Ikväll ses...

...det på "På Spåret"...förstås!:-)  Vet att min käre vän från Älvdalen får smyga upp på övervåningen för att avnjuta detta suveräna program i lugn och stillhet...Där sitter han och gissar vilt på resmålen...Vet också att han snittar på ungefär 7 poäng varje program(inte varje fråga);-) Haha....min förlust mot denne gissningarnas Pavarotti tidigare i år är nu glömd och min kaxighet och svullna självförtroende är tillbaka;-)

Well...imorgon blir det julgransklädning med syster och systerdotter hemma hos föräldrarna, normalt något som brukar ske kvällen innan julaftonen men nu kör vi redan imorgon:-) Har sedan en antal julklappar att vira in i lite glättigt papper med något snöre kring....Tror det får bli kvällsgörat imorgon tillsammans med en Nebbiolo Langhe....

Ska även göra iordning en skrylla med 6 fullutrustade pimpelspön till en kund...Inget skrot på de spöna utan grejor som t o m jag skulle kunna dra ett par kilo abborre med;-) 

Kan även meddela Matcharna(fiskeklubben) att Fäsa nu betalat medlemsavgiften för 2009...Klar segrare i 2009 års race om medlemsavgiften:-)

Såg att Stange, med gnälldialekten;-), nämnde ordet VINTERKRÄKSJUKA i en kommentar......Brrrr, det är något som jag verkligen håller tummarna för att vi slipper! Nu ligger jag väl rätt risigt till om man ser till statistiken....De gånger jag varit magsjuk så har det alltid varit kring jul/nyårshelgerna....och även de senaste åren......
Går det att käka/dricka nåt för att "vaccinera" sig månntro??? Har ju en del skit i spritskåpet.....Kanske en inhemsk rysk vodka kan bistå med skyddsverkan......? Vi får se....


Kommentarer
Postat av: Geirbucco

Hallo Lilja,skal gi dej et bra tips for at vinterkräksjukan kan gli forbi.Ta 3 starka "karsk"(karsk betyr rent brennvin eller hemgjort brennvin på över 75% + kaffe.Dette blir også kalt "kaffedoktor" i Norge.Så her gjör du:Lag i stand en god kaffe,gjør klar et bra krus(en stor kaffekopp).Ta fram spriten(medisinen)och töm en del av dette i kruset(ca 1/3 del medisin och 2/3 kaffe).

Etter en 3-4 slike krus er man smertefri och klar for julen.



Ønsker dej och dina en verkligen en god jul och et godt nytt år.Hoppas at vi ses i løpet av 2009.





MVH

Geir "bucco" Tenåsen

[email protected]

2008-12-19 @ 19:00:13
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: LiNdA

Annars funkar vitpepparkorn väldigt bra.. jag brukar ta 7st åt gången,

jag klarat mig fast ungar spytt över mig.

hmm..pepparpeppar

Andra tips och förslag:

http://www.kollega.se/index.cfm?c=7610

2008-12-20 @ 02:01:00
Postat av: Mr Pink

Får tacka för tipsen:-) Kör en kombination av bägge så blir det nog bra;-)

Pepparkorn är ju faktiskt något som mor brukar rekommendera så ska nog inhandla några påsar:-) Sprit har jag gott om redan.....



Geir, önskar detsamma...GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Ha det gott

2008-12-20 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0