Suck....suck....SUCK!!!!

 Grattis Holland!

Storförlust och mitt hjärta blöder:-( Naturligtvis ska man kanske inte skriva en massa ord när man precis inkasserat en förlust men jag gör det ändå.....Holland var effektiva och Italien var inte effektiva lyder väl den enkla förklaringen liksom att Cannavaros skada var grymt olycklig...Tror inte jag sett sämre mittbacksspel i Italiens landslag nån gång och då har jag varit med sedan 1974....

Några saker som....irriterar mig.....Inget som har med resultatet att göra MEN....

I TV4 hemmastudio sitter en blond B-målis och kritiserar Buffon....Jösses, Hedman vet precis var man ska stå placerad i målet nu när han blivit expert i kostym....När han stod i mål så var han så ofta ute och seglade att jag inte blivit förvånad om att han tagit fram picnickorgen och tagit en fika i ena hörnet på straffområdet....

Jens Fjellström som jag ofta uppskattar hade uppenbara svårigheter att dölja sina aversioner mot Italien och Serie A, det var knappast nyanserat och borde rendera i gult kort...för fan!
Citat från Fjellström..." Fröjdfeldt gör en bra match" Några minuter senare..." Fröjdfeldt har nu blundat för tre frisparkar men ja....."
En annan..." Ooijer gör det fantastiskt bra(fasthållningar på Toni) så Fröjdfeldt inte ser...."

När sedan kommentatorerna, efter en låååång bollsejour på Hollands planhalva, blir smått euforiska och höjer rösten när Holland lyckas få bollen i närheten av Italiens straffområde....då hamnar de i kommentatorsträsket där objektivitet aldrig existerat.....

Ja...jag är sur nu:-(

Men det är två matcher kvar och mina förhoppningar kvarstår:-)  Tycker Italien har ett bra lag och det är inte första gången de börjar en turnering dåligt.

Nu jobbar vi in Zlatan och Sverige imorgon!:-)

Kommentarer
Postat av: Angel Eyes

A N D A S

Tänk på hjärtat, det är inte bra att irritera sig på det där sättet ;)

Å lugn :) JAG håller med dig till 100% :)

2008-06-10 @ 13:06:42
Postat av: Knogen

Inte för att jag har särskilt mycket till övers för Italien när det gäller fotboll, men jag gjorde exakt samma reflektioner som du. Både gällande Fjellström och Hedman. Jag tänkte till och med vid något tillfälle att nu sitter nog Lilja och funderar på att kasta ut tv:n genom fönstret :-)



Nej, professionell objektivitet är svårt att hitta numera. Å andra sidan är det TV4 vi pratar om. När gjorde det något med kvalitét på sportområdet (eller överhuvudtaget) senast?



"Grej of the day"!!! HERREGUD!

2008-06-10 @ 13:16:09
Postat av: Knogen

Inte för att jag har särskilt mycket till övers för Italien när det gäller fotboll, men jag gjorde exakt samma reflektioner som du. Både gällande Fjellström och Hedman. Jag tänkte till och med vid något tillfälle att nu sitter nog Lilja och funderar på att kasta ut tv:n genom fönstret :-)



Nej, professionell objektivitet är svårt att hitta numera. Å andra sidan är det TV4 vi pratar om. När gjorde det något med kvalitét på sportområdet (eller överhuvudtaget) senast?



"Grej of the day"!!! HERREGUD!

2008-06-10 @ 13:17:49
Postat av: Knogen

Inte för att jag har särskilt mycket till övers för Italien när det gäller fotboll, men jag gjorde exakt samma reflektioner som du. Både gällande Fjellström och Hedman. Jag tänkte till och med vid något tillfälle att nu sitter nog Lilja och funderar på att kasta ut tv:n genom fönstret :-)



Nej, professionell objektivitet är svårt att hitta numera. Å andra sidan är det TV4 vi pratar om. När gjorde det något med kvalitét på sportområdet (eller överhuvudtaget) senast?



"Grej of the day"!!! HERREGUD!

2008-06-10 @ 13:18:54
Postat av: Knogen

Hoppla! Jag fick visst hicka där :-P

2008-06-10 @ 14:14:03
Postat av: Mr Pink

Gör inget med hicka så länge du håller med mig;-) Hade dock inga tankar på att slänga ut min dyra tv...däremot tankar på att sätta mig i en taxi, dra ner till studion belägen i Kungsträdgården, rusa in i densamma och pissa på Hedman....till att börja med;-)

Jaja, jag är smått besviken på Fjellström då han i mitt tycke oftast har en mycket klok framtoning....Men igår.....igår:-(

By the way, Angel Eyes....Jag försöker andas men ibland blir det bara hyperventilering:-) Tack för att du håller med mig:-)

2008-06-10 @ 15:35:36
Postat av: broder green d-ä

grav öl idag???mr pink

2008-06-10 @ 17:07:26
Postat av: Mr Pink

Ja du Håkanpojken:-) Idag vore det läge att kötta i sig gravöl men jag ger inte upp vad gäller Italiens chanser att gå vidare! Eloge till Holland som spelade bra och har ett bra lag. Smått historiskt att Italien släpper in tre mål...I mitt minne väldigt länge sedan det hände....

2008-06-10 @ 19:02:57
Postat av: Totte

Fint vin fin pasta.Synd att du inte fick en hel kväll

2008-06-10 @ 23:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0