All time high...for me

Så har jag bestämt mig........tror jag....eller på ett ungefär i alla fall:-) Otroligt svårt att lista de fem bästa filmerna man sett men det här är i alla fall ett försök om än med några FLER hedersomnämnanden.....Ingen inbördes ordning på något vis, tror jag igen..........








Som sagt så vill jag lista några till...:-O Det blir alltså en tio i topp

DEN GRÖNA MILEN

SOUTHERN COMFORT (Inkräktarna)

1900

CLOCKWORK ORANGE

PULP FICTION

Vänta, tror jag måste ta några till:-)

DELIVERANCE (Den sista färden)

THE SHINING

ALIEN

DEAD POET'S SOCIETY

SCARFACE

DANSAR MED VARGAR

TITANIC

NATURAL BORN KILLERS

TAXI DRIVER

AMERICAN BEAUTY

WILD AT HEART

USUAL SUSPECTS

RAGING BULL
(Tjuren från Bronx)

RESERVOIR DOGS (De hänsynslösa)

HALLOWEEN

ONCE WERE WARRIORS

HEAT

AMELIE FRÅN MONTMARTRE

NIKITA
(Luc Besson's)

PLUTONEN

SEVEN

FIGHT CLUB

NÄR LAMMEN TYSTNAR

SAGAN OM RINGEN

TRUE ROMANCE


That´s it!

Ganska bra filmer va? Har dock inte hittat mina rutiga block ännu så det kan finnas fler som går in på topplistan när de listorna gåtts igenom;-) Det här är vad mitt minne säger mig nu.....

Kommentarer
Postat av: Pink Angel

H A L L Å !!!

F E M filmer var det väl :O :D Hade jag vetat att man fick "fuska" så hade även min varit längre :P mycket längre ......

2008-10-03 @ 19:54:31
Postat av: Totte

Jätte super kanon bra val kenneth.Alla var med som jag trodde att man skulle bli idiot förklarad av.Inget ont menat med ditt film val det var skitbra trodde att ingen skulle skriva Alien eller när lammen tystar. Titta vad lätt jag jorde för mej.Trodde alldrig att filmerna skulle dyka upp på nån lista här med dej Kenneth.Tordes alldrig skriva nån lista med mitt film val vad fel man kan ha. Reserverat för stavfel.

2008-10-04 @ 00:39:09
Postat av: Knogen

Äntligen kom den där listan jag efterlyste för något halvår sedan! Många bra filmer på den måste jag säga. Mycket skit också ;-)



Om jag finge välja från hela listan skulle jag plocka ut American Beauty, Fight Club, Scarface, Apocalypse Now, Amelie från Montmartre....och säkert några till. Sedan skulle jag förstås lägga till Salvador (Lysande film! Är det bara jag som har den som favorit?), High Fidelity samt En natt i New York, där Scorsese skapat en stämning genomgående hela filmen som jag bara älskar. Att jag har den som favorit beror kanske också på att jag faktiskt levde i ett "En natt i New York"-liknande tillvaro när jag såg den första gången :-) Fast kanske inte lika negativt som för Griffin Dunnes rollperson då.



Näpp, bingen nu! I morgon blir det mässa med Imago.

2008-10-04 @ 01:21:30
Postat av: Knogen

Glömde ju faktiskt en film: Emir Kusturicas Zigenarnas tid. Den blev jag oerhört förtjust i.

2008-10-04 @ 01:31:14
Postat av: stövel

Må vara helt hjärndöd men kan inte se tjusningen i varken clockwork orange eller natural born killers.

Och vart tog videodrome vägen din gamla skräckfilmsnörd :)

2008-10-04 @ 01:37:19
Postat av: stövel

Och brakfesten för h-vete :)

2008-10-04 @ 01:39:06
Postat av: Storm

Bra lista !



M.v.h Österrike !!

2008-10-04 @ 11:13:49
Postat av: Anonym

2008-10-04 @ 11:17:14
Postat av: Mr Pink

Totte! Nog fan vågar du skriva en lista:-)

Knogen, Salvador är en riktigt bra film, håller med dig..Gick på tv häromdagen om jag minns rätt:-)Och Kusturicas filmer tillhör alltid de bättre...Har naturligtvis glömt några men man får väl lägga till efter hand..Lycka till på mässan!

Stövel! Videodrome med en gammal favoritsångerska, Debbie Harry platsar tyvärr inte men är en klart sevärd film:-)Brakfesten har jag tyvärr inte sett.....

Stormen, du har kommit över en dator, sehr gut!:-) Hur fan går det? Är du i Wien eller någon annan kufisk stad...Lederhosen på?:-)

2008-10-04 @ 11:21:45
Postat av: Bodster

Jag skulle lägga till "Det stora blå" och "Zorba", för övrigt är listan rätt OK. Givetvis skall även Kusturicas "Svart katt, vit katt" vara med.



2008-10-04 @ 13:17:33
Postat av: Mr Pink

Bod, att du var Anthony Quinnfan var en överraskning;-) Måste nog uppgradera mig en aning på "Det stora blå"...Har skippat den filmen i många år nu:-O

2008-10-04 @ 16:21:30
Postat av: stövel

En sak till, varför så dyster??

Inte många filmer på din lista som hamnar i facket komedi eller ens i facket dramakomedi :)

Forrest gump kanske skulle vara nåt ?

2008-10-04 @ 18:21:57
Postat av: Mr Pink

Ja du...säg det:-O Forrest Gump har jag helt glömt, den fick toppbetyg av mig och platsar en bit upp på listan helt klart...."Livet från den ljusa sidan" (heter den så?) med Jack Nicholson och Helen Hunt är också en bra film...och komedi:-)

2008-10-04 @ 20:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0