Svenska mästerskapen lag 2019

Försöker mig på att knyta ett gäng tafsar till helgens event. Det är fan svårt när man är halvblind. Önskar nästan jag haft min lagkompis, Peters, ögon. Han är nästintill helblind. Då hade jag överhuvudtaget inte ens behövt fundera på att knyta några tafsar. 
För övrigt är väl Fk Matchs lag som nu åker till Brådtom Sluss något av det mest åldersstigna som skådats vid ett SM-vatten. 
Det är som att PRO skickat sin äldreavdelning. 
Jörgen är så dålig i ryggen att får vi inte en låg siffra på A-sektionen så lär vi försöka knyta fast honom , i smyg förstås, i någon pigg ynglings utrustning som obesvärat traskar ut till B-sektionen. Gyllbrandt kanske? Han ser pigg ut. Jörgen får skära sig loss på rätt peg och dumpa sig själv. 

Peter ska ända till C, tror vi. Nu har han blivit så benskör på ålderns höst att han slutat med filtercigaretter till förmån för filterlösa. Det blir helt enkelt för tungt för honom att föra en cigg med filter till hans uttorkade läppar. Skelett kan gå sönder. Håller han inte ihop riktigt ska jag ta honom ut till peggen. Han får ställa sig i sidofickan på spöfodralet så får han åka på ryggen på mig. 
 
Roffe är nog den som ändå är piggast. Äldst men piggast. Nu säger det inte ett förbannade dyft förstås. Att vara piggast i det här gänget är som att jämföra graden av död på fyra random kroppar på bårhuset. 
 
Mig själv då? Tja, förutom att jag kommer att erbjuda lä åt större delen av startfältet, beroende på vilket håll det tänkt sig att blåsa, så är allt under kontroll. Förutom blodtrycket, ja och flimret förstås. Knäna låter som valnötter på julafton. Alltså när de knäcks. Valnötterna alltså. 

Jaja, vi ska vara med i alla fall och vi har inte gett upp på något vis om nu någon virrpanna får för sig det. Tafsknytning, tackeltillverkning, mäsksnack och fisketaktik har förekommit så här dagarna innan tävlingen. Om Gud vill så är vi med och gör upp om det. Halleluja. Vill han inte med så är vi med och gör upp om det ändå. Så har vi tänkt.

Hur ser det ut med motståndet då? Tja, det är ju lite som vanligt men visst är det väl så att även de blir äldre? Finns ju några ynglingar som klivit fram de senaste åren förstås. Kan inte komma på nån men det lät bra att skriva. 

Läser jag startlistan så finns det ju några givna favoriter till medaljerna. 

Constellation vann senast vi var i Brådtom om jag nu inte använder de alldeles skrumpna delarna av hjärnan. Där har vi ju förresten en av de yngsta i Marcus. Att han är en av de yngsta tar man på att han ännu inte har mer hår i öronen än på skallen. Tom Köttlund lär ju dominera. Iaf i att vara sist ihop med prylarna. Freddan lär ju dyka upp. Vilket jävla skägg han hade sist jag såg honom. Det kan man fan tova ihop ett par får med. 

Splash. De brukar ju ha fler bankrunners än metare. Inget som vi i Fk Match anammat. Sist vi hade en bankrunner fick vi hämta upp honom efter tävlingen i den lokala baren. Knall och ball. 
Nåja, Splash med Tono, Sandberg, Bengtsson och Anssi lär ju vara med uppe i toppen om inget oförutsett inträffar. Som t ex fisktomma peggar. Det hade ju inte gjort något. Lite illvillig kan man väl få vara?
 
Sen har vi ju SWEA. Duktiga pojkar. Holsten är ju alltid vass. Fast när jag mötte honom i Luleå förra året på pimpelisen, på väg till hotellet med en timme kvar av tävlingstiden, så var han inte så jävla vass. Kant Kardull drar väl lottkulan som vanligt, den taktiken bör ju vara orubblig i det gänget. Finns det någon som dragit kantplats så många gånger i mete-Sverige? Själv har jag sån jävla otur i lottdragning att varenda gång det står en siffra på lottkulan blir jag glatt överraskad. 
 
Ska man nämna några fler lag så är det ju Lidköping som var fyra senast det begav sig. Vill braxarna ha Leijons väldresserade Dendrobena så blir de att räkna med i allra högsta grad. Challe är habil och går på som räls. Hur är de om det blir löjfiske? Ja, det vet i fan men har hört att Leijon fått tre löjor i hela sitt liv. Alla hade kvävt sig av masken de hängde i när han drog upp tacklet för att byta mask. Ingen var krokad. Men man vet aldrig. 
 
Nä, nu blir det några tafsar. Imorgon packas släpvagnen och på fredag drar vi till Scandic Strömmen. Bubbelpool på taket blir fint. Ringer receptionen under nedfärd så de släpper ur lite vatten så det slipper bli så vått på golvet. 

Väl mött och vi går för guld. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0