Mäskning....

Lånade farsgubbens racer och släpa och drog iväg hem till min käre vän Bruks som hjälpte mig hyvla på båten. Åkte förbi förrådet och lassade i en smula pellets att mäska med plus en tegelsten och ett illrött flöte för att märka upp mäskplatsen.
Lyckades knixa mig ner till vattnet mellan tallarna uppe vid Gäsen och släpade i flytetyget, den s k Mästerduppen(innan ordgranskarna vaknar;-) Vet att det heter Mesterduppen:-))

Hade med mig pellets och några bamsiga fruktboilies som jag mäskade med och tanken är nu att det blir en dos varje dag för att sedan fiskas framåt onsdagen skulle jag tro...

Smög med mig jerkspöt också men blev inte mer än några kast, blåste kraftigt så jag dansade i land ganska omgående.


Några bilder på Bruksen Arkip måste ju också ut till beskådan förstås:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0