Awake

Då var man vaken igen efter några timmars sömn,sov ju visserligen inte ända till nu men fram till åtta iaf....

Några fler ord om Svenska mästerskapen i Internationellt mete för lag tänkte jag försöka få till här och nu.

Vi i Fk Match åkte tidigt på fredagen mot Växjö och framåt kvällen parkerade vi bilen vid Växjösjön för mäskblandning.
Att packa ur och i en bil med metegrejor för tre personer är alltid ett projekt, ett jävla jobbigt projekt....Börjar bli dags att köpa ny bil och då blir det f-n inte nån liten rövfraktare! Vill ha en stoooooor bil nu!
När vi vattnat i mäsket som för övrigt för min del bestod av Triana VIP, Gros Gardon, PV1 och lite Etang, drog vi vidare till hotellet där vi checkade in, bytte om och käkade en skaplig middag på hotellet.
Efter det blev det poolen och några öl för mig och Peter som följdes av lite föresnack med diverse metare uppe vid receptionen
Här syns legendariske trashtalkern Maggot-Matt tillsammans med två av Matcharna:-)

Lördag morgon och en vilsam frukost inhöstades på hotellet innan vi landade vid tävlingsplatsen. Packning av vagn och sedan var det bara att invänta lottningen. Knoll och Tott(Jörgen och Håkan) blev Trummenpojkarna och jag och Peter skulle sitta i Växjösjön.

Lottningen blev ingen höjdare om man nu kan avgöra det innan....Det enda jag fick höra av herr S när jag talade om pegnumret var iaf..."IDIOT!" :-)  Var för övrigt samma ord på söndagen...:-)

Själv satt jag på A-sektionen, en kalasbrygga att sitta efter vad gäller upptackling och riggning av utrustning...Det enda som fattas är parkeringsplats bredvid peggen;-)
4 rullspön upptacklat, två botten och två flöte...Tacklade även upp 7 meters och ett femmetersspö ifall mörten skulle komma in. Huvudtaktiken var iaf matchspö och mäskning med stickymag på ca 34-35 meter.
Satt på A14, en peg som började på en utgående brygga(!) vilket medförde att jag fick sitta mot min peggranne nr 15...Var lite tight men det fungerade.
Hade det mesta klart när det var dags att klippa i mask och börja krama mäskbollar, allt under kontroll tänkte jag men när bollarna var klara så såg jag hinken med casters:-O Hade fullständigt glömt bort dem men bollarna var ändå späckade med mask, frysta jokers och maggott så det fick duga.
Fisket började och för min egen del hände inget....på länge:-( Såg fiskar komma upp lite varstans men ingen som ville slänga en jävel i mitt keepnet...Efter en halvtimme hade jag iaf första nappet och en 15 grams abborre med samma färg som en osolad Bod dök upp och förpassades ner i nätet.
Efter ytterligare en lång stund kom fisken igång ute på matchspöt och mört och en del skimmers kom upp. Den tredje timmen hade jag riktigt bra drag på fisken ute där. Mäskade varannat utlägg med en maggottboll och fick bra respons på det.
Men min fiktiva spöserviceman svek mig denna dag....Skulle behövt några spön till riggade då jag lyckades trassla till bägge upptacklade spöna...Gick över till bottenmete sista 40 minuterna och fick fisk på det också men inte alls med samma fart som med wagglern.
Blev en skitplacering för min del, 13, och med fem hekto upp till placering 7...Klart nåbart om jag bara lyckats hålla spöna iordning...Min vikt var 2920 gram och i huvudsak mört.
För övriga Matchare gick det blandat...Peter tog en 4( 6220), Håkan 4 (3420) och Jörgen 10 (2120). Jörgen som tappade två skapliga braxar var inte heller han speciellt nöjd. Bara att slicka såren och försöka sig på revansch under söndagens fiske.

Jörgen knuvar in en laddning

Ställningen efter lördagen

1 Bsmk / 20 poäng
   Balans 3 / 20 p
3 Sfk Fenan / 24 p
4 Constellation / 25 p
5 Malmö Sportmetare / 27
6 Sfk City / 28 p

Vårt lag på 8:e plats med 31 poäng.

Söndagens lottning innebar kantplats för mig på A....Kändes väl sådär då vi idag helst ville sitta en bit in på sektionen, alla förväntade sig att det skulle bli ett rejält braxfiske. Vilket det inte blev skulle det visa sig.
Den här dagen åkte all casters i och en rejäl driva mask....Sköt ut 20 bollar på 35 meter och la 10 bollar på 9 metern.
Började med nian och det nappade mört ganska omgående, körde på med det ganska konsekvent då det var så pass bra drag på fisken. Fick även några små skimmers plus att jag brände en stor fisk...Var ut några gånger och provade men fick bara någon enstaka mört där ute så det var att köra på med nian. Sista timmen plockade jag upp 7 meters och fick bra på det tills det var slut i princip. Mäskade hårt med en boll varje fisk.
Hade 203 fiskar och räknade på att det skulle vara minst 10 kilo men hoppades på minst 12 kg då det var rätt skapliga mörtar.
Var sist att väga in på min sektion och gick iväg för att kolla när den välfriserade skåningen Mårten dängde upp nätet, 10,9 kg vägde det och han var i ledning.
Några gubbar senare och jag plockade upp mitt nät och blev genast nervös...tyckte verkligen det var mindre än vad jag trodde...Nu räckte det till seger på sektionen och en lättnadens suck när vågen visade 11520 gram:-)
Nu hoppades man på goda rapporter från de andra......Peter kom delad 7 (6540), Jörgen 5 (8290) och Håkan än en gång 4 (11160). Sammanlagt 17 poäng och en andraplats för dagen bakom Mårtens gäng, Balans förstalag som hade 15 poäng.
Slutsummeringen blev otroligt jämn och när regndimmorna skingrats (nåja) framgick att Bsmk höll alla stången och blev svenska mästare! Grattis till dem!
Sedan följde tre lag på samma poäng endast en poäng efter, däribland vi i Match. Vikten räknas när man har samma poängsumma och med lägst totalvikt hamnade vi på fjärdeplats....Balans 3 höll även de och kom tvåa och Balans 1 fiskade upp sig till bronspengen. Fiska kan de, skåningarna, även om man inte hör vad de säger alla gånger ;-)

Nu ska tilläggas att efter en lätt genomgång av slutprotokollet så ser man att arrangören räknat fel på oss och vi ska ha 49 poäng i slutsumma....Förändrar dock inget i slutställningen. Är även andra småfel i slutprotokollet, den som orkar får väl meddela de som bör meddelas och göra en korrekt sammanställning.

Tävlingen avgjordes i regn som höll i hela dagen och ända hem....Hem som äntrades efter 00.45 efter att tagit reda på alla grejor på mitt garage....

Slutresultat

1 Bsmk / 47
2 Fk Balans 3 / 48 / 58520
3 Fk Balans 1 / 48 / 57060
4 Fk Match / 49
5 Sfk Fenan / 58
6 Sfk City / 64
7 Constellation / 70
8 Malmö Sm / 73
9 Fk Balans 2 / 75
10 Fk Jokers / 78

Söndagmorgon och grejorna väntar på att bäras ut. B-sträckan i bakgrunden
A-sträckan och min kantplats närmast bakom bandet:-)
Blöta och frusna, slagna hjältar
Juniorsegrarna från Älvkroken
Gamar kring prisbordet;-)
Victory smells like....ja, ett Hondaparaply kanske?:-) BSMK:s segerherrar




Kommentarer
Postat av: Finn Erik

Bra kjempa gutta !



Vi fikk et trøgdt fiske, men skjekk ut på Raufjøringen ! Det ble tatt noen reele fisker. Mørt 920 gr og Brax 3800. Snittet var bra også 5 stk mørt 3150 gr



Fin info om sm !



Bedre lykke neste gang...

2008-08-18 @ 20:17:25
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Storm

Rövfraktare, hmmm ! :-(



Håller på att torka ur bilen än efter våran "sura" hemresa, värst var baksätet där Herr:L mumsat chips !



Kommer att ta några veckor att glömma mina tappade fiskar efter detta !



Hae't Gött !!





2008-08-18 @ 23:33:59
Postat av: Niklas

Bra fisket på dag 2 gutter.

Hvor i Sverige kommer BSMK fra?

2008-08-19 @ 11:00:32
Postat av: Mr Pink

Hmm, det verkar vara svårt att vara journalist.....Anders heter jag visst:-)

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sm-tavlingar-mitt-i-vaxjo(798999).gm#articleimage-popup

2008-08-19 @ 13:35:19
Postat av: Mr Pink

Tack Niklas:-) Bsmk kommer nerifrån Borås/Göteborg har jag för mig. De brukar ligga långt framme på SM så det var ingen större överraskning

2008-08-19 @ 13:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0