KM för Matcharna

Blev ingen rapportering igårkväll...var så j-a trött så sängen fick ta emot min kropp ganska tidigt.

Samling igår morse runt halvåtta och vi var 8 tappra själar som mötte upp vid D-sträckan i Oreälven.
Lottning och först drog vi Golden Peg som blev plats 2 nedströms, giftigt:-) Jag lyckades dra uppströmskant vilket kändes okey då nedströmskant redan var upptagen av herr Sjölin. Golden Pegplatsen lyckades Jörgen dra och jag misstänker att han kände sig rätt nöjd med lottningen.
Vi fiskade i tre timmar och tror det var Roffe från peg 3 som började med en id på t-a, en del stäm kom också upp på platserna nedströms. Själv kändes det mest som att jag kunde knyta tafsar eller putsa upp blysänkena där jag satt helt offside. Fisken verkade komma sakta uppströms och när peg 6 äntligen fick en fisk så då kanske det var min tur snart tänkte jag....Farsan på sjuan fick sedan en stäm...sedan dröjde det bara 10 minuter till så fick jag första nappet! Det tog 1 timme och 30 minuter prick!
Det blev inget drag och när det var dags för invägning så var det intressanta om Jörgen lyckades förvalta Golden Peggen och mycket riktigt, det gjorde han och segrade med små marginaler:-) Grattis till Mr Storm.

Resultat deltävling 2 (dt 1 avgjordes i slutet på maj)

P1: Göte Sjölin/ 4420 gr/ 2
P2: Jörgen Storm/ 4480 gr/ 1
P3: Rolf Andersson/ 3880 gr/ 3
P4: Håkan Eriksson/ 1600 gr/ 5
P5: Peter Lindh/ 2780 gr/ 4
P6: Nicklas Sjöström/ 200 gr/ 8
P7: Mats Lilja/ 360 gr/ 7
P8: Kenneth Lilja/ 720 gr/ 6

En kort paus där vi mumsade kokkorv och kexchoklad följde och sedan körde vi lottningen inför deltävling 3, vi satt på platserna som tillhörde B och C sektionen förra helgen, varannan plats för att möjligen göra fisket lite bättre.

Kantplatserna fick Nicklas och Peter, Nicklas nedströms. Själv hamnade jag på trean.

Strömmen i älven var betydligt starkare än förra helgen och innebar lite tyngre flöten än senast. Upptacklingen var inte den allra mest tidskrävande så vi var färdiga för start till 14.00. Takeapart på 13 meters med ett 6 gr plattflöte och feederspön var det enda som jag själv gjorde iordning.
Fick lite mört ganska omgående på t-a men det var segt. Håkan på nästkant nedströms fick bra med fisk på 9 meters toppknutet och driftande flöte.
Efter en och enhalvtimme lyckades jag få en id på feeder, kändes ju rätt bra med tanke på att rapporterna uppströms var att fisket var segt. Efter två timmar och 20 minuter kom dock andra rapporter och föranledde mig att gå en promenad:-) Var upp till Peter på kanten, han hade köttat upp 12-13 braxar och idar! Segraren var klar!

Tillbaks på min plats så fick jag ganska omgående en fin brax på feeder, tyvärr följdes den inte av några fler.

Deltävling 3

1. Nicklas Sjöström/ 1600 gr/ 6
2: Håkan Eriksson/ 4700 gr/ 2
3: Kenneth Lilja/ 2860 gr/ 4
4: Göte Sjölin/ 480 gr/ 7
5: Mats Lilja/ 260 gr/ 8
6: Jörgen Storm/ 2380 gr/ 5
7: Rolf Andersson/ 2900 gr/ 3
8: Peter Lindh/ 9700 gr/ 1


Slutsummeringen av klubbmästerskapet 2008 blev då som följer

SEGRARE: Rolf Andersson / Platssiffra 1+3 = 4
2: Peter Lindh / 1+4 = 5
3: Håkan Eriksson/ 2+3 = 5
4: Jörgen Storm / 1+5 = 6
5: Kenneth Lilja / 2+4 = 6
6: Göte Sjölin / 2+5 = 7
7: Nicklas Sjöström / 8+6 = 14
8: Mats Lilja / 7+8 = 15


Grattis till Roffe!

Nu ser vi framemot nästa kamp inom Fk Match som är Matchkampen! 5 grenar som vi tävlar i på landbacken, bland annat prickkastning med feederspö, prickskjutning med slangbella, 13 meterskast med klot.........Nu ska jag ladda för det och siktar på att äntligen kliva högst upp på pallen:-)

Kommentarer
Postat av: Storm

Coolt att Peter baggade upp styva 10 kg skimmers under 3 timmar på en plats som alla kanske inte trodde på !



Var så himmla nyfiken så jag lånade peggen under 2 timmar i dag och jösses vilket race ! Massor av stor mört och 7 feta braxar+ 3 idar lämnade mitt keepnät med ett stort leende efteråt! Inte en enda stäm !



Tror att vi körde DM någon vecka för tidigt, vi har mycket kvar att lära om Oreälv !!



Tackar staben Lilja för all service under KM, nu laddar vi för Växjö !!



Hae't Gött !!

2008-08-10 @ 21:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0