Filmer

Snubblat mig igenom några filmer....Några skräckisar faktiskt, åtminstone marknadsförda som sådana.
Börjar faktiskt tröttna på all skit jag är "tvungen" att genomlida pga av någon sorts inre defekt som får mig att vilja se allt som sköljs ut på marknaden.....

Varför kan ingen göra en riktigt jävla skrämmande film!?

Såg "The Ruins" nu senast och den kan jag inte rekommendera till någon, möjligen till någon labil finnig fjortonåring med kepa och hängröv som vill se några skapliga "köttscener"....(fan, det var ju en beskrivning av en tidig Lilja!?)

"Cottage" Ytterligare skräckis, den här gången en komisk sådan...var iaf tanken....Gollumskådisen gör sitt bästa men tilltalar mig inte det minsta och spara pengarna, inget att se.

Vet inte vad det finns att se framemot på skräckmarknaden framöver heller....En remake av Fredag den 13:e är knappast något som får en att vibrera, såg förresten en teaser på den och håller filmen den kvaliteten så kan de nog ge fan i att släppa den överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: Knogen

Mr. Pink>

"Varför kan ingen göra en riktigt jävla skrämmande film!?"



Japp, det är faktiskt den frågan jag ställt mig under alla år också. Jag älskar skräckgenren, men det görs inga skräckfilmer värda namnet. De flesta sitter jag bara och garvar åt. Så dåliga är de. Undantagen är få, men belysande:



The Shining - ett mästerverk av Kubrick, som Stephen själv inte gillade. Istället gjorde han en egen version som sög åsnepenis. Snacka om självmål; "Jaha, så Salvador Dali har gestaltat min bok på canvas! Skit samma! Jag gör en målning själv istället...Whoa! Titta så färgglatt och fint det blev..."



Jurtjyrkogården - Stephen igen. Mästerlig rysare som innehåller mycket överraskande och paranormala inslag.



Psycho - Hitchcocks gamla "slagdänga". Funkar ju jämt. En odödlig klassiker.



Ja, sen kan kanske andra upplysa mig om vad jag bör se, utan att jag ska garva åt eländet.



Kvällens behållning var dock slutorden i en av mina favoritfilmer Goodfellas, av min favoritregissör Scorsese: "I´m an average nobody...get to live the rest of my life like a schnook"



Jag blir grinfärdig, så poetiskt det är.



Bullen>

Ja, jag är störd.

2008-10-26 @ 00:18:47
Postat av: el bastardo

Skulle bara vilja få folk att folk att lyssna på en förjävla bra röst :)

http://www.youtube.com/watch?v=mIC7KQPDuDc

2008-10-26 @ 01:53:18
Postat av: el bastardo

När vi ändå är inne på ämnet vilken version är bäst ?

http://www.youtube.com/watch?v=ufN54B4jUOk&feature=related

Och då är inte joan baez originalversion med.

2008-10-26 @ 02:06:13
Postat av: Knogen

Eftersom jag faktiskt mottagit en plastmugg med öl ur Ritchie Blackmores hand en gång i tiden, så faller min röst på den versionen :-)



Det var väl fasen vad jag är här och kladdar hela tiden! Har jag inget liv? :-)



Jag åker och letar lappugglor istället...

2008-10-26 @ 13:51:42
Postat av: Mr Pink

Knogen,håller med dig om de tre du nämner....Ska försöka tipsa om några sevärda senare:-) Såg förresten en till igår..."Timber Falls"...Skitfilm det med...Goodfellas, lysande film:-)

2008-10-26 @ 17:18:46
Postat av: Mr Pink

Halford har en riktigt bra röst:-) Vet dock inte vilken av versionerna jag gillar bäst:-O......Lägger nog den på R.H ändå:-) Hmm, El Bastardo...vilken tycker du?

2008-10-26 @ 17:24:32
Postat av: el bastardo

Det får nog bli Halford för mig med trots att han under hela min ungdom lurade mig. Han bar inte nitar och läder bara för att han tyckte det var tufft ;)

2008-10-26 @ 18:21:09
Postat av: el bastardo

Han bar det för att han var på väg till the blue oyster bar :)

2008-10-26 @ 18:23:21
Postat av: Bullen

Knogen: Det enda störda med dig är att du gillar: Stone Me Into the Groove.



Annars verkar du fin och fast i hullet.

2008-10-30 @ 01:08:42
Postat av: Knogen

Bullen:

Jodå, spänsten börjar sakta men säkert leta sig tillbaka på min förut så förslappade lekamen. Annars har du fel; Jag ÄR störd ;-)



Är det dock något vettigt jag äger så är det min musiksmak, vilket är mer än man kan säga om Mr. Pink ;-)

2008-10-30 @ 19:12:15
Postat av: Mr Pink

Du ÄR störd;-)

2008-10-30 @ 23:12:42
Postat av: Knogen

Mr Pink>

Vadå? Bara för att jag släpar hem vinylskivor med obskyra jazzviolinister istället för Idol-Bill... ähm... jag menar Billy Idol? ;-)



Ja, förmodligen. Men för helvete! Lyss till ren och skär musikalisk genialitet (länktipset!).



Sedan kan jag rakt inte förstå vad du har emot EMD!!! Njuter inte du för fulla kastruller när du får höra dem göra "All for One?" (eller vad fan den heter?) ;-)



Nej, jag håller med dig faktiskt. Jag får klåda någonstans när jag hör ordet Idol. I alla fall i det sammanhanget...men är jag inte lite felnavigerad nu om jag ska ventilera det?



Allt är Bullens fel! Fy fan för Bullen! ;-)

2008-10-31 @ 21:34:48
URL: http://www.youtube.com/watch?v=iOtelZEQI_c

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0