Kameltips

Helgen närmar sig och ny travomgång, den här veckan på Umåker....Ingen favoritbana för mig men man får göra ett försök att hämta hem degen ändå...:-)

Avd 1: 5 Clear Sign ska egentligen bara vinna ett sånt här lopp och det kanske han gör också. Men med Ove A Lindqvist som styrman så är det läge för att kasta in ett gäng brasklappar. Utan att kolla upp det så var det nog ett tag sedan han vann på V75 och när jag tycker han kan bli lite väl stirrig och hålögd ibland så varnar jag för en kuse som iaf ser ut att ha toppform....3 Javelin Q,den här gången med Örjan. Pass upp! Kan komma farande likt en iller med senap i röven på upploppet....Hästen alltså, inte Örjan;-)

Avd 2: Ett garderingslopp alla dagar i veckan. 15 Victoria Sisu och 14 Hilda C.D blir kanske favoriter och de ska naturligtvis med på lappen. Nr 13 My Samba  och 11 Ulana Cape är två dragsters som kan fälla ett säckgäng över upploppet så de två är givna.

Avd 3: Tunt lopp och här har jag inga idéer. 1 Evidence Ås var grymt bra senaste starten och det kan vara så enkelt att han tar ledningen och får hållas och rinner undan till seger. 2 Jocose får snart börja visa något , mycket snack kring kusen och visst det är en bra häst...men börjar det inte bli dags att leva upp till snacket nu?

Avd 4: Storfavorit blir nog 10 Mette Farming, ett löfte som är obesegrad. Finns dock några saker som KAN vara minus, första övernattningen och långresan....Får nog pynta med några garderingskameler här och i första hand 7 Tabacco Master som är en bra häst. 1 Rea Montana är också ett ämne och kan få fina loppet här.

Avd 5: Nordisar och stor favorit 8 Love, spika eller gardera.....Jag har ingen som helst aning mer än möjligen GrevNils kortfattade ord om 12 Stamping inför senaste starten "han är bäst" :-). Nu var det inte helt korrekt i och med han blev trea men ändå.

Avd 6: Här nämner jag en häst som man bör ta med, 3 Quest for Life  med Westholm. 

Avd 7: Här blir ett gäng kusar hårt streckade, 7 Leonas Yeti, 8 Bull Trap och möjligen 2 Martin L Sisu....Själv skrälletar jag in miljonerna här och förordar nr 9 Boytoy! Går alltid bra efter vila och kan få loppet här. Tack för kaffet!


Sådär lite tips inför helgen:-) Nu ska man ju komponera ihop systemet också men det får ni göra hur fan ni vill:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snodde raden rätt av.



Tackar

2009-04-24 @ 19:57:59
Postat av: Mr Pink

Det var ju ingen rad:-)

Mina spikar blir nog Evidence Ås och Love...Går kort i sista med Boytoy och Leonas Yeti....

Garderar i första och målar på i andra....I fjärde plockar jag med 4-5 hästar och sedan i sjätte blir det också en stack, däribland Quest for Life förstås...

2009-04-24 @ 22:05:42
Postat av: Lumpsucker

Fick en stenklar igår !

Amiral sund är dagens bästa spik enligt de lärda!

Enkelraden blir som följer

2-6-1-6-12-11(varning för nian) - Hmmmmmmm sista är svårt men går på travtjänstens galna ide nr 5!

Lyyyyyyyyycka till som gamle udo skulle ha sagt.

ps sitter just nu och lyssnar på en gammal goding.

U2 ! Rimini !

2009-04-25 @ 10:56:41
Postat av: Mr Pink

Är du full?;-)

U2 och Rimini? Om du har minnet i behåll så vet du att det var Simple Minds och Don´t you forget about me som gällde det året när vi gjorde Italien på typ 3 dagar:-)Tågtågtågtågtåg :-)



Jag spikar inte Amiral Sund men den är med på systemet...G.Q Man i sista är ju inte Travtjänstens ide iaf...De har ju den långt ner på B-ranken....

Du är för färgad av Travtjänsten...Ta rygg på mina tips istället:-)

2009-04-25 @ 11:17:51
Postat av: Mr Pink

Är du full?;-)

U2 och Rimini? Om du har minnet i behåll så vet du att det var Simple Minds och Don´t you forget about me som gällde det året när vi gjorde Italien på typ 3 dagar:-)Tågtågtågtågtåg :-)



Jag spikar inte Amiral Sund men den är med på systemet...G.Q Man i sista är ju inte Travtjänstens ide iaf...De har ju den långt ner på B-ranken....

Du är för färgad av Travtjänsten...Ta rygg på mina tips istället:-)

2009-04-25 @ 11:18:09
Postat av: Mr Pink

Undrar vem fan som är full? Ska sluta upprepa mig;-)

2009-04-25 @ 11:19:16
Postat av: Bullen

Det här med att spika förstår jag inte? 4 tum eller nubb?

2009-04-25 @ 12:01:50
Postat av: Mr Pink

4 tum använder man om hästen är stenklar...Nubb när man väljer Lumpsuckers spikar (inte riktigt lika stenklara);-)



Bullen, vad gjorde du för rad? Let me know så jag kan kolla:-)

2009-04-25 @ 13:43:27
Postat av: Bullen

Sorry såg ditt inlägg först nu och den raden jag gjorde var inge vidare...vissa hästar springer än.

2009-04-29 @ 16:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0