Kvällsdryck...

Slog precis upp ett glas rött, var väl fan om man inte ska kunna dricka lite emellanåt:-)

Såg Carl Johan De Geer på tv i morse.....Konstnär och kulturarbetare....Fick frågan hur hans arbetsdag såg ut...Svaret var ungefär så här " Sitter på nåt fik i fem timmar och läser nån gammal populärkulturell deckare som jag hittat på nåt antikvariat samtidigt som jag dricker kaffe.....Efter det känner jag kreativitet så då jobbar jag stenhårt i 47-48 minuter....sen hinner jag inte mer utan går hem och lagar mat och så..."  Tycker det är helt underbart:-) Till råga på allt hade han bokhyllorna fyllda med s k skräplitteratur, det tilltalar mig......

Har funderat på filmlistan väldeliga......Måste ju bara lista de fem bästa filmerna MEN det är ju så svårt! Eftersom jag är "bokförare" så är alla filmer jag sett uppskrivna och betygssatta:-P....Dock måste jag hitta alla mina block med dessa skrifter innan jag tar ställning......Har en del kartonger med arkiverat material...hmmmm....men ska nog få till en filmlista inom en snar framtid:-)

VILKA FEM FILMER ÄR ERA TOPP 5??


Såg på www.frightcatalog.com några saker som skulle funnits i hemmet;-) Bl annat " Dead Fred zombie chaser"...En radiostyrd omkringkrypande zombie i full kroppstorlek (eller snarare en halv kropp) Nice!:-)


Kommentarer
Postat av: M. Blaise

Love it!!!! Tomten kommer ju snart, skall be honom kolla in frightcatalog.com ...fast en krypande zombie..då vågar nog inte ens du sova hemma!

2008-09-15 @ 21:03:12
Postat av: LA Woman

OK, har nu funderat på dessa fem..FEM!!Fan det går ju inte...bästa filmerna! Men här kommer mina, ja iallafall några av dem. Godkänt det blir väl min lista knappast av den Hitler liknande Mr Pink..but here it goes..1.A Clockwork Orange 2.Le Grand Bleu 3.Once Were Warriors 4.Pulp Fiction 5.The Polar Express. Hedersplats går till Love Jones&MonstersInc

2008-09-19 @ 09:17:18
Postat av: LA Woman

Oops..fick lov att squeeza in den sista filmen där..men jag sitter ju också och sippar lite rått..nej rött menar jag..lite jobbigt med det här svengelska tangentbordet..åäö..sitter inte riktigt där de ska.....vinet hjälper ju inte till heller..ok broder FÅ SE DIN LISTA nu då!!!!!!!!Och kom nu inte med nåt romantiskt fjant!

2008-09-19 @ 09:23:08
Postat av: LA Woman

Och klockan ÄR INTE NIO på morgonen där jag är..bara för att klarlägga saken!

2008-09-19 @ 09:26:03
Postat av: Mr Pink

Jösses....sippar LITE rött?;-)Du har ju missat ett flertal klassiker, men det är svårt...jag håller med om det...Återkommer snart i ämnet:-)

2008-09-19 @ 11:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0