Ooont....

Måste nog snart börja träna något.....Satan vad ont jag har i mina arma ben idag...Hade kunnat servera sendrag till alla deltagare på pimpeltävlingen igårkväll:-) Räckte ju att jag körde mina balettritualer igår för att senorna skulle dra ihop sig likt en attackerad igelkott...ajajaj........Nåja, snart har det gått över och tankar på träning också;-)

Nu börjar det snart bli dags att ställa iordning inför metesäsongen (nej, jag har inte gjort det än) Ska försöka mig på en norsk premiär i år:-) Där har de ju nu gjort rekordtidig premiär och hyvlat upp någon id och brax redan....Bröderna Strengelsrud från fiskeklubben Raufjöringen har lovat att hjälpa mig till rätta:-) Det lär behövas:-)

Den här veckan är jag ledig så det blir en tur till Fågelsjön framåt torsdagen, ska göra ett försök få se om vi kan få lite stor abborre. Har fått några heta platser inritade på kartan av Stormen. Rapport kommer.


Kommentarer
Postat av: Niklas Strengelsrud

Grattis med 2'a på Hamrasjön. Bare si en dato du ønsker å meta, så skal jeg nok få til noget. PS. har kommet 20 cm snø her i Oslo/Kongsvinger nå, så anbefaler ikke mete denne uka. :P

2008-03-25 @ 12:00:56
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Niklas Strengelsrud

Her er resultatene fra fjorårets tävling på Næra som vi talade om på Hamrasjöen. Kul om du hadde tagit turen. http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=22

2008-03-25 @ 16:09:09
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: Lilja

Tackar Niklas! Jag har kollat in kartan var Moelv och sjön ligger:-) Visst var det väl söndag 6 april?? Låter jäkligt kul!

2008-03-25 @ 16:35:57
Postat av: MoS

Ahhhh sendrag mannen, du som är som en smidig yoga instruktör som går på redbull och koffeintabletter...


Allvarligt, vart ska man åka med grabben för att få lite fisk?

2008-03-25 @ 17:30:30
Postat av: Lilja

Yogainstruktör vore nåt det:-) Ja,vill du åka iväg en heldag så passar väl Hamrasjön rätt bra, mycket fisk och ganska nära att ta sig ut på sjön från dammen...På närmare håll så kan du åka till Skattungen, fick rapport om att det nappade som sjutton där igår...Åk in vägen bortom Granån och ner till sommarstugorna, där ser du en holme en bit ut som ni kan fiska runt...syns säkert gamla borrhål där. Han som var där fick abborre mellan 50-350 gram..Kan vara värt att prova. Vill ni ha spön så vet du var det finns

2008-03-25 @ 19:29:20
Postat av: Isgeir/ metegeir

Hei Niklas,er du her nå???
Ønsker Lilja vellkommen til Norge på mete.

2008-03-25 @ 20:30:33
Postat av: Storm

Kanske hänger på till Norge !

2008-03-25 @ 22:03:47
Postat av: Niklas Strengelsrud

Hadde vært veldig kul om du gjorde så Jörgen.

2008-03-25 @ 22:11:30
URL: http://www.raufjoringen.no
Postat av: metegeir

Kom en tur du Jörgen,du er hjertelig vellkommen.Kansje jag finner fram noe godt å drikke også.Har husrom 5-10 min. fra bra meteplatser.Der kan fångas id-färna-brax-mört+.....hva heter gullbust på svenska????

2008-03-26 @ 22:32:03
Postat av: Storm

Gullbust ?!
Hmm kan det vara björkna eller sarv ?

2008-03-27 @ 17:59:39
Postat av: Geir

Det er inte björkna eller sarv,det er en slank fisk som våres kjære engelske fiskere kaller "dace".Da tenker jag at du vet det Jörgen.Håpas at du och Lilja tar dere en tur.Kan bli gøy och med mye fin fisk i siktet snart nu.

Ha det så bra Jörgen,we talks.

2008-03-27 @ 20:34:41
Postat av: Storm

Ah ! Fisken du nämner Geir heter Stäm på svenska, men kallas även strävling i våra trakter. Är mycket vanlig i vissa av våra vatten men når sällan över 200 gr.

Hae't Gött !!

2008-03-27 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0