Stendhal syndrom

Ett sjukdomstillstånd likväl som en film regisserad av Dario Argento, för övrigt med rätt trevligt foto:-) som alltid med Argento inblandad....Att genomskåda någons huvud ur detta perspektiv är intressant;-)

Stendhals syndrom.....Funderar på om det är det jag lider av?

Hjärtklappning, yrsel och magsmärtor vanligt förekommande OCH (för att vara just Stendhals syndrom) i samband med betraktande av stora konstverk........Jag lider av detta när jag ser min egen spegelbild........I sanning ett stort konstverk.....

Men det kan lika gärna vara hybris.....;-)

____________________________

By the way.....Kan ni den här?? En romaninledning på en fantastisk bok.......

"Amerigo Bonasera satt i kriminaldomstol nr 3 i New York och väntade på att rättvisa skulle skipas - han väntade på hämnd mot de män som hade gjort hans dotter så illa, och som hade försökt vanära henne."

Inte fuska nu och kom igen och gissa:-) Första rätta svaret vinner nåt....Kanske en flaska rödvin eller nån flaska fulwhisky:-) Vi får se

---------------------------------------------------------------

Nu ser jag att fingerade räkstjärtar kommer gående här i sötsur sås...rätt över tapeten och försöker med sitt kleggiga beteende forma små ord till mig.....Pucko skriver de längst upp mot bården.....Haha, undrar vilka som är pucko? Fingerade räkstjärtar som inte förstår att att de är just det....fingerade....Låter dem hålla på bäst de vill och planterar ytterligare själlösa funderingar kring mitt vattentörstande stolpskott från -88 hämtat från Mässbackens fotbollsplan.......Dags för en renande och helande dusch och sliter av mig huden i stora sjok för att blottlägga min rena, fräscha kropp utan skyddsnät............

Ha en skön helg och ta väl hand om er.......

Återkommer vilken dag som helst

Kommentarer
Postat av: LA WOMAN

Ja det var ju inte svårt...The Godfather by Mario Puzo........det hör väl till allmänbildingen att man skall kunna det!

Ps...vill inte ha whiskey..gärna lite gott rödvin..i maj tack!

2009-04-24 @ 18:37:09
Postat av: Anonym

Haha, måste ju hålla det enkelt så nån kan;-) Bunkrar en god flaska Chianti som får stå till sig tills du är här:-)

2009-04-24 @ 18:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0