Gruppfiske

Dyversjön besöktes under torsdagskvällen med en liten grupp på 9 personer. Var på plats själv och förberedde en del saker tidigt på dagen för att sedan invänta gruppen som anlände strax efter 17.00.

Körde en liten förevisning och handledning först innan isen beträddes och fisket började.
Det nappade skapligt och till slut lyckades alla få fisk:-) Även någon som aldrig dragit upp en fisk:-) Mycket bra jobbat!

Vi körde en liten fisketävling och segraren hade 640 gram och tvåan 600 gram.

Fisket avbröts av en välsmakande skogsmiddag tillredd i jättewoken över öppen eld. Kockarna fick med beröm godkänt:-)

När fisket var över packade vi ihop grejorna och åkte hemöver med stopp för att lyssna in ugglor. En sparvuggla lyckades ugglelockare Jonas få svar av. Vad de sa till varandra är ännu döljt i dunkel;-)

Några bilder


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilden på woken med matrester så ju sådär ut.



Nu har jag skickat hem Brutte till dig.

2009-04-18 @ 16:56:46
Postat av: Mr Pink

Leftovers, Bullen....Precis som du och jag;-)

2009-04-18 @ 17:09:25
Postat av: Knogen

Jag ska bringa ljus över din frågeställning angående våran konversation. Den gick till ungefär så här:



Knogen (iklädd rollen som sparvugglehanne): "-Kom och plocka´rå! Ja, kom då! Kom då för fan! Kom å plocka´rå!"



Riktig sparvuggla: "-Gäääsp! Va? Äääh... Jag orkar inte. Kan vi ta det en annan gång?"



Knogen: "-Nä, för jag är inte så ofta in your neck of the woods, serru. Kom igen nu din kyckling!"



Riktig sparvuggla: "-Zzzzzzzzzzzzz"



Så spännande var det :-)



Sedan kan du få dagens quiz: Jag har ikväll skidat till en av få tjärnar på orsaskogen som ligger inom skyddat område (ett av våra stora skyddade områden), och som dessutom innehåller fisk (abborre). Tjärnen i fråga ligger relativt långt från närmaste väg och är ligger väldigt vackert, omgiven av gammelskog och myrar. Vilken är tjärnen?



Ledtråd: Gottlund beskrev området där tjärnen ligger som "Myrarnas och brändornas ödeland", och Ann-Sofi von Otter har en musikalisk koppling till området.



Blev f.ö. en ganska äventyrlig skidtur hemåt i mörkret sedan, över smältvattenbäckar och översvämmade myrar. Men det är bara härligt :-)

2009-04-19 @ 01:37:05
Postat av: Mr Pink

Haha:-) Ja,du min vän....Gissar naturligtvis på Koppången men vilken liten pöl som är belägen där och innehåller abborre har jag nog ingen aning om:-/



Har du fiskat där då?

2009-04-19 @ 13:10:11
Postat av: Knogen

MrPink>

Koppången var alldeles rätt, och vattnet är Svarttjärnen. En mycket vackert belägen tjärn där man, hör och häpna, inte behöver se hyggen eller nåt annat antropogent påhitt i omgivningarna. Tyvärr alldeles för unikt i våra skogar numera.



Jag fiskade ja. Det var dock ruskigt trögfiskat. Jag lyckades skrämma upp åtta borrar till slut, men det satt långt inne.

2009-04-19 @ 21:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0