Helg igen...

Så var det då helg igen....Kom hem från en tripp på skogen, besöksplatsen var Skuråsen där vi spanade in en stuga för gästboende som sagt. Mycket fint ställe beläget norr om E eller Ä...måsjön(välj själv, Knogen);-)

Nu börjar det bli dags att piggna till så det blir väl det vanliga köret....rycker ut några naglar, för smärta är utvecklande vad än någon forskare säger....Ställer mig vid spisen och snidar ihop lite käk, kan nog bli sauterad underkäke från pelikan möjligen garnerad med hyvlad pensionärslever...typ...Slänger i mig det tillsammans med en utsökt vällagrad Ronco dei Ciliegi från Emilia-Romagna distriktet ihoptrampad på druvan Sangiovese....Rapar förnöjsamt och känner att välbefinnandet börjar närma sig...Får underliga tankar på att flå skinnet från ena låret och kolla vad som finns under men ändrar mig då min bordskamrat från kriget, General Lee, plötsligt vill bryta arm...Knäcker armen på den arme saten, strax ovanför armbågen...tänker inte mer på det utan klär av mig naken och försöker få huden att fastna på parkettgolvet några minuter...somnar naturligtvis av....och när jag vaknar är det lördag.....Å det mina vänner är imorgon...Ha en skön kväll:-)

Kommentarer
Postat av: Storm

Ätit någonting olämpligt? Själv tänker jag utsätta mitt knä för 1 mil i morgon och vinna 3000:-

Hae't Gött !!

2008-03-28 @ 18:41:19
Postat av: Lilja

Äter alltid olämpligt, det borde du veta vid det här laget!:-) Tänker fortsätta äta.......Var är tävlingen imorgon...E det 3000 på Nässjön?

2008-03-28 @ 18:47:07
Postat av: Storm

Jopp ! Varit 2:a de senaste åren, tänkte att abborrguden kunde våra nådig mot farbror Jörgen denna gång!
Go natt !

2008-03-28 @ 23:41:48
Postat av: Geir

He he,jag tror abborguden har vært med deg en stund Jörgen,men jag ønsker deg lykke til å kjör hårt.

Hur er det med Liljan,er formen på topp???
Vi ses vell snart.

Med en regnfyld hilsen fra
Geir.

hvorfor må det alltid regne når det er helg og jag skal ut for at fiska????

2008-03-29 @ 07:00:58
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Finn Erik

Geir !
Det tror jeg er fordi du er så tørr eller's.
Og fordi brasme og bukguden beskytter sine med et helsikes vær ...
God bedring....

2008-03-29 @ 11:12:45
Postat av: Lilja

Nog fasen har du abborrguden med dig idag, Dödde:-)

Jodå, Geir...Formen är på topp:-) Hoppas bibehålla den HELA sommaren...Blir du med på Naera?? Vi kommer nog dit ett gäng och försöker plocka upp lite abborre...Vad brukar ni fiska på för djup där?? Antar det är lite djupare eftersom det var stora pirkar och krokar som gällde...Är det fyratimmarstävling som vanligt?

2008-03-29 @ 13:28:00
Postat av: Geir

Hei igjen Lilja,endelig inne igjen fra en våt tur på isen,ble ganske bra med fisk og ikke minst fikk jag tak på
min favoritt fisk,nemlig "skimmers".Jeg har veldig lite info om sjøen Næra,er sjelden der og fisker men vet at det er dypt og store pimpler og trekrok som gjelder.Jeg kommer neste søndag ja og jeg blir nok ingen trussel der tror jag.Men tror det blir et bra stevne med vinnervekt på ca 14-18 kilo.Hur gikk det med Jörgen i dag da tro???var abborguden med ham hela dagen???

2008-03-29 @ 18:17:51
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Har du pimplat skimmers?? Eller var det metepremiär?
Ingen rapport från Jörgen ännu men den kommer nog under kvällen...Han sitter nog och kollar hockeymatch nu...Dalarnas två elithockeylag möts i ett riktigt hett derby just nu:-)

2008-03-29 @ 18:22:06
Postat av: Storm

Phhuu !

Abborrguden visade sig för sent för farbror Jörgen i dag ! Märkligt detta med fiske, har fångat bra på två ställen längst upp i Nässjön men i dag skit. Vad händer!, som alltid hittar i fisken på slutet o fångar 2 kg i ett hål. Slutade 7:a på 3,4 kg.

Vinnaren Folke Andersson fick 5,2 kg småmört 7 km från mig så det var skönt att slippa se eländet.

Kan dock trösta mig med att jag inte tog stryk av någon i min närhet ( var nämligen själv! ) och knäet höll för över milen.

I morgon Hedsjöpimpeln med Sveriges största prisbord och ca: 600 deltagare i vägen.

Go natt !!

2008-03-29 @ 21:39:11
Postat av: Lilja

Jäklar, vann Folke den gamle kräftmetaren;-) Fy fan att Nässjön var så lång...eller stor...Men imorgon blir det väl inte lika långt? Skitfiske!

2008-03-29 @ 21:53:35
Postat av: Geir

Jag har ismetat skimmers och dom tok riktig bra + en hel del mindre abbore och mört på lokkemete.
Metepremieren blir nesta helg,hvis det fortsatt blir mildt och fint vær.Da blir det id och Farna.

Drar en tur i morgen etter flere skimmers,hadde enormt med fisk under meg en periode i dag.(ca 1,5 time).Sender mail så fort jag er på plats på metefronten.

Ha en fin kveld och helg
Geir Tenåsen
[email protected]

2008-03-29 @ 22:11:28
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Finn Erik

Næra ! Jeg er fast invetar på Næra. Det fiskes ikke så dypt, opptil 7-8m, store pilker brukes fordi vi fiker med tykkere sener og dypet varierer mye. Mann kan selvsagt bruke mindre pilker men de bør være raske.

2008-04-02 @ 18:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0