Hallon och banjo

Kommer dofter av hallon från skrevet. 
Det är fan inte alla dagar

Lagt ett paket från frysen där för snabbtining. 
 
Annars
Den är mindre än vanligt nu
 
***
 
Ibland känns det som man är ensam i sin kamp mot människor
 
Helt ensam
 
Att bekämpa dumhet och trångsynthet
 
De flesta bara skiter i allt de ser och går vidare
 
Jag har ingen sådan knapp att stänga av med
 
Snart spelar det ingen roll vilken person jag stöter på 
 
Banjospel hörs hela tiden i mina öron ändå
 
Det är asjobbigt
 
Dueling banjos hela tiden liksom
 
Idag när jag för ovanlighetens skull ställde mig i spegeln
 
så hängde en banjo runt min hals
 
och 
 
mina fingrar flöt fram över strängarna
 
Hade utstående öron också
 
Förstår mer nu
 
***
 
En dag tidigare i veckan råkade jag kalla två stycken (enligt några äkta klimatförnekare) "forskare" för stollar
i en facebooktråd
 
Det blev ju lätt ramaskri hur jag så lättvindigt kunde kategorisera sådana juveler som stollar som hade "över hundra års erfarenhet"
 
En längre diskussion följde förstås. 
 
Mina kommentarer var naturligtvis de längsta. Det är alltid kul att skriva långa kommentarer då det skänker en viss tillfredsställelse att man vet att de får traggla och jobba för att ta sig igenom texterna. 
 
Kallade också en av de här upphöjda forskarna för en prorysk konspirationsteoretiker
 
Där började det barka och svaren jag fick var
 
att ordet konspirationsteoretiker kommer från CIA
för att mörka allt som sades och gjordes. 
Att EU och globalisteliten myntat samma sak
Att mörka agendan för NWO
 
Och för er som inte känner till NWO så betyder det 
 
New world order
 
Dvs en konspirationsteori för att idén om att ett hemligt sällskap planerar global dominans genom en världsregering.
 
NWO alltså.
 
 
Ni förstår hur jag har det och varför man har gett upp hoppet om människor och hela mänskligheten. 
 
Vill tillägga också att det här är människor på lokal nivå som har de här idéerna. 
 
Man skulle haft en cyanidkapsel till hands
 
***
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0