Friluftsdag med fiske

....Olivetti gick inget bra idag;-)......

Fisketävling idag på Tallsjön, deltävling 1 i årets klubbmästerskap och dt 2 i HärjeDalacupen. Fiske i 4 timmar.
Snötäcket var upp till stövelskaften ute på isen och snön föll hela dagen.
Uppskattade dagen väldigt då det var skönt med frisk luft och lite skog för en gångs skull. Har inte varit ut på länge så det var riktigt skönt faktiskt:-) Fisket totalfloppade för min del, tror inte jag hade så många bakom mig i prislistan...Drog ihop 138 stycken till en vikt av ca 3,4 kg.
Började uppe i vänstra hörnet från bryggan sett, där jag hittade bra med fisk ifjol. Fick 2-3 st i hålen...Körde med Ingepirken(de nyinköpta) och trekrok, provade en bunt men ingen som stack ut något speciellt. Blev kvar uppe i den sjöänden och harvade......Fick inte igång abborren egentligen någon gång så det är bara att glömma och ladda för nästa:-)
Jörgen skyfflade iväg till andra änden och lyckades plocka upp 7,4 kg och därmed dagens högsta vikt. Peter Järnberg tvåa på 7,2. Jörgen fiskade mestadels tafs.
I veteranklassen hände något....;-) Weine släppte ner en påse på vågen som vägde 6,4 kg och det innebar en överlägsen viktoria i den klassen.
Fullständiga resultat kan ni checka på sajten som Jesper fixat iordning, http://fisketavling.wikidot.com/  Där finns tävlingskalender och så kommer resultat att läggas ut där efterhand.



Bild 1: Vinnaren i ByfåneKm i sin kamouflagefärgade nya mössa
2: Nya Novaväskan
3: Bröderna Djup (Laxen och Weine)
4: Roffe i gluggen....eller visar gluggen kanske;-)
5: Jörgen med segerpåsen
6: En blick i påsen...Här ser man också att en diskning kunde genomförts...Två mygglarver till invägning!;-)
7: Gammelfarfar är nöjd:-)

Kommentarer
Postat av: Finn Erik

Tenkte jeg det ikke ...... olivetti er bra men ikke som pimpel. Gratis Jørgen !

2008-12-06 @ 17:36:59
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Storm

Tack för pengarna Kenneth !



Angående din stora önskan till diskning, så hade det inte för min del inte gjort någonting om du hade försökt slänga med en boaorm i din påse !! ;-)



Hae't Gött :-)

2008-12-06 @ 21:32:36
Postat av: Mr Pink

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kungsboa



Apropå boaormar:-)

2008-12-07 @ 13:19:10
Postat av: pimplare

tjena!! Var köper ni era ingepirkar.. är sugen på at prova de. Har kört anderspirkar och vim men är sugen på att prova något nytt. ha det.

2008-12-07 @ 17:26:55
Postat av: Mr Pink

Jörgen sköter den biten, ta kontakt med honom kanske det kan ordna sig:-)

2008-12-07 @ 19:15:19
Postat av: Anonym

1-0 till mig. hahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaahahhaahaa

ha ha ha

2008-12-08 @ 15:25:51
Postat av: Mr Pink

Med tanken på min placering på Tallsjön kan ju du vara vem fan som helst!!;-) Men jag anar nog vilken skumtomte som varit i farten:-)

2008-12-08 @ 15:37:56
Postat av: Storm

Jag skulle då aldrig ens tänkt tanken att göra på detta vise' ;-)

2008-12-08 @ 20:21:25
Postat av: under cover blogger

Skumtomte??

2008-12-09 @ 15:24:41
Postat av: Mr Pink

Ja...en seg, mjuk figur, underlig klädstil och allmänt förekommande i december....:-)Typ

2008-12-09 @ 16:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0