Fermenterade kadaver....

..är ingenting jag normalt pysslar med i min solitära nedsolkade sfär.......däremot kremerade fekalier.....I en statisk ståndpunkt kapslar jag in gemenskap och sanitära olägenheter som en gemensam och kollektiv kollaps....Kan inte på annat sätt beskriva ett olägligt och fatalistiskt råbarkat uttryckssätt och därmed deklamera min reklamerade hjärnas kverulerande jämmer................Känner mig som en rusande ekorre på sin irrfärd över E6, där den stannar till....tvekar....rusar....stannar till.....vänder tillbaks och förvandlas till en smärre rödfärgad hink med välluktande inre organ..........Vällust kombinerat med avarter av stabil degenerering drabbar min själ och den mörknar i takt med det pumpande artärblodet från min nyss välstyckade grannfru..........Får känslan av total stabilitet i själslivet, trots allt, och förstår livets mening med mina något snedvridna värderingar.........

Okey.........svepte ner till bowlinghallen på eftermiddagen...Första gången på ca 6-7 veckor....Måste ju träna lite så lagledaren nån jävla gång ringer och tar ut mig i laget;-)...Behövs ju där ( satan vad blygsam jag blivit med åldern)! Pratade igår med Pink Balls självklare kung, dvs min lagkompis när det begav sig:-)  Göran Larsson......Han lotsade in 6-7 serier på 10 i topplistan och kände sig självklart nöjd med det:-) 6 serier över 225...toppade på 235 tror jag.....Själv är jag ju intresserad av förstaplatser på listor;-) så mina klot fick slå ner några käglor så poängen blev 244 och topp på listan:-) Hade även några till över 200....227,225,211.....så jag är nöjd:-) Skrytsam?? Ja, självklart:-) Går till och med så långt att jag lovar att första 300serien i Orsas bowlinghall ska bli min!! :-) Har ju trots allt hallrekordet på 279 ( 11 strikes och 9 spärr i sjätte rutan) Ska väl inte vara så jävla svårt att klippa in 12 strikes!?
Nåja, kommer väl antagligen inte över 170 nån mer gång nu.......:-O

Håller på med min filmlista över de fem bästa filmer jag sett någonsin..........Är ju så jävla svårt...Har nu listat ca 30 filmer och ska käka mig nedåt till endast fem.....Hur ska det gå till??:-O

Har dock ännu inte hittat det sista av mina filmanteckningsblock..........Måste ögna igenom det innan det slutliga utlåtandet faller:-)


Dags att slipa knivarna och förbereda kvällens slakt............Fångade 23 nötskrikor tidigare idag och nu ska jag flå.....................Gokväll

Kommentarer
Postat av: Floor filler

Börjar med två av de bästa filmer jag sett: Spindelkvinnans kyss och Midnight Express, återkommer med resten senare.

2008-09-21 @ 18:13:51
Postat av: Mr Pink

William Hurt/Sonia Braga respektive Brad Davies......Ganska bra val:-) Men de platsar inte på min fem i topp:-O

2008-09-21 @ 18:20:47
Postat av: Hasse

När man snabbt ska plocka fram en riktigt bra film ur huvudet,då ploppar gudfadern direkt upp.En superfilm som håller hur länge som helst.En annan riktigt bra film är den gröna milen,en till,the shining

2008-09-21 @ 21:48:32
Postat av: Hasse

Gudfadern ploppar direkt upp i min skalle när man tänker på bra film,den håller hur länge som helst.Den gröna milen är en kanonfilm,även the shining

2008-09-21 @ 21:53:09
Postat av: toompa

De fula, skitiga och elaka(tror jag den heter),av Ettore Scola,om inte den bästa så åtminnstånde(stavas det så?) den roligaste.

2008-09-21 @ 22:47:50
Postat av: Pink Angel

Hmmmmmm ....

Det är inte lätt med dessa filmer :-S och Gudfadern har jag inte ens sett :-O så den kan jag inte sätta på min lista (verkar som att jag måste se den snart) ;-) :-D



En ska vet jag iaf och det är att nummer ETT på listan är MOULIN ROUGE med Nicole Kidman ......



Sen blir det svårt att placera in de övriga, men jag gillade;

De Dimhöga Bergens Gorillor

Seven - Brad Pitt & Morgan Freeman

Den gröna milen

Fight Club - återigen med Brad Pitt :-) (vill inte äta upp det i flera veckor nu ;-)) & Edward Norton



Finns säkert en massa bra filmer jag glömt men men ... dessa gillade iaf jag :-D :-D :-D







2008-09-22 @ 16:05:25
Postat av: PinkAngel

By the way ...

Visst är 244 helt klar godkänt :-D men det räcker ju inte med en bra serie ;-) om jag inte minns fel så fick du ju stryk av en tjej efter "uppvärmningen" ;-P :-D :-D

2008-09-22 @ 22:19:09
Postat av: LA WOMAN

Hmmm, man börjar ju undra lite här bortom havet..Mr Pink..hmm och Pink Angel...det var lite mkt rosa där tycker jag nog..och bägge tycker om Moulin Rouge..ja man börjar väl närma sig Mrs Marples ålder men det är svårt att lösa mysterier när man är så långt borta....men ...jag återkommer! Och jag har minsann INTE sippat nåt vin denna gången!

2008-09-23 @ 01:09:43
Postat av: LA WOMAN

WTF!..du kommenterade mitt val med att jag inte tagit med ngn klassiker...nu var det ju frågan om MINA 5 i topp..eller?..alla är vi ju inte lika "influenced" av olika kritikers val som herr Lilja..so here it goes again..A CLOCKWORK ORANGE, ONCE WERE WARRIORS, DET STORA BLÅ, THE POLAREXPRESS OCH SCARFACE...en mindre ändring där!:)

2008-09-23 @ 01:21:25
Postat av: Bodster

Vad sägs om:



Team Swedens koppningdträning i Belgien.



-rätt i ögat.

2008-09-23 @ 21:24:57
Postat av: Bullen

1. Hair

2. Hair

3. Amadeus

4. Withnail and I

5. Living next door to Mr Jolly





Där har ni den, ingen mening att grubbla längre. Detta ÄR top 5 och hör sen.

2008-09-23 @ 21:58:44
Postat av: LA WOMAN

Oj då! Hittar du inte dina filmanteckningsblock!!! Kan det vara så att Televerket har kommit och tagit tillbaka sin egendom..dessa smårutiga anteckningsblock som Herr Lilja under alla dessa år..och det är några det..krafsat ned värdelöst vetande på?!?!

2008-09-24 @ 09:03:09
Postat av: Mr Pink

Oj, många bra filmer figurerar här ju:-)

Hasse - lyckas nämna tre av mina absoluta favoriter(därmed inte sagt att de hamnar på min femitopp)



Toompa-en riktig klassiker



Pink Angel-Fem kanonfilmer:-)Tror alla är med i min sista sållning till femitopp



LA Woman-Hallå! Om du läser NOGGRANT så kommenterar jag inte alls ditt filmval med att du INTE tagit med någon klassiker...Jag skriver att du MISSAT några klassiker:-) Clockwork Orange är definitivt en klassiker som ligger med i min topp...även Once we´re warriors hamnar högt liksom Scarface:-)



Bodster- Hahaha....Den ultimata filmen!:-)Holsten borde få en Oscar för att medverkat i bästa dokumentären typ;-)



Bullen - din gamla tjeckofil! Milos Forman som gäller alltså:-)Ja, inte de två sista då



OCH i mina ögon finns inget värdelöst vetande:-) Allt vetande är av godo och Kvinnan i Los Angeles har rätt....MÅNGA block är det...och de flesta är smårutiga:-)

2008-09-25 @ 20:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0