Hamrasjötävlingen...

Idag var det dags för femtimmarsbatalj med Hamrasjöns abborrar. Ganska mycket folk(175 deltagare) som deltog denna strålande vackra dag, visserligen en aning kyligt men vad gör det när solen skiner....I brist på bättre planer så kommenderades min kropp att traska de 35 minuterna upp i Hemsjödelen av Hamrasjön, där jag oftast brukar starta...började längst upp och fick några småabborrar i hålen innan mitt femte hål blev dagens bästa, fick ca 2 kilo med blandad storlek på abborren. Efter två timmar med skapligt fiske så blev allt jäkligt mycket sämre...Nötte upp lite fisk här och där och eftersom tanken innan var att försöka bibehålla delar av mitt tålamod och stanna kvar om det fanns fisk från början så blev jag då kvar...Annars är det ju hyfsat vanligt förekommande att man börjar yra iväg några kilometer för att försöka åstadkomma en lungsprängning på den allt annat än vältränade sorgliga ursäkt till kropp som man har...Jaja, slutsignalen gick och en summering direkt visade på 319 abborrar till en vikt av 8,5 kilo...Räcker ingenstans var tanken och stegen in till invägningen var tunga...Nu räckte det ju glädjande nog till en
2:a plats i herrklassen och det var ju godkänt:-)
Högsta vikt för dagen hade Gösta Hall som tävlade i pensionärsklassen. Vikten var drygt 11 kilo.

För fullständig resultatlista kolla in http://ovansiljanssfk.blogg.se/

Nedan syns segrarna i lagtävlingen, från vänster Per Nilsson, nyblivne dubble Svenske mästaren Olle Eriksson, Jesper Dyberg

image8

Kommentarer
Postat av: Storm

Bra jobbat Mr P !!

2008-03-24 @ 22:16:51
Postat av: green d.ä

undrar vad mr.pink har för krok??? kan det vara en rosa månne???!!!

2008-03-25 @ 17:24:51
Postat av: Lilja

Inte helt fel, John:-)Har faktiskt en lilarosa krok som jag brukar köra med...egentillverkad i en upplaga av 5 stycken var tredje år ungefär:-)

2008-03-25 @ 19:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0