Fredagens vedermödor...

Imorse stämplade man upp kroppen rätt tidigt..Lätena när kroppens alla 206 benformationer faller på plats får kyrkklockorna i Nyköping att rodna....Men man tar sig upp och gläds åt det:-) Nåja, hivade in en lunta med månadens papper till revisorn...Körde upp till föräldrarna och snikade i mig några kaffestänk samtidigt som vi drog ett whiskylotteri..Tro fan att jag vann!:-) En tolvårig Caol Ila står nu mer i hyllan och väntar på att bjudas ut...hörde du Brutte?!:-)

Åkte ner till mitt förråd där jag snabbt och hantverksmässigt (hmmm) borrade upp några konsoler där jag hivade upp mina elbåtmotorer...Försöker städa och organisera om en aning där och förhoppningvis fortsätter jag snaaaart:-) Har så jäkla mycket grejor och måste nu få klart med metegrejorna så säsongen kan börja...Knyta tackel och tafsar, kapa till cuppingkit och byta elastic är väl det som står närmast.

Därifrån ner till bowlinghallen för att hyvla upp banorna lite med mitt Morichklot....Måste ju träna och slipa formen om skotern ska bärgas:-) I och för sig tror jag det kan ordna sig ändå då mina lagkamrater är stabila och grymma! De vann första matchen av tre i onsdags och vinst i en till och vi är ett steg närmare finalen.
Blev inga toppserier men gick skapligt ändå för att vara första på länge i hemmahallen, hade fyra godkända...197,194,193,191....spelade 8 serier...Blir nog kanske en sväng till imorgon:-)

Annars tänker jag lite på Arsenal-Liverpool som möttes i CL i veckan....Den omtalade straffsituationen...hmmm..Nog fan hjälper Hleb till så det heter duga! Men det är ju så idag...alla ramlar om så även en liten skalbagge skulle flyga in i kroppen på dem...Själv ramlade jag aldrig uppe på Mässbacken;-) Jo, en gång förresten....då lossnade nyckelbenet från fästet...Tungt fall:-) Haha....

Nä, nu är det dags att dallra iväg till möte med hallchefen om landskampen i bowling som går av stapeln i slutet på april...

Take care/


Kommentarer
Postat av: Niklas Strengelsrud

Hva heter take-a-parten din, og hvor mange topper har du? 13 eller 14,5 meter?

2008-04-04 @ 13:45:42
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Har två, ett Triana Rayflex (13 m) som jag köpte till SpanienVm och karpfiske och ett TriCast Equinox(14,5 m) Tre toppar till varje....Ska ställas iordning nu:-) Hade ju siktet inställt på en bra metesäsong förra året men det sprack i slutet på april då ryggjäveln gick sönder, 6 månader av vila och inget fiske nästan:-( Hoppas på bättre lycka i år...Ska iaf försöka

2008-04-04 @ 16:15:37
Postat av: Niklas Strengelsrud

Så du var med i VM i Spania i 1999? Det året det var bagging av karpe i en elv med hard strøm? Bob Nudd som vant det året tror jeg...

2008-04-04 @ 17:16:14
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Vi var på lagVm i Toledo -04 som gick på samma ställe som -99...Grymt kul karpfiske!

2008-04-04 @ 17:35:29
Postat av: Storm

Säg till när du öppnar flarran!

Och visst fan är det solklar straff, men som alltid har socitetslagen mutat sig fram !

2008-04-04 @ 23:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0