Fem i topp jullåtar

Snabbt ihopplockad jullista:-) Mina fem i topp


1:The First Noel/ Andy Williams
2: O come all ye faithful/ Nat King Cole
3: Fairytale of New York/ Pogues/Kirsty McColl
4: Mer Jul/ Adolphson&Falk
5: White Christmas/ Bing Crosby


Bubblare

God rest ye merry gentlemen/ Erasure
Snön faller / Anders F Rönnblom
Let it snow/ Dean Martin
Mössens julafton /Kurt Olsson
Alla jullåtar med Elvis!



Början på texten är på pricken om mig;-)

"Jag är en lugn person med takt och ton, måttfull och balanserad..."   Hohohohohoho...!

Kommentarer
Postat av: Mr Pink

Det är INTE snön som faller! heter den ju!:-) Bäst att säga det innan älvdaling vaknat till framåt nattkröken här;-)

2008-12-07 @ 19:12:38
Postat av: LiNdA

fan vad jullåtar de tjatas om.. fått julkänslor eller?? :o)

2008-12-07 @ 20:20:26
Postat av: Mr Pink

Inte ett dugg än faktiskt:-( Har inte ens fått upp någon adventsstjärna....Men ska nog snart lyckas:-)

2008-12-07 @ 20:24:43
Postat av: Prippen

Inga nattliga inlägg natten till måndag inte :)

Känns som man vunnit nån slags konstig respekt ändå när du rättar dig själv så där för min skull ;)

2008-12-07 @ 21:32:43
Postat av: LiNdA

inga andventsstjärnor än??.. herre jösses!! du är värre än mig och jag tyckte jag var sen :o)

2008-12-07 @ 21:34:36
Postat av: Mr Pink

Klart du för respekt med dig:-) Du spöade mig i frågesport....Laddar stenhårt för revansch och somnar aldrig innan ny kunskap laddat hjärnan;-) Nyss lärde jag mig att 1959 års Nobelpristagare i litteratur kom från Italien och hette Quasimodo...lite kul att han hette samma som Ringaren från Notre Dame:-)Sen vet jag sedan gammalt att John Sturges regisserade "En man steg av tåget" med Spencer Tracy....Fast det borde kanske vara arkitektur man skulle satsa på?;-)

2008-12-08 @ 00:44:37
Postat av: Mr Pink

Hepp, en adventsstjärna och ljusstake uppe i köket!Nu e jag på G:-)

2008-12-08 @ 00:45:21
Postat av: LiNdA

ojdå :o)

2008-12-08 @ 21:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0