Lag-sm Tranås

Ny vecka på intågande och snart dags att knuva in metegrejorna i en bil igen. Den här gången i min bil. Resmålet blir detsamma som förra veckan, Tranås och deras Svartån. 
29 lag anmälda vilket är bra. Det behövs många lag i metets Sverige.
Fk Match anländer med två stycken lag och vi hoppas kunna göra livet lite surt för några lag i alla fall. Till det här Sm:et har vi fått loss vår gamle, fast jävligt mycket yngste, lagmedlem Håkan Eriksson som gör comeback(om än tillfälligt). Vi får se om det kan gjuta lite framgång i det åldersstigna laget.
 
Håller tummar och korsar slapptaskar för att fisken ska ha kommit igång några promille mer än vad som var fallet förra helgen. Blir det lika surt tror jag harakiri PÅ peggen är ganska högt på whattodo-list........
 
Såg några bilder på mig från förra helgen. Ge fan i att knäppa profilbilder på min kropp, för fan! Gör att jag vill harakira mig själv oavsett hur fisken nappar. Att inte palljäveln på peggarna tippade framåt när jag satte mig är ju åtminstone ett jävligt gott betyg till de arbetare som gjort jobbet med röjning och pallning längs ån.........
 
Nåja, vilka är favoriter då? Vilka är motiverade favoriter och vilka är överskattade? Det är väl egentligen inte så svårt att lägga tipsen men med tanke på hur fisket var senast kan det öppna för överraskningar om fisket fortsatt är svårbemästrat. 
Mina välkvalificerade tips får bli som följer
 
Som segrare lägger jag BSMK med den jovialiske Gyllbrandt i spetsen och nestorn Svensson tillsammans med ynglingarna(i sammanhanget), bröderna Litzell. De har rutinen, kanske inte lika snygga som Fk Match, men oftast väldressade och ostressade. Bör ge sisådär 6-7 gånger på Unibets meteavdelning. 
 
Utmanare i första hand är Balans första lag. Där Mårten kan leda sina styrkor till en medalj. Lagets styrka är alltid deras keepnet som ALLTID innehåller tre-fyra kilo MER fångst än vad de som fyllt det säger......speciellt Mårtens.
Splash, SWEA och Constellation är normalt lag att räkna men ställer mig tveksam till deras lagbyggen där rika oljemagnater gått in och köpt ihop lagen. Tror inte heller de trivs med promenaden ner till peggen där lera och vatten randar de tunga stegen fram till pallen. De här killarna är vana vid asfalt, fiska i lackskor och just lite svåra förhållanden kan göra att de känner sig mer än vanligt vilsna och det kan sätta sig mentalt i utslag av att det går ut över fisket.....Nej, de ratar vi från kupongen.
 
I skaran av outsiders lägger jag hemmafiskarna VBMK. Har fisket återgått till det normala kan de lira hem det här. Hänger lite grann på hur de klarar av att hantera lördagkvällens schnitzelpartaj med tillhörande drycker. De bör ha rutin på det också men klarar de av all trashtalk? Vi får se, outsiders är de.
 
Ett annat gäng som kan bli en obehaglig överraskning, och då menar jag inte bara för deras bräkande dialekt, är Älvkrokens första lag. Det här kan passa dem jävligt bra och med bröderna Åslund, stjärnskottet Marcus och braxhivaren Bo så kan det gå vägen. Tror Bo slagit mig (föga imponerande merit, jag vet) de senaste 46 åren när vi hamnat bredvid varandra. Alltid fått brax har han också. 
 
Lyfter också fram vårt eget lag som outsider. Tror inte vi behöver vara helt ofarliga och om det är ett önsketänkande återstår att se. Är vi i slagläge inför dag två så lägger vi segerfrillorna redan vid frukostbuffén, kammar luggen med majonnäs och baconfett. I tillägg lovar jag att hålla in magen på segerfotot så har de andra Biafragubbarna chans att komma med på fotot också.
Annars ser jag framemot de där schnitzlarna på hotellet, som hängde likt manglade taxöron över tallrikskanten, gott var det också. Lite bubbelbad med värme och några bira lär inte sitta fel i dödköttet heller gissar jag
 
Nä, dags att sortera pinkies, putsa plattformsben och mala silkesmaskkokonger.......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Heja
Heja
Ses på Lördag

2014-05-04 @ 20:56:26
URL: http://tomasleijon.blogg.se
Postat av: Little Jimmy

Överstyvt!
Ses på lördag !
PS ska jag ta med resterande grejor/mäsk till junisarna? DS

2014-05-04 @ 21:55:23
Postat av: Mr Pink

Japp, Jimmyboy. Ta med dig grejorna. Har min feta bil med mig ner så då ska det få plats:-) Som sagt, syns på lördag :-)

2014-05-04 @ 22:09:25
Postat av: Storm

Gött Boss :-)

2014-05-06 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0