Avgörandets stund och misantropi

Då är stunden snart inne för Italiens landslag att äntra mattan och min nervositet dallrar fläsket i rytmiska små skvalp.....Puh, tänker inte lägga mig i laguttagningen utan bara hoppas att de som spelar är mer taggade än vad de visade sist....Kan dock önska mig (dock utan vetskap) att t ex Grosso och Zambrotta börjar på kanterna, att Aquilani slängs in som en dark horse på mitten, den killen har ett skott som har allt min k-k inte har....hårdhet, distans och skruv...;-) Framåt Toni förstås liksom DiNatale. DelPiero slängs ganska säkert också in och det gillas....Mittförsvaret är en gåta som måste lösas....Möjligen går Chiellini in och vem av Materazzi eller Barzagli som spelar bredvid har jag ingen aning om, troligen Matrix....

---------------------------------------------------------------------------------

Misantropi, för er som undrar vad det betyder, är att man känner ett starkt ogillande mot det mänskliga släktet....Det drabbar mig allt som oftast....Det skapar också långa banor av funderingar i min svindlande hjärna....För att anknyta till fotbollen ännu en gång...Var in på några forum som behandlar fotbollen och där visar fruktansvärda avarter sitt fula tryne...De kan inte få nog av att uttrycka sig som hjärnlösa hillbillies där de försöker bilda meningar av bokstäver som vilken treåring som helst fixat, de vräker ur sig sina impotenta ramsor utan synbara nyanser....Mycket om Zlatan, Daniel Andersson och Lasse Lagerbäck, mycket om Italien, mycket om olika lag.....Så mycket idiotiska ord att man bara blir trööööött! Tänker inte läsa något mer på nåt fotbollsforum för där härskar verkligen de renodlade idioterna.....Jösses!

Annat är ju sånt som t ex.....Har ni sett Grönklitts nya samarbetspartners broschyr?? Kurbits och vildmark heter de visst......Har svårt för stavfel och layoutmisstag som ni vet....Kolla den och ni förstår vad jag menar!
Knogen, har nog en aning om vad jag menar iaf :-)

------------------------------------------------------------------------------------

Imorgon firar vi av Håkanpojken som drullar över det trettioåriga strecket, nu ser han ju fortfarande rätt ung ut om man jämför med FK Match´s övriga klientel:-)  Tänker i alla fall närvara få se om han organiserat ihop festen ordentligt, måste ha krav på ungdomen;-) Hoppas på att bli bjuden på nån....läsk:-)

-------------------------------------------------------------------------------------

Min gode vän Titan-Ingo är en god man som med sina uttalanden ofta får mitt humör att höjas....Hörde att han klagat på solen och värmen häromdagen...det bidrog ju med att så många fula människor började klä av sig:-)  Känner igen det där när man är vacker, snygg och mån om sin delikata framtoning och ses som mänsklighetens hopp i snyggvärlden....då vill man ju inte frottera sig med fula människor;-) :-) Kommer ihåg när Pink Balls spelade, ett lag uppbyggt på image och galen glamour:-) Vi spelade ju helst mot de på ytan vackraste;-)

En annan gång tyckte han att man skulle dra iväg till Ukraina...nån mörk källarlokal och plastikoperera sig och få en riktig monsterkuk....visserligen visste man att funktionen kanske inte skulle vara den bästa MEN vilken bastukuk man skulle ha och visa upp!:-)  Hänga på bad och bada bastu lite sådär:-) Hahaha.....

Ingo rockar!:-D

-------------------------------------------------------------------------------------------------

By the way...Tycker Donadoni skulle ringt Nesta och Maldini! Vilka backar!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ska lyssna på Coldplays senaste skiva snart, tror den kan vara bra!  Nån som lyssnat??

------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår lämnade jag in cykeln för genomgång och däckbyte....Mr Magnus Cykelsmed kläckte ur sig att sådana där racers var för killar som vägde 70 kg ,samtidigt som han tittade på mig.........Talade om för honom att jag gick från 3,8 kg vid födseln till 85 på två veckor och att han fick förstärka ramen då så den pallade 112 muskliga kilon;-)
Hämtar den till veckan och kör en premiärtur få se om lite fläsk vindar av....

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det snart dags att kolla på uppvärmningen på Sportkanalen....Spänd förväntan

------------------------------------------------------------------------------------------------

Fick rapporter om bra fiske i Unnån, en hel del fin harr och även en bäckröding på 8 hekto!:-) Å Totte, vi tar en kväll i Unnån...får nog med oss Hasse också

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Var till tandläkaren igen för fortsatt rotfyllning...Puh, tar det aldrig slut...Nej! Blev inte klar igår heller och ny avslutande tid(hoppas jag) i augusti....Kollade även vad kostnaden blir , var lite olika bud där i och med mitt jobb i Norge....men fick besked på förmiddagen igår att jag trots allt räknas som svensk och då blev det 50 procent billigare:-) Tack var att jag hade företag här och betalar skatt därigenom:-) Nästan 3000 spänn lär man vibrera upp ur lädret nån gång där i augusti i alla fall...



Kommentarer
Postat av: Knogen

Jodå herr Lilja. Jag känner igen mig både vad gäller dåligt språkbruk och kanske framförallt misantropin :-)



Vad gäller språkbruket så är jag så gammaldags att jag hävdar att dålig språkvård undergräver trovärdigheten.



"-Det ska fan köpa särskrivna kräftor!", som en polare sa efter att ha gått in på ICA i Orsa för att köpa kräftor. Där fick han nämligen se ett paket på vilket det stod "Serverings Klara Jumbo Kräftor". Där var det inte bara en horribel särskrivning (vem är den där Klara, och vilken servering var hon anställd vid?), utan även en likaledes gräslig biversalisering, inspirerad av anglocistiska skrivnormer, som i svenskan blir helt fel.



Han gick i alla fall ut därifrån, och köpte sina kräftor i en annan affär :-) Jag hade faktiskt gjort likadant. Kan man inte bemöda sig med att ha riktig svenska på paketen så litar jag fanimej inte på innehållet heller.



Vad gäller min natur som stor misantrop (som - viktigt att poängtera - inte är individrelaterat) har faktiskt vår vän Bruks kommit med ett av mina favoritcitat en gång i tiden; Han kom upp på miljökontoret en dag, glad som en nykopulerad lärka, och visade glatt upp en bild på en rar liten blomma i Lindänget som inte funnits där på 30-40 år. Någon undrade då förvånat om han gillade sånt, varpå Bruks blixtsnabbt replikarade:



-Jag gillar väl allt som inte är mänsligt.



;-)

2008-06-15 @ 19:54:19
Postat av: Totte

Vore jättekul om vi kom ut tillsammans alla tre.Du förstår vad kul ni får om jag sullar till det och bryter av ett Orvis T3.

2008-06-15 @ 23:10:56
Postat av: Knogen

Och jag märker ju att mina tangenter inte hänger med riktigt. Det ska ju naturligtvis stå mänskligt, inte mänsligt där på slutet. Nåväl, jag hade i alla fall upptäckt det vid en korrläsning om det skulle gått till publicering i något mer officiellt sammanhang :-)

2008-06-16 @ 09:05:52
Postat av: Mr Pink

Haha...Ja, Bruksens kommentar är underbar!:-D



Och apropå textat material t ex på matställen som serverar mat...Är synnerligen misstänkt på kvaliteten på maten när man läser de "inbjudande" skyltarna där det ser ut som en treåring textat:-) Därför går jag hungrig mest hela tiden...;-)



Totte, så skadeglada är vi inte så vi skulle skratta oss harmynta om din T3:a bräcktes...möjligen att vi skulle flina lite;-)

2008-06-16 @ 12:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0