Berättelse från förr i tiden

Apropå jullåtar och julkonserter så besökte jag en sådan för en herrans massa år genom jobbet på Telia....Det föranledde mig att skriva dessa rader på ett forum...Julkonserten var med Christer Sjögren, Sten Nilsson, Ragnar Dahlberg och Carola...Brrrr, får rysningar när jag tänker på det.....

"Hej på er....Denna dialogsida som blivit more or less en monologsida hade jag tänkt skulle föräras ett besök av mig....en vedervärdigt ömsint krönikör som gör ett försök att rädda denna fullständigt förödande meningslösa sida.

Eftersom ämnesvalen sällan orsakat multipla orgasmer för skriftställaren är min tanke att om möjligt få även er att undvika dessa små eruptioner av vällust.....
Ni stackare som drabbats i ett tidigare liv av dessa tarmlösande vettlösa små meningar må känna igen er. Ni vet att anständighet, sanning och smak är något ni får söka på annat håll.....

I denna degenererade värld fylld av små och större skavanker fick vi ju skåda ett antal sådana härom kvällen...mer än lovligt dammiga klev dessa stelbenta, okoreograferade julslaktare upp på scen i Kupolen...deras stämmor må ha smekt och förfört en del trumhinnor genom åren...men nu är slutet nära.

Sten och Christer....Bing Crosby vrider revbenen av sig efter duetten men den alltigenom smilande Sten(ad)...Benjamin Syrsa säger upp sig till Kalle Anka och samlar sina syrsevänner och invaderar närmsta cafeprogram med Ragnar...naturligtvis tar han med sig en erigerad tjuren Ferdinand som får göra annat än lukta.....
Och när Chrille brakar loss basen, då är den enda julstämning jag upplever när tankarna faller på snö....i form av ett halvkilo kokain som krävts för att om möjligt hålla mig vaken....

Nä, Carola kunde skippat Stomatolkillarna och pumpat på själv..eller hur?

Håller mig kort och väldigt städad så här kanske första och sista gången...Otaliga är de tillfällen då orden drabbat mig likt sönderklämda igelkottar och strömmen av meningslösheter hänvisats till oändlighetens mörka vrår.
Må gud vara med er och kärleken förvandla er till små lysande dioder i mörkret. Själv stänker jag i mig en Nyköping, röker lite svamp...och låter färgerna komma till mig.

Trevlig helg "


Kommentarer
Postat av: Pink Angel

Ja vad ska man säga :) Du kan väl iaf trösta dig med att du slapp betala för skiten :D

2008-12-08 @ 16:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0