Rätt i smeten...

Som jag skrev drog jag på eftermiddagen iväg till Skattungsjön för att kolla av lite...Åkte ner vägen bortom Granån...observerade en stor blodfläck i vägen och tänkte att en hare fått sig en salva av någon obskyrt ämne hämtat i det periodiska systemet....Parkerade bilen strax bortom och klev ur då min kompis ringde och babblade något om nån björn som rivit en skogsarbetare vid Skattungsjön...Trots mina bristande kunskaper i matematik lyckades jag lägga ihop blodfläcken och de två ambulanser jag mötte precis innan till att det var väl där jag var då...hmmmm....Kändes sådär när jag knatade ner mot sjön, kan säga att huvudet fick snurra några frivändor på kotpelaren....Nåja, jag är från Stackmora och där hade man inget för att vara rädd för nåt med mindre än 8 ben;-)...Väl ute på sjön fokuserades på abborre och fick fisk direkt men de var väldigt tröga...Borrade där Hasse varit någon dag innan men fick inte igång något där...Letade på och hittade till slut i lite abborre och det nappade ganska hyfsat ett tag...fiskade på 4-5 meter och i drygt två timmar. 75 stycken till en vikt av 2800 gram.

Blev ett hyfsat pådrag när jag väl kommit ut på sjön med poliser, media och helikoptrar uppe vid vägen, berättade Hasse när han kom lite senare.

Hoppas nu att skogsarbetaren kryar på sig, kan fan inte vara skoj att bli påhoppad av en björn.....Fast jag blev ju det en gång, men den fan hade iaf ett efternamn....Han kryade iaf på sig;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0