Kvällsfika

Det är när man sätter sig vid skrivbordet med två kvällsmackor och ett glas oboy som man känner sig levande. 
 
Gott som fan, helt enkelt.
 
Tills man kommer på att man klippte tånaglarna igår och att fötterna befann sig exakt där mackorna nu ligger på skrivbordsunderlägget. 
 
Det skiter man i och bejakar sin arbetarbakgrund. Ohygieniskt eller inte, mackorna ska i.
 
 
Tre tuggor senare inser man att man glömde städa undan tånaglarna igår. 
 
Blundar, håller för öronen, äter
 
Arbetarbakgrund
 
***
 
Att mitt intellekt är vida överlägset de flesta försöker jag ju i varje diskussion på olika nätforum påvisa. 
Eller åtminstone bara nämna
 
Nu kanske någon väntar på en skojig poäng här 
 
En lättfattlig, billig jävla poäng. 
 
Och visst, poängen är ju just det. 
 
Att mitt intellekt ÄR vida överlägset
 
De som känner mig är de som borde bli livrädda först
 
De inser ju förstås att mänskligheten står bortom all räddning
 
***
 
Det var en dag under påsklovet 
 
Gick ut efter posten mitt på dagen ungefär
 
Soligt, fint och varmt
 
Grannungarna naturligtvis ute
 
Börjar gallskrika och peka
 
" Mamma, maaaaaamma.....gubben är naken. Han är naaaaaaken"
 
Morsan deras kommer springande naturligvis
 
Själv känner jag mig en smula förlägen och förstår först nu att det kanske inte var en jättebriljant idé att gå ut naken till postlådan
 
Mamman stirrar argt på mig och rycker tag i småungarna och släpar dem mot deras husdörr.
 
Jag försöker lätta upp stämningen
 
" Om det känns bättre så kan jag gömma paketet i röven en stund........men då måste jag nog låna din röv"
 
 
Förstår nu att det inte är att lätta upp stämningen
 
Fick i alla fall klä på mig innan jag satte mig i polisbilen
 
***
 
Jag vet. Jag är inte jätterolig
 
Försöker öva
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0