Första harrarna

Var förra fredagen ut med 12-årige André och hans farsa Plingen...André hade vunnit ett presentkort på en mässa i Grönklitt förra året där priset var att fiska med mig...Hmmm, är det en vinst eller ?;-)
Vi började med Lillåbryggan och försökte få några braxar att nappa, fiskade med 9 meters toppknutet och det var inte så svårt:-) Första utlägget och några sekunder i vattnet så var den första braxen krokad....André lärde sig snabbt och efter nån timmes fiske hade han plockat upp 7 braxar och 1 id, även några mörtar dök ner i keepnätet, låt vara att Plingen köttade upp en brax som RÅKADE vara den största, 1,9 kg..:-) André hade sin tyngsta i en brax på 1820 gram, nytt personligt rekord:-)

När vi avslutat vid Lillån åkte jag till mitt förråd och slängde ur meteprylarna och la i flugfiskegrejorna. Hämtade upp André och Plingen hemmavid och sedan åkte vi upp till Unnån och de ökända Liljas höljor:-)
Där drog vi på oss outfiten som bestod av senaste chica modellen av neoprenvadare, grabbade tag i spöna och trängde oss ner till den första "poolen".
André hade tränat hemma på gräsmattan så han var lättlärd och det tog inte lång stund förrän han hade bra kläm på flugspösvingadet, t o m Plingen visade oanade takter med flugspöt:-)
Hursomhelst så lyckades han fånga två harrar och två bäckrödingar! En bäckröding var iaf "stekpannemodell" och bjöd på lite strid..Plingen kommer jag inte ihåg om han fick något, fick du det Plingen?;-) Nä, vi säger att han blev utan eller hur?:-)

En lyckad dag och det är kul att visa fiske för intresserade människor:-)

Nu hoppas jag att de/ni håller i fiskeintresset och snart ska jag lämpa över lite fiskelitteratur i er postlåda..

Några bilder från dagen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0