Mästerskap i älgskytte

Så var det då dags idag att göra comeback i älgskyttesammanhangen. Dåligt tränad men ändå taggad...och nervös..som vanligt:-P
Värmde upp med lite torrklickning och pipan svängde som en elefantkuk över älgfiguren...Att ha Parkinson i avtryckarfingret kan aldrig vara positivt men man kan ju ha tur att klämma av i rätt ögonblick.
Väldigt dåligt med skyttar idag , 99 anmälda men en del avhopp...Kommer ihåg när man tävlade förr i tiden och det var runt 180 skyttar med, då var det lite uppslutning.

I vårt lag, Laduberg, var det dock ganska bra uppslutning. Är ju en prestigekamp vilka som placerar sig bäst i laget och tar de fyra lagplatserna:-)

Nåja, för att göra historien lite kortare så travade jag in i skjutkuren som sista skytt i vårt lag, kände inte av nerverna så mycket förrän första skottet var avlossat då pulsen gjorde sig påmind och travade likt hjärtat på en harpalt som håller på att bli flådd.......Lugnade ner sig en aning inför serie 2 som kändes rätt bra och också var så..Tyvärr var serie 1 värdelös och med en bom kommer man ingenstans
Sköt 5' 4 4 0 och 5' 5 5 4 vilket gjorde 32 points och lyckades iaf sno åt mig ett pris för den trettondeplats jag slutade på......I lagtävlingen klev vi in och tog silvret efter Högståsen som var 3 poäng bättre än oss.

I Ladubergs silverlag var det Axel Axelsson 36, Jag 32, Hans Frisk 31 och Hasse Liljedahl 28 som belade "prestigeplatserna":-)

Svinke på språngJanne och Kewe studerar listan

Mr Stetson (Hasse)Farsan, Roland och Tore på ljugarbänken

Pokal/medaljbordet2006 sedan senaste segern för Laduberg

Ladubergs silverlag, Hans, Hasse och jag(Axel ej)
Herrsegraren Anders Byström med tävlingens enda fullpoängare, 40

Eva Slott, vinnare av damklassenFyrhSune vinnare av veteran

Högståsen vinner laget

Filmtajm

SKITGREN;-)

Gusten visar klass:-)

Snubbar spekulerar:-) och njuren kan vi ju diskutera

Kvällen

Som sagt så fortsatte ju aktiviteterna efter själva Duellen uppe i Stackmora. Först hemma hos mig med lite dryck och fotbollssnack kombinerat med trav förstås....

Lite el piggar alltid upp:-)Kryckan Bruks kämpar bra

AirhockeyGusten tänker "En kram kanske kan få oss på banan igen"
Kvällens champJaja nudå! Nog med glädje nu!;-)

....suck....

Som tur är hittade man en tävlingsgren till:-) Och tur igen att man hade löd i högern och fick avsluta med vinst:-)

Gusten laddar...ännu mer...Ronny provar

Peter provar sparrisen

Bilder och lite annat

Som sagt, jobbiga helger nu och finns inte mycket tid över...Ställer nog in resten av metesäsongen också som det känns:-P Är inblandad i lite mycket olika projekt nu och hoppas snart att det blir några helger man kan ägna sig åt lite triviala saker som t ex knacka pipa, sortera alkoholhaltiga drycker, nostalgitrippar tillbaks i gamla anteckningar och of course lite gammal hederlig nävfight...

Skyfflar in lite foton från Matchkampen/Duellen här och några från den kvällens aktiviteter också:-)

Orsakompassen´s entourage wobblar in på tävlingsarenan

Laddat i kylen med vinnarölFäsa kastar klot
Ronny hanterade bellan braRoffe koppar

Gusten in actionMitt fightingface
Knogen sliterAnnika kämpar med koppningenMr Lindh

Gratulationer till segraren

Gusten erkänner sig besegrad och överlämnar segerskumpan:-)

Segerkyssen

Klubbmästerskap Fk Match(update)

Eftersom helgen var fullständigt galen och med mindre tid än vanligt så hann det inte knappas så jävla mycket på tangenterna...Gör ett försök från kära Norge då:-)

Klubbmästerskapet var på lördagen och ett småkyligt men vackert väder omslöt oss denna dag. Två tävlingar skulle fiskas och vi körde 2,5 timme varje pass.
Från första deltävlingen hade jag en etta med mig, Jörgen en tvåa...

Själv packade jag upp takeapart 13 meter, ett par matchspön, 5 meters och ett 4 meters. Vi skippade grundmäskningen då det sällan behövs mycket mäsk i Lillån, det är mindre chans att förstöra nåt om man skippar grundmäskningen. Sköt ut 10 små bollar på matchspöplatsen och la lika många på 13 meter. Inne på femman hamnade 5-6 bollar.
Körde med Mondial Canal som bas , kryddat med koriander. Började på femmetern med inte ett napp så jag skiftade till matchspö där ett napp lyckades visa sig:-P....Lite konfunderad provade jag allt men inget gav något och när jag såg Jörgen på kanten säkerhetsfiska upp några småmörtar så bytte jag till tunnare grejor på fyran och fick då fisk....3-4 gramsmörtar:-P
Var bara Jörgen som fick fisk från kanten och så småningom drog han även några braxar. Mina mörtar blev så småningom lite större men det räckte inte till mer än en andraplats bakom Jörgen.

Resultat Deltävling 2

Peg 1 Jörgen Storm 3280 gram, 1
Peg 2 Rolf Andersson 140 gram, 4
Peg 3 Peter Lindh 40 gram, 5
Peg 4 Kenneth Lilja 1260 gram, 2
Peg 5 Mats Lilja 180 gram, 3

Vi peggade om och flyttade grejorna och käkade kanongod lunch tillredd och serverad av kära H...STORT TACK!!

Den här tävlingen slet jag åt mig en av kantplatserna, Peter den andra.
Fisket var likadant, extremt känsliga napp och man fick verkligen gå ner på storlek både på lina och krok för att de skulle nappa. Fick igång mörten på den korta takeapartplatsen och varvade den med en plats alldeles bredvid bryggan...Fick ihop 48 stycken och landade på 1460 gram. Däribland en liten skimmer på 2-3 hekto. Räckte till klar seger då ingen fick igång nåt fiske att tala om. Jörgen hade också en brax som han drog tidigt i tävlingen och naturligtvis fick mig att svavelosa lite;-) Körde ganska hårt med loosefeeding istället för mäsk under tävlingarna vilket tycktes fungera ganska bra.

Resultat Dt 3

4 Mats 3+5
5 Roffe 4+4
6 Göte

Kändes och KÄNNS skönt att vara klubbmästare igen:-D Tack till mina kombattanter!

Lillån är knepig men mycket intressant att fiska i. Det kyliga vädret gör att fisken blir svårflörtad men det är ju en utmaning att få dem att nappa då så sånt är skoj. Vet inte om Jörgen hade tid att prova något på söndagen men om så skriver han säkert några rader om det.

Kommer lägga in några kort när jag är tillbaka i Sverige igen.

Mr Storm in action
Stormen mixar lite jokers
Stormens fångst dt 1
Prisutdelning snart
Jäkligt skönt att vara flankerad av de här två:-)
Segrare och en glad sådan

Contribute to me...eller?

Äntligen lördagkväll och liiiite lugn...efter en hektisk dag.

Som NYBLIVEN klubbmästare i Fk Match så känns det ju rätt okey att vrida ner några bokstäver till talbara meningar:-) Till och med läsbara kan man hoppas.....

Tänker avhandla några ämnen här...Kan bli ett långt inlägg men det skiter ju jag i som vanligt, den som vill läsa håller ögonen öppna tillräckligt länge, eller hur?

Först vill jag tillägna min favorithäst ett par rader....Vilken jävla kanonhäst Torvald Palema är!! Hade den som lite favvis redan när den var hos Jocke Lövgren, har alltid gillat startsnabba hästar med grym speed...Och Torvald är just det vilket han bevisade idag med två raka segrar i Åbys Stora Pris....Sanslöst enkelt egentligen...Apropå startsnabba hästar så undrar jag om någon minns mina tre i topp:-)

1: Excellens Ex som allt som oftas kördes av Thomas Uhrberg och är hästen i hans hjärta
2: Emile, kanske den snyggaste hästen som skådats och såååå startsnabb
3: Action Skoatter som i ett elitloppsförsök 1988 öppnade snabbare än en iller med senap i röven
4: Snazzy Millie, en supersnabb canadensiska som snabb från början men inte lika snabb i slutet:-)

Okey , det blev fyra:-)

***********************************

Efterkollade in Superstars på Tv 3 också....Äntligen ett helt okey tävlingsprogram med riktiga grenar....Kan dock inte låta bli att hissa mina oförglömliga minnen av Ricky Bruch....dock inte att förglömma Kjelle Isaksson(för övrigt idag en hyfsad bowlare)....Det var ju tävling i dips i det nya Superstars, Ara Abrahamian vann ju med ca 70 på en minut eller nåt sånt, helt chanslös mot den gamla tidens dippare......I det gamla(ja okey, det var 70 tal och jag kommer ihåg sånt) så körde de ju också dips....Kommer ihåg att Guy Drut var jävlig på det, den gamla häcklöparen från France....Men Ricky var väl jävligare ändå....Om inte mitt minne sviker mig så körde han typ 100-110 dips i speedfart sedan la han av...Tror inte ens mjölksyran var i sin begynnelsefas ens.....:-) "Det räcker " sa han..... Det jävliga var att han han fick stryk av någon som jag inte kommer ihåg, kanske Isaksson....som segade sig förbi...De tävlade i att göra flest på den tiden, ett mer riktigt sätt att sätta segrare, kan jag tycka.
Men imponerad var man av mr Bruch:-) som vunnit lätt om han kört fullt ut....Hur jävla grym kan en diskuskastare vara? I mina ögon var Bruch (visst, dopad...men ändå) fullständigt outstanding.....Glöm aldrig medicinbollen som han kastade typ hela hallen och träffade långt upp på väggen:-) Mätkillen mätte fram till väggen och vek sen måttbandet upp på väggen:-) OFÖRGLÖMLIGT!:-D

*************************************

Ska göra en snabbvisit i Skattungbyn nu....Hälsa på GrevNils och Dannepojken:-) Det blir en överraskning för dem men sånt är kul:-) Ska försöka vara hemma tills Kungen av fotboll gör entre hemma på Nou Camp....Zlatan spelar klockan 22.00:-)

Klubbmästerskap

Hektiskt är fan bara förnamnet....Mycket att göra nu och att hinna med allt som man ska göra är närmast att likna med att skita baklänges....dvs svårt

Har iaf blandat mäsk nu till morgondagens batalj i Lillån...Klubbmästerskap för Match, två tävlingar på samma dag. Vi kör från nya bryggan och med en fulltränad Storm som favorit efter en veckas träning på sträckan...:-) Tror på skapligt fiske, synd att det skulle bli soligt bara...kan vara sämre om det är alltför soligt och stilla.

Nåja, hoppas på någon surprise i nätet när det är dags för invägning...Kan vara peggrannen som ligger där om det gått dåligt;-)

Direkt efter tävlingarna drar jag iväg till shootingrange för att klämma iväg några skott på älgen....Allt ska hinnas:-P

Snart dags att låta John Blund ta kroppen i besittning, den gamle besudlaren......

By the way, stress och jävelskap gör en till en sämre människa......Skrev min första tvättstugelapp igår, ganska nyanserat trots allt...Var ju nån idiot som tagit min tvättid...Kanske inte så nyanserat att tvätta kärringen på 90 grader strykfritt....men nåt har hon väl lärt sig?

Coolaste dansscenen....

Travolta och Thurman.....aldrig varit bättre

Matchkampen

Inte så farligt sliten idag men med en del att göra. Har försökt få undan alla prylar och även plockat ihop pantburkarna hemma i lägenheten:-)

Har en uppsjö av foton som mina kära kamrater och syster laddat upp. Lägger ut en del så småningom men har inte riktigt den tiden denna söndag tyvärr.

Hursomhelst så utföll den s k Duellen mot Orsakompassen till Match´s fördel. Alltid glädjande med segrar:-) I själva Matchkampen så lyckades på något vis Jörgen gå segrande ur drabbningen. Stort grattis till honom! På andra respektive tredjeplats så blev det precis som ifjol , Fäsa och jag.....Har nu varit bland de tre alla år vi kört och bara vunnit en gång, den första. Nästa år ska det bli ändring, då ska det bli seger nr 2!

Efter lite mellanspel med fotboll och trav så drabbade vi bowlinghallen framåt kvällen för att avgöra Fk Match´s klubbmästerskap i bowling. Där stod till slut sensationen Roffe A som kvällens stora segerherre:-)

Kvällen fördrevs sedan med allehanda drycker, airhockey och boxbollsstyrkemätning:-)

Stort TACK till alla som var med och gjorde dagen till en kul sådan! Extra tack till Orsakompassen som tackade ja till utmaningen!

Mer kommer senare

Det är avgjort.....

Orsakompassen har nu dragit sig tillbaka för att om möjligt läka såren efter en smärtsam förlust....Köttstyckena som slitits ur deras kroppar ligger spridda på tävlingsarenan.....Fk Match firar segern:-)

More to come

Dan före dan.....

That´s the fact! Imorgon smäller det på Camp Stackmora!:-)
De spröda tidningsarbetarna från Orsakompassen kommer malas ner till konfetti, slängas upp i luften och sakta strila ner över de välpolerade vinnarskallarna i Fk Match!
Har idag fixat iordning de flesta bestyren som krävs till grenarna, så allt är iordning......Har även trimmat min hals så den är beredd ifall....ifall....ifall.....allt som jag skrivit och sagt om Orsakompassens förväntade förlust skall köras ner, tryckas ner, tillbaks i min alltför stora käft vid en seger för Ok.....;-)

Oj, vad var det i de där svamparna? Gud vad jag svamlar.......Som sagt, KONFETTI!

*****************************************************

Norsk bowlingmatch i måndags. Körde uppvärmning och allt kändes perfekt med en 234 där......Började sedan med 5 strikes i rad innan ett hål dök upp och förstörde den serien:-P Blev iaf 211 poäng. Sedan började raset......Tror jag hade 183 och sedan 158....Hursomhelst så segrade vi ändå med 4-0
Jag 552 poäng
Stein Erik 551
Johan 501

*****************************************************

Nyheter kring Lillån....Muddringen är igång och jag svängde förbi för att kolla hur det går. Muddermaskinen börjar närma sig de värsta områdena och förhoppningen är att allt är borta snart.
En bred kanal har grävts i de tidigare muddermassorna för att ta emot de nya.....

Campingstugområdet bara 25 meter bakom bryggan
Stugorna

*******************************************************

Dammade upp tidigt ur sängen imorse för att hinna med allt...Först på programmet stod lite träningsskytte på älgbanan....Gick ju sådär även om det tog sig mot slutet, har lite funderingar på att göra en rockad till tävlingen men får se hur jag gör...Tror att det blir omskruvning av siktet till örfläcken, även om den nuförtiden inte stämmer helt hundra....Ska kolla upp det.
Hade nån 18 och 17 serie som bäst.Det duger förstås inte. Sköt en dubblé också för att se om man hinner med...5 4 4 4 blev det på den....Bra träning att köra sådan för att få upp tempot. När jag höll på att träna som mest en svunnen tid så hanns det med 3 skott per vända, med god poäng också då det blev fullt, 30 poäng....Men då var man som sagt ung och snabb.....:-P
Blir kanske bara en träning till men det får räcka....

*********************************************************

Sen kan jag ju hälsa till alla Rantanenfans därute också, eller till att ickeNovabrukare:-)

En artikel i Mora Tidning idag talar om att tillverkaren av Mora Novaborren, Mora of Sweden, klarat sig bra genom lågkonjukturen mycket tack vare framgången med den nya Novaborren.
De har även fått ett tackbrev från den engelska polarexpeditionen Catlin Arctic Survey som befunnit sig på Nordpolen för att göra mätningar i polarisen. Där har de borrat ner till 5 meter i isen med handkraft. De har inte haft någon motorborr eller drivmedel med sig vilket besparat en massa vikt i packningen.

De är mycket tacksamma för borrens egenskaper och har utnämnt den till "Mother of drills" :-)

Det är rätt bra betyg.....MOTHER OF DRILLS!  Kanske dags att slänga in en beställning på en ny Nova?? Alla ni som springer omkring med en rostig Rantanen.....;-) Bara att höra av sig

En vecka kvar

...tills den stora kampen avgörs!

Har idag gått igenom lite stuff till nästa helgs Matchkamp och även funderat på upplägget.
Blir perfekt det här och när nu även Duellen mot Orsakompassen är inbakad i själva kampen så är det självklart att käka glassplitter och taggtråd till frukost hela kommande vecka:-)

Bara att påverka väderleken nu då så att den kan tänka sig att skänka lite sol över vår arena....:-)

Initierad eller mooron....

ZLATAAAAAAN!!!

Japp, då har man klistrat sig igenom Sveriges segermatch mot Ungern:-) Underbar avslutning på den matchen när Zlatan fullföljer och nätar:-)

Som vanligt kommer det finnas(bara för att förekomma) vissa fotbollstittande element som genast häver ur sig TUR!
Well, som en av de mest fotbollsbegåvade tittarna så känner jag mig nödgad att avfärda sådana tramserier med ett kraftfullt...LÄGG AV!!

Ser man med klarsynta ögon så ser man den lilla "pausen" innan mottagningen av bollen.....som lurar försvararen kvar i neanderthalställning......Man ser mottagningen som gör att Zlatan HINNER bollen innan målisen är ute.....Man ser fullföljningen som innebär att bollen inte har så många andra vägar att välja på än i Zlatans bröst......Det man SER är fulländad fotbollskonst!

Som initierad har jag naturligtvis rätt;-)

Redan 1982 såg jag Italien och dess världmästarkvaliteer redan i gruppspelet där de var hårt kritiserade efter tre oavgjorde matcher och avancemang via målskillnad.....:-) Om jag inte missminner mig helt så var det i gruppspelet Peru, Kamerun och Polen som stod för motståndet.....Som om jag skulle missminna mig?;-)

Grattis till Sverige!! OCH mest grattis till Italien som segrade med 2-0 i kvällens bortamatch mot Georgien (vars huvudstad heter Tblisi, men det visste ni väl redan?)

*********************************

Dagens drag i V75 var Colombian Necktie i sista avdelningen, spikade den tillsammans med Zola Boko OCH Greve Bravur.........Vad fick man för det? Nada för fan! Två av tre spikar där Greve Bravur slår på en galopp på väg in på upploppet med greppet kopplat.......Suck! Bara att ta nya tag till morgondagen, derbydags på Jägersro och de med gott minne vet att det är då jag brukar slå till:-) Allt snack om Yield Boko och Maharadja, som är två kanoner, gör ju att man vill garda med nån till.....säger som jag brukar , Jonke brukar ha färdigställt till storloppen och Knockout Rose är storskrällen som kan fixa lax i lådan imorgon!

***********************************

En flaska 7 dödliga synder ikväll igen och tamigfan om det inte kändes rättvist och korrekt att få dra i sig den;-)

Var ner en snabbis på hallen idag och ordnade inför helgens event, kollade också på Siljan Bk som lirade matcherna två ......Något "besvärande" syn då det var relativt usla resultat och lagledningen får nog ta sig en funderare.....

Nu börjar det bli dags att dra sig tillbaka för natten och tanken är som vanligt depraverad....funderar allvarligt på att strimla min granne, i så fall är det tacoinspirerat som gäller....dvs småhackat.....Har aldrig gillat att lägga stora hackade bitar i mitt tacoskal...Finhackat och lättsmält ska det vara......Återstår att se om pensionär är det

***********************************

Gick en promenad idag och på min rundtur fastnade jag på en persons bakgård, en underbar bakgård med äppelträd, svarta vinbärsbuskar och en välansad gräsmatta
Kände en genant närvaro och njöt av växtlighetens prakt.....när ägaren kom ut och hotade med polisingripande...

Varför får man inte ge små , ofjuniga och söta hundvalpar en vacker syn innan man skär halsen av dem utan att någon besserwisser ska lägga sig i???

***********************************

Spontaneous combustion......En egenskap att uppskatta? Godnatt

Favorit i repris

Lovely! Och videon är ju lysande:-D

Pudel...

Inte likt mig att vara kaxig som jag var i avslutningen av förra inlägget.....Ber om ursäkt...Inte likt mig alls, förstår inte vad som händer....

It´s gonna rain...

Idag är man föga intresserad av livet....En dag att fördriva med att punktera ögonglober med tandpetare, inte den där veka sorten man köper i storpack utan den där lite extra stadiga som inte går sönder på mitten liksom...Förresten, köper man verkligen tandpetare i storpack?
Regnat hela dagen och med noll värme så känns det själakyligt........

Nåja, man får slå sin näpna näsa i hallväggen för att skapa en aura av snygghet kring sitt eget ansikte och fortsätta kvällen så gott man kan.....

Blir inget klubbmästerskap för Match imorgon, vi har flyttat det nån vecka framåt och lika bra var det med tanke på den risiga väderleken.

Två nya filmer ligger på bordet och väntar på ögon......"The haunting in Connecticut" och "Fredag den 13:e" ...Känns inte som de mest romantiska inslagen i min filmsamling

Vi börjar närma oss Matchkampen också:-) Deltagarlistan börjar ta form nu och Orsakompassen förstärker teamet med vår käre Knogen:-)
Med sedvanligt ödmjuk ton välkomnar jag honom naturligtvis till Stackmoraresidenset:-) Förstår dock inte det utmärkande självplågarbeteendet som finns hos nämnde man då han tackar ja till att ingå i ett lag med ett redan förutbestämt öde....ett öde som utfyllnad och förlorare;-)

Magiska kulspelare

Började i Norway igen denna vecka och efter en något slitsam vecka med grävning så känns det i min genomstukade gamla kropp....känns ganska ont alltså:-P Nåja, det är en vanesak och snart är man anpassad:-)

Bowlingserien startade i måndagskväll och vi , dvs Östcom, mötte ett bra gäng som fick gälla som storfavoriter med tanke på att de i laget har två stycken 300-spelare....Naturligtvis innebär ett sådant underdogperspektiv att mina huggtänder växer och känslan av raketbränsle som vill ut är stor i mitt lilla fatalt överskattade huvud......

Började med uppvärmning där slagen funkade hyfsat, började med tre strikes för att sedan ta några spärrar...Kändes helt okey.

Så körde vi igång matchen och de tre i andra laget började med att spela 190, 223 och 227 = 640 poäng medans vi var jämnare....men sämre....200,204,204 = 608....Själv gjorde jag en välrullad 204, hade en hålmiss i nionde som enda miss. 1-0 till dem . Positivt dock att det var min första 200 för säsongen:-O

Omgång 2 och ett laddat Östcomgäng klämde i med 191 på Johan, 211 på mig och 249 på Stein Erik = 651
Motståndarna drog ihop 572 med serierna 184,221,167.....Därmed kvitterat 1-1

Omgång 3 där motståndarna inte visade några trehundratendenser utan landade på 579 fördelat på 183,181,215.....medans stjärnlirarna i Östcom;-) bankade ner skåpet precis där det ska stå! Johan 228, jag 226 och Stein Erik 202, sammanlagt 656.

2-1 till oss och med totalsummepoängen blev det seger med 3-1!:-D Vi passade också på att sätta rekord för serien med sammanlagda summan 1915 poäng.

Johan 623
Kenneth 641
Stein Erik 651

Riktigt skoj att spela och ser redan framemot nästa match som är på måndag om jag läst rätt. Tror jag fortsätter vila mig i form likt Stein Erik:-)