Mengele...

...........är på väg till Brasilien med en gammal bananbåt.......

Kommentarer
Postat av: Catwoman

Nej nu ska vi inte vara så! Du vet väl att efter regn kommer det alltid solsken. Klokt beslut att lyssna på kroppen. Fokusera på de små glädjestunderna som finns i din vardag, fokusera!

2008-05-23 @ 18:49:54
Postat av: Lilja

Japp, tänkte att jag för en gångs skull skulle lyssna på kroppen....bara han inte får för sig att jag kommer lyssna varje gång:-)

2008-05-24 @ 12:09:03
Postat av: Knogen

"...bara han inte får för sig att jag kommer lyssna varje gång"



Han?



Var det inte Shakespeare som vid något tillfälle myntade något i stil med: "Skröplighet, ditt namn är kvinna!" ;-)



Och innan jag blir omkullsprungen av en uppretad mobb av ultrafeminister vill jag bara säga att det var inte jag som yppade de orden, och att jag kanske inte riktigt håller med :-) Kunde bara inte låta bli att göra kopplingen ;-)



Hur som helst. Synd på tävlingen Kenneth! Jag lider med dig. Hoppas det kommer fler tillfällen för dig att briljera med take away-spön och allt vad det heter :-)



2008-05-24 @ 17:54:10
Postat av: Lilja

"....kanske inte riktigt håller med...":-) Det var ju också ett ställningstagande;-)



Haha, tror det är lugnt med ultrafeministerna faktiskt:-)

Tack för ditt lidande, Knogen!:-) Ska väl komma några fler tillfällen hoppas jag, känns ju lite surt när man beställt beten,bokat boende och fixat och donat grejorna...inklusive TakeAway;-)



Just nu fördrivs kvällen med en smula städning och småpyssel....Tänkte försöka få rent här hemma så man kan njuta av fotbollsmästerskapen i lugn och ro utan besvärande dammtussar som flyger runt varenda gång man studsar upp och ner i tvsoffan:-)

2008-05-24 @ 18:10:26
Postat av: Catwoman

Ja, vem kan låta bli att kommentera??



"Kanske inte riktigt..."



MrPink! Det är väl för fan inga ultrafeminister som läser denna blogg!;-) Och Knogen bevisar att... "Alla åsnor går inte på fyra ben"!;-)

2008-05-24 @ 23:15:02
Postat av: Knogen

Om du ska kalla mig för åsna så får du nog komma med en bättre motivering än den här ovanför!

2008-05-25 @ 09:47:27
Postat av: Catwoman

Jag ber om ursäkt, jag kanske blev lite för ivrig i mitt försök att kommentera.

2008-05-25 @ 17:28:47
Postat av: Knogen

Catwoman>

Ålrajt! Fast jag kan ju förstå om det föreligger ett smärre missförstånd. Jag uttryckte mig kanske inte så solklart, och eftersom mansgris är det sista jag är, eller vill bli betraktad som, gör jag ett försök att bli, om inte solklar så åtminstone lite mindre luddig:



Jag håller inte alls med "spjutskakaren". Mitt "...kanske inte riktigt håller med" var ungefär samma som om jag skulle skrivit "Usama Bin Laden tycker det är en bra idé att flyga in i höghus med jetplan och spränga hela världen i småbitar, men jag håller kanske inte riktigt med". Små nyanser - som t.ex. tonfall - går dessvärre inte riktigt fram i skriven text, av förklarliga skäl. (Och att detta inte är någon efterkonstruktion kan jag försäkra bl.a. byggt på det faktum att jag själv är feminist :-)



Att jag skrev det där om en uppretad mobb (stavas det så?) ultrafeminister, var bara för att man kunde tänka sig att just samhällsgrupperingar med feministiska ideal skulle reagera starkast på ett sådant citat. Jag skrev dock i skämtsam mening -och med noggrant påpekande att det inte var mina ord.



Jag hänger mig ofta och gärna åt självdistanserad humor, och även om jag, i det här fallet, kanske inte själv skulle känna mig personligt träffad av ett sådant citat som Shakespeares, så hade jag lika gärna kunnat göra en karikatyr av mig själv, eller någon subkultur jag själv kan räkna mig till. Nu blev det en karikatyr av andra istället, för att förstärka ett skämt. Dock helt utan elakt uppsåt.



Hoppas du förstod och köper den förklaringen! :-) ...eller rörde jag till saker och ting ytterliggare tro ? :-P

2008-05-25 @ 20:10:20
Postat av: X

Lilja skrev >

Just nu fördrivs kvällen med en smula städning och småpyssel....Tänkte försöka få rent här hemma så man kan njuta av fotbollsmästerskapen i lugn och ro utan besvärande dammtussar som flyger runt varenda gång man studsar upp och ner i tvsoffan:-)<





Ville bara dela med mig lite av städningens filosofi!







Jag tvättar inte mina fönster därför att...



Jag älskar fåglar och vill inte att någon av dem ska flyga rakt in i ett blankt fönster och skada sig.







Jag bonar inte golven därför att...



Jag är livrädd att någon gäst ska halka och skada sig, då skulle jag känna mig hemskt skyldig.

(plus att de kanske skulle stämma mig...)







Jag bryr mig inte om dammråttorna därför att...



De är ett väldigt bra sällskap, jag har döpt de flesta av dem och de håller med om allt jag säger.







Jag stör inte spindlarna i deras nät därför att...



Jag vill att alla djur ska ha ett eget hem.







Jag vårstädar inte därför att...



Jag älska alla årstider och vill inte att de andra ska bli avundsjuka.







Jag lagar inte gormet middagar när jag har bjudning därför att...



Jag vill inte att mina gäster ska oroa ihjäl sig över vad de ska bjuda mig på när jag är hos dem på middag.







Jag stryker inte därför att...



Jag väljer att tro på tillverkarna som hävdar att det är strykfritt.







Jag stressar inte för något därför att...



Stressande människor dör unga - jag vill vara kvar och bli en rynkig och skräpig gammal kvinna!!







Kom ihåg...



Ett rent hus är ett tecken på en trasig dator...!!

2008-05-26 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0