Deppigt

Byrviken får klara sig utan min glamourösa framtoning imorgon vilket känns sådär. Tävlingen hade behövt mig.  Knät har valt att accelerera i smärtframtoning och just nu är det inte roligt. Det pallade bra på förmiddagen med styrketräning och några marklyft. Gick upp till en trea på 120 för att känna på. Inga problem. Mer än efteråt då förstås :-( Få se om det blir ett läkarbesök till veckan. Men vafan ska de göra? Skit samma. Siktar på 150 i bänk och 200 i mark innan snön försvunnit :-) Knäböj får vänta, om man säger så.
Klarar jag det har min vän Bruks en redig återställningsarbetare att nyttja till sommaren :-)  
 
Får ladda på travet imorgon istället(som alla andra lördagar :-P) Börjar bli dags för nåt matnyttigt i plånkan.
 
Syndar Lchf ikväll och smuttar i mig en flarra Chianti. Är som att käka lättstekta småsparvar. Gott
 
Eftersom travet gått i baklås så gick man med i postkodlotteriet alldeles nyss. Så nu siktar man på grannyra (eller vad fan det heter) på Born i Orsa. Desperat? Ja, möjligen. Köper lotter på Lions bod nere vid Coop också, ett kvarts kilo kaffe kan vara bra.
 
Vargjakt på gång nu också. Att debattera vargjakt med s k jägare är som att gå in i en madrasserad cell och försöka få nåt vettigt ur snubben som sitter där med tvångströja.
Argumentet " de visste vad de gjorde gubbarna som utrotade vargen en gång i tiden" är ju fullständigt apart. Som att titta åt andra hållet HELA tiden när evolutionen fortgår......
Ska väl precisera mig något kanske för att nyansera. Jägare som är nollvisionärer. Sånt kan jag inte ställa upp på. Skyddsjakt ja. Utrotning nej. Helt absurt i min mening.
Såg en jägare som babblade på i en debatt på Facebook. Han pratade hela tiden om att han/de (jägarna) visste precis allt om djur och speciellt vargar OCH inte minst hänsyn/respekt till djuren. Så gick man in på profilen och det visade sig att han "kallade" sig fiskare också. Stoltserade hänfört med en tioplusgädda. Stendöd. Med en stor blodpöl under sig. Jättebra :-P Respekt...not.
 
Jaja, jag har ju ändå gett upp mänskligheten så skit samma. Vi ska ju ändå dö. Alla jävlar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0