Fiskets dag

Ett kortare avbrott i bloggandet pga av hjärnhealing;-)

Är lite hektiskt stundtals och tanken nu är att skära ner på en hel del saker som ska göras, får väl se om jag lyckas...fan tro´t....

Kom nyss hem från en 24 timmars mettävling så min trötthet är något STOR:-) Ha överseende med mina ord:-)

Nåja, Fiskets dag genomfördes förra lördagen och en kort sammanfattning från min egen sida är att arrangemanget som sådant är ganska uppskattat av allmänheten och det är bra.
Tyvärr tar en del av de medverkande arrangörerna inte det ansvar som krävs av seriösa aktörer....och det gör mig en smula besviken...Men det verkar ju fungera för dem så då får de lalla på som de gör så ska inte jag bry mig något mer...
Vi i Fk Match sköter våra fiskestationer i alla fall och det var en hel del folk som stannade till och provfiskade, tittade och pricksköt mäsk:-) Oturligt nog var det även en som ville känna på takeapartspöt, ett 13 m Rayflex (Triana), från FEL håll! Han tog i spöt som låg i mina rollers och skulle lyfta vilket medförde en trasigt spö....Well, finns ju större problem än ett trasigt spö här i världen så det löser sig på något vis:-)

Annars fanns det fiskekajakprovning, flytring, trollingbåt, flugbindning, akvarium med Lillåfiskar och försäljning av fiskeprylar. Även Orsa Fiskevårdsområde och Besparingsskogen fanns på plats.

Blev en låååång dag för mig och STORT TACK till HASSE!! Som hjälpte mig med allt det sista när alla trampat gasen i botten och var borta när jag kom av bryggan...
Ramlade över tröskeln runt 18.30 i hemmet....la mig i soffan och var snubblande nära att somna av när Grev-Nils ringde och ville vi skulle käka och ta en öl.
En dusch och sen åkte vi ner på Strandserveringen och käkade och hyvlade i oss några öl och några drinkar:-)

Blev inte så mycket bildmaterial från dagen men några iaf

Peter provar kajak

Jag visar André

Gösta binder flugor

Under uppbyggnad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0