2011 och det första inlägget

Jetlag. Jösses ja. Har klara rubbningar av systemet. Nu hävdar väl en del att rubbningar alltid varit närvarande när det gäller min egen person. Jaja, är hursomhelst inte riktigt återställd. Är till och med så rubbad att en joggingtur företogs imorse:-O DET är rubbat!
Stånkade runt kvarteret likt en KOL-drabbad farbror i övre medelåldern. Det var inte snyggt.Alls.
Är väl också egentligen allt som behöver sägas kring det.

*****

Krampade mig in till Mora efter vältat runt på den s k joggingrundan. Fikade med Weine och vi avhandlade några ämnesområden, däribland mänsklighetens förfall.
Efter det åkte jag ut på nybyggda Class Gym-hallen. Har ju tränat där när det låg inne i Mora i en jäkla massa år. Tänkte att nu när permitteringen är klar så kan det ju vara bra att försöka komma igång med något.
Så nu blir det lite kroppsövningar framöver. Får väl se om jag kan hålla mig ifrån bänkpresställningen någon längre tid:-P
Träffade på några gamla tränande där (däribland en som jag tror nu närmar sig 80-strecket). Kul att se dem igen. 
Har som tanke att köra luuuuugnt och städat. Något som mitt huvud sällan förstår tyvärr. Men den här gången måste det nog det om det ska bli någon kontinuitet kring träningen.

Kanske det här också kan vara något...?
http://www.classgym.se/http:/www.classgym.se/100-kilosutmaningen


*****

Är tyvärr sanslöst trött på den största delen av mänskligheten(som vanligt:-P) Något som stjäl energi och kraft.
Önskar så att det gick att lägga åt sidan utan att ta allt i beaktande. Varför kan man inte vara en vanlig, sketen hillbillie som inte bryr sig ett skvatt?
Läste några insändare på insändarsidor i tidningen. En undrade "Vart har alla miljömuppar tagit vägen nu när det varit riktigt kallt här två år i rad? Nu hörs de inte längre och varnar om varmare klimat" Typ något sådant lyckades idioten som skrev den uttrycka sig.
Hur vore det om vi alla försöker läsa lite mer, sätta oss in lite mer, helt enkelt ta reda på lite mer kring alla aktuella frågor. Att globalisera tänket är aldrig fel.
Lägga undan det inskränkta och fälla upp skygglapparna och släppa in ljuset.
Så här är det. Klimatet blir varmare globalt sett. That´s it. Spelar ingen roll att en sketen fläck som t ex Orsa, har -30 grader i femtielva månader om året.

En annan insändare(en mycket vanlig insändarskribent för övrigt OCH debattör) ondgjorde sig över vargen och ifrågasatte nyttan av vargen överhuvudtaget. "Till vad ska vi ha vargen" och hans slutsats var ju att den gjorde ingen nytta varesig turistiskt eller som ett hjul i naturens mångfald.
Tycker egentligen inte om att använda kraftuttryck( nåja) men alltså det finns för många idioter.
I min värld står naturen över människan. Att det synsättet inte finns hos alla människor är ju ställt utom allt tvivel.

Men om människor hela tiden ska frisera naturen utifrån deras egenintressen så kan vi vara säker på EN sak. Det kommer att gå åt helvete. Med buller och bång.

När människor börjar ställa frågan " Vad ska vi med den och den till?" då är vi ute på en minerad och farlig väg. 
"Vad ska vi med gamlingar till?" 
"Vad ska vi med de som är sjuka till?"
"Vad ska vi med överviktiga till?" (där ligger jag risigt till)

Ärligt, det finns för många kortsiktigt tänkande där ute. Man kan kalla dem idioter. Man kan kalla dem obildade. Man kan kalla dem en massa saker. Men för den skull inte sluta försöka upplysa dem vad som borde vara rätt och riktigt.
Nu är inte jag rätt man att springa runt och upplysa folk, då mina invektiv ibland kan uppfattas som rätt nedlåtande;-) Men jag försöker i alla fall:-)

*****

Här en länk till duellen som jag och Prippen hade med Orsakompassen i höstas. Känns fint att tänka tillbaka på segerns sötma:-)


http://www.orsakompassen.se/Media/Uppladdade%20filer/OrsakompassenK1024.pdf Se sidan 10-11

*****
 

Kommentarer
Postat av: B

Hade jag fått 100 kr varje gång någon lokal förmåga kallat mig för miljömupp hade jag inte behövt arbeta idag......När det gäller människans okunnighet och inskränkthet (typ Orsa på en jordglob)... så håller jag ju bara med..... var ska jag skriva under??

2011-01-11 @ 17:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0