Cleaning up....var tanken

Allt stannar ofta vid tanken.

En städdag i kombination med en spörengöring(som jag upptäckte igår skulle vara välbehövligt, en del handtag såg ut som min bröstkorg...väl luddiga) var tanken idag....Visserligen inte för sent ännu men när man är i den åldern jag är i så börjar det bli läggdags snart;-)
Det har iaf inte blivit mycket av den tänkta städningen men det var väl skitsamma egentligen.....

Funderar på att plocka ut århundradets Tipsextraelva:-) Då ska det vara spelare som lirade när det var Tipsextra och inget fjantigt Tipslördag.....Speakers som Leif Larsson, LG Björklund, Bengt Grive och Bosse Hansson......Glömmer aldrig sågningen av Tottenhams ytterspringare Tony Galvin, tror det var Bosse Hansson som kommenterade och sågningen var markant......Killen var usel och att han platsade en gåta, tyckte Bosse:-)  Kommer ihåg Galvin, han var aldrig bra:-)

Finns det några nerdar som kan tänka sig plocka ihop sin egen drömelva? Få se vad ni har för några figurer på plan:-)

Själv har jag iaf en stenklar som jag kommer ihåg att han även blev uttagen i MITT världslag när det begav sig:-) Kanske en aning övermaga men när killen lirade i Luton var han helt enkelt fantastisk, Paul Walsh! Luton hade flera goda lirare där Ricky Hill styrde mittfältet och Brian Stein var en målskytt av rang.....
Kommer att fundera hårt på mina anfallare men en Paul Mariner ligger bra till, Joe Jordan möjligen....Frank Stapleton.....Cyrille Regis förstås, den mest vältränade biffen jag sett på en fotbollsplan om jag bortser från min vän , Bruks, som jag fick äran att skåda en gång på en dekadent fotbollsplan norr om Orsa........Det här var innan hans kropp drabbades av nuclear meltdown och då hans hårman fortfarande var en klockren parningsinvit;-):-D

Återkommer i ämnet och presenterar en elva snart


Kommentarer
Postat av: Roger Järling

Är du redo på lördag?du hoppas väl på löja?

2009-04-27 @ 10:23:39
Postat av: Mr Pink

Klart jag är redo!:-) Får ju alltid stryk när det är löjfiske nuförtiden så min förhoppning är att det nappar snorisar, bara snorisar....;-)

2009-04-27 @ 10:54:36
Postat av: Brutte

Min elva kommer - var så säker!

2009-04-27 @ 12:23:59
Postat av: Mr Pink

Det litar jag på:-)

Asa Hartford eller Liam Brady? Hmmmmm......

2009-04-27 @ 13:43:47
Postat av: Hasse

ska man ta ut elvan på nostalgi måste Ken Hippit(stavningen?)vara med,även Sammy Lee.Bruttes elva består förmodligen av elva Liverpoolspelare.

2009-04-28 @ 11:46:59
Postat av: Brutte

Jag har för avsikt att bygga ett lag kring den legendariske bollsmekaren och idag, dessvärre, svårt parkinsonsjuka Ray Kennedy.

Liam Brady är också rätt nära startelvena liksom Kenny Hibbit (snacka om kultfigur) och Paul Mariner.

Nåja, första namnet i startelvan är nedplitat - alltså "Sting" Ray Kennedy!

2009-04-28 @ 17:14:20
Postat av: Mr Pink

Ray Kennedy i all ära men som mittfältsikon kommer jag välja någon annan, föredrar själv möjligen Ray Wilkins...Som "gnuggare" möjligen Steve McMahon:-)

Wolves Kenny Hibbit kommer inte att beredas plats däremot kan Charlie George ligga bra till....Känner att det är överflöd på forwards i mitt lag.....Spelsystemet kommer bli 1-1-8;-)

2009-04-28 @ 21:17:10
Postat av: Brutte

Okej här kommer burväktarna; Jag har velat mellan tre kandidater; Neville "fatso" Southall, Ray Clemence samt Pat Jennings. Efter att rannsakat mig själv ställer jag mannen med dasslockshänderna mellan stolparna - alltså i mål en snubbe som blev legendarisk både på Highbury och White Hart Lane - Pat Jennings. Men stopp nu - vill ha en keeper på bänken också och där hyvlar jag in en legendar från 1970-talets Anfield - Ray Clemence.



Laget so far;

Med gräs under fötterna: Pat Jennings, Ray Kennedy



Med trä under arslet: Ray Clemence



Fan vad coolt!!! Vilket lag det blir!!!

2009-04-29 @ 13:00:38
Postat av: Brutte

Kompletterar innermittfältet med följande snubbe - en irländare som var en gigant varhelst han spelade (tyvärr aldrig i Liverpool, men väl i Arsenal och Juventus) - Liam Brady. Fy fan vad det namnet ligger bra i munnen - Liam Brady....



På gräset: Pat Jennings, Ray Kennedy, Liam Brady

På sidan: Ray Clemence

2009-04-29 @ 14:13:25
Postat av: Brutte

Jag kan inte låta bli - här är den elvan (med reservelvan) i en uppställning typ 3 - 4 - 1 - 2 och rätt offensiv:



I mål: Pat Jennings (Ray Clemence)

Högerback: Phil Neal (Viv Anderson)

Mittback: Emlyn Hughes (Tommy Smith)

Vänsterback: Steve Nicol (Kenny Sansom)

Högerspringare: Peter Beardsley (John Robinson)

Centralt mittfält: Ray Kennedy och Liam Brady (Trevor Brooking och Glenn Hoddle)

Vänsterspringare: John Barnes (Chris Waddle)

I fri roll: Kenny Dalglish (Kevin Keegan)

Anfallsduo: Ian Rush och Gary Lineker (John Aldridge och Paul Mariner)



Hade gärna fått in flera coola hjältar typ Jimmy Case, Gary Birtles och Tony Woodcock, men det gick inte.......



2009-04-29 @ 14:44:24
Postat av: Bullen

Mr Pink och Herr Brutus är ubernördar.

2009-04-29 @ 18:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0