeles för mycket fett.

Nä, nog om skavanker nu. Vissa dagar när jag kollar mig i spegeln är jag ju fan riktigt snygg! Oftast är jag ju iofs full då.......

Tjipp


Kommentarer
Postat av: Knogen

Kroppen ma vara i samma stuk som din bil, men du lamnar i alla fall inget at slumpen nar du fixar turer. Det ar mer an man kan saga om vissa svenskagda resorter har. I gar fick jag till och med lov att skalla ut Guesthose-managern pa stallet jag bor pa. Service och professionalism - utom maten och boendet - har hittills lyst med sin franvaro. Lallare finns overallt.

2010-11-24 @ 17:31:21
Postat av: Mr Pink

Haha, det visste vi redan, eller hur?:-) Mänskligheten förnekar sig inte, var den än är härbärgerad....

Nu lär du komma hem snart, sådana där glassarresor i den karibiska övärlden kan förändra din image till det sämre, din borgarbracka;-)

2010-11-25 @ 10:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0