Söndagsord....

Så har man då vaknat till och efter gårdagens visit på bryggan kan man nog lugnt säga att min solbränna är av det skarpa slaget:-O Ajajajaj......

Från fisket igår bör ju också nämnas att den största braxen som kom upp vägde 2,3 kg i det närmaste och förpassades ur diket av Håkan. Idarna som kom upp vet jag inte hur stora de var men skulle tippa runt kilot...Har även något filmklipp som Jörgen tog igår men ska se om det går att ljusa upp dem lite då de var en aning mörka tyvärr.

Idag tänker jag kolla träningslandskampen mellan Sverige och Ukraina...Ska bli intressant att se vad Sverige kan prestera, framförallt med Zlatan och Henke på topp som jag tar för givet är startuppställningen och bör vara startparet i Em. Ett mycket starkt anfallsvapen i mina ögon, ett bland Em:s absolut bästa!
Tyvärr har Sverige inte det starkaste försvaret och det är där svagheten sitter. Isaksson i mål, en kille som skaffat sig läderhud i arselet genom att nöta bänk i Manchester är inte positivt.....Hela backlinjen där väl egentligen Mellberg är den enda som kan tillskrivas någon form av kvaliteter.
På mittfältet kan man hoppas på att Linderoth hinner få några träningar till på sig och samtidigt vara så pass frisk att han kan spela vilket då innebär att Anders Svensson får offensiva uppgifter och han är en strålande fotbollsspelare i bästa stunder och är helt klart i kalasform. Hoppas snacket om Källström ELLER Svensson aldrig mer uppkommer....Enligt mig är Källström inget alternativ, ser oftast lite tung och seg ut och kommer gärna in sent i situationerna.
Sebastian Larsson är intressant och hoppas att han får spela någon match. Verkar ha ett mycket bra spelsinne kombinerat med arbetskapacitet vilket gillas!

Nåja, hoppas det går bra för svenskarna....MEN ni som känner mig vet ju var sympatierna finns!:-) För övrigt såg jag igår när jag läste Henrik Rydströms krönika i Expressen....(Rydström, allsvensk spelare i Kalmar FF för er som inte vet) att han hade samma sympatier som jag:-) Vilket gör att min respekt för Rydström steg från hög till väldigt hög;-) Till råga på allt skriver han väldigt roligt och bra också....Han nämnde några höjdpunkter och tog då fram VM-82 i Spanien och Marco Tardellis vansinniga glädje vid 2-0 målet mot Väst-Tyskland i finalen....Som ni kan kolla på något av mina tidigare inlägg angående denne Tardelli:-)
Som sagt, hoppas hårt på Italien och till skillnad mot Sverige är försvaret av högsta klass och det är där alla segrar börjar...Utan försvar, inga framgångar! Så enkelt är det....Har ju pratat en del fotboll genom åren med diverse gökar;-) Och ett ofta förekommande fenomen är att de flesta håller på lag med ett stundtals sprudlande anfallsspel men samtidigt ofta ett mediokert försvarsspel...Se t ex Brasilien -82, kanske det mest charmanta och publikfriande landslag all times...MEN med ett försvarsspel som inte var bra. Se Spanien som alltid egentligen gör enstaka fantastiska matcher och nästan alltid viker sig när det börjar dra ihop sig till kvartsfinaler eller dylikt. Spanien som många, detta mästerskap, har som sina favoriter...Tycker själv att de kanske har ett bland de namnkunnigaste lagen i år men är tveksam till defensiven...Kanske är det dags att bryta mästerskapsförbannelsen och gå hela vägen i år? 
Åter till Italien och mina tankar kring dem. Är som alltid väldigt orolig hur det ska funka och kommer ihåg efter VM-segern -82 att det blev grym baksmälla efter det guldet och att de inte ens kvalificerade sig till EM två år senare:-( Årets lag är en aning åldersstiget men med grym rutin så man får hoppas att det är positivt. Försvaret med världens bästa försvarare Fabio Cannavaro,  som alltid lyfter sig när han drar på sig Gli Azzurris landslagströja....Marco Materazzi, som är en av de absolut målfarligaste mittbackarna...På sidorna har jag inte full koll på vilka som kommer spela men naturligtvis måste väl(?) Zambrotta spela...kanske också GRANDE GROSSO på den andra kanten, killen som sköt Vmguldet till Italien 2006.
Att Buffon finns i Italiens mål innebär också att de är i besittning av den bäste!

I gårdagens träningslandskamp mot Belgien blev jag glad när Donadoni valde att starta med DiNatale framåt och han visade att han är en måltjuv av klass när han gjorde både 1-0 och 2-0. Italien vann med 3-1 till slut.
DiNatale och Toni är kanske det bästa anfallsparet i hela Em. Finns det någon anfallare som är hetare än Luca Toni just nu?? Skulle möjligen vara Fernando Torres i Liverpool men Toni har öst in mål för sitt Bayern Munchen och är het!!
Alessandro delPiero får man inte heller glömma när man pratar målskyttar. " The Oldman" har ju varit helt formidabel för sitt Juventus och att Donadoni visserligen kommer använda honom som inhoppare är nog självklart...Vilket inte är någon nackdel då DelPiero fungerade väldigt bra som inhoppare EM år.....NÄ...USCH...vill inte ens tänka på vilket år det var och hur få sekunder det var kvar av matchen när guldet stals av en tilläggstidförvillad domare;-)
Italiens mittfält hoppas jag kommer vara stabilt men är en aning oroad då Gattuso måste vara i form för att det ska fungera helt perfekt. Pirlo är självskriven liksom Daniele deRossi. Vet inte vem som mer kommer spela men Aquilani kan vara en outsider och fick ju starta mot Belgien och var helt strålande!
Måste ju också nämna Cassano:-) En spelare med kanske inte världens skarpaste intellekt men en väldigt bra spelare när det fungerar. Kan han hålla sig lugn och någorlunda harmonisk tror jag vi kommer att få se en del fotbollsgodis från hans sida när han kommer in som avbytare.

Jaja, det var lite om detta.....Dock är jag en smula orolig och väljer att ligga lågt i mina tips men har Italien som ett av de tre landslag som jag tror lite mer på än andra.
Mina tips utan inbördes ordning

1: Tyskland
2: Spanien
3: Italien

Men jag har ju aldrig varit speciellt duktig att tippa så antagligen vinner nåt helt annat lag....Turkiet kanske:-)

VAD TROR NI??:-)


Kommentarer
Postat av: Angel eyes

host host

Finns det någon anfallare som är hetare än Luca Toni just nu??

Jaaaaaa, tycker nog att du mest tuggar om Zlatan hit och Zlatan dit ;)

2008-06-02 @ 10:50:13
Postat av: Mr Pink

Haha....møjligt møjligt:-)Håller ju på Zlatan men inte på Sverige;-)

2008-06-03 @ 06:39:03
Postat av: Anonym

skippa fotbollen.skriv mera om fisket

2008-06-06 @ 02:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0