Strumpsticka

Funderar på att trä en strumpsticka från öra till öra........Eller trä....det lär ju bara vara att sopa igenom skiten, empty room....

En något innehållsrik dag idag med diverse göromål..Känner mig lite sliten nu faktiskt. Fick ytterligare tråkiga besked igår och arbetet med fortsatt sorg fick ännu en tyngd att bearbeta. Tycker att det får vara nog med elände nu.

-----------------------------------

Hann med en liten uppvaktning idag också på eftermiddagen. Jag och Hasse begav oss till käre Bruks med ett väl inslaget paket som gratulation till de fyllda fyrtio. Innehållet bestod av ett gäng jerkbaits till den blivande gäddkungen vilka mottogs med synbar glädje:-) Tack för kaffet, Brutte.

Nu börjar metepremiären närma sig, Örebro 2-3 maj. Blir en del iordningsställande nu de närmsta dagarna hoppas jag. Brukar ju inte vara alltför komplicerat där nere och med Boddas tips från ifjol så räknar jag kallt med att iaf fånga en bottenfisk i år;-)
Gissningsvis blir det löja dag ett för att dag två takeaparta efter bottenfisk....Får väl se vad vattenrapporterna så småningom säger från Svartån, ibland kan det ju vara riktigt strömt där. Men har några plattisar iordningställda så det ska funka det med.
Vi blir tre man som åker ned från Fk Match...Jag, Peter och Roffe Racoon. Ska boka rum imorgon på nåt sjangnobelt palats som kan inhysa tre lyxlirare med bred dalmålsdialekt:-)

------------------------------------

Håller på att ordna till för årsmötet också, har ju (av kända skäl) inte varit läge att köra det ännu. Så det blir en rundringning till Matcharna för att informera. För er som läser den här bloggen så kommer det att bli årsmöte nästa onsdag, alltså den 29 april. Återkommer med tid och mer info.

---------------------------------

Nästa vecka ska jag också gå en ekoturismkurs på två dagar som  går av stapeln här i Orsa. Det är en baskurs i ekoturism där innehållet även riktar sig mot hur man går till väga för att bli certifierad hos Naturens Bästa.

------------------------------------

För övrigt så är den mest otajmade fotbollsmatchåskådaren som antagligen finns....Kollade på Liverpool-Arsenal igårkväll(första halvlek)...för övrigt en fantastisk halvlek med åtminstone ett fantastiskt lag, Liverpool. Såg hela första halvlek som slutade 0-1....I och med att jag är Jack Bauerjunkie så blev det ju en knapptryckning för att skåda honom på Tv400.....I första reklampausen slår jag om till fotbollen igen....2-2! Men vafan, svär och domderar över att det ska bli mål NÄR JAG EN KORT STUND kollar på annat....Kollar ett tag för att switcha över till Bauer igen, över till fotboll igen efter en längre stund...3-4! Nu kollar jag klart och lyckas få se Liverpools kvittering till 4-4..
Har varit med om det där många gånger. Sitta och blänga på en match och inget händer, slå över en kort stund till något annat för att sedan gå tillbaka till fotbollen och vips......så har det blivit mål, gärna flera:-P Nä, ska skaffa fler teveapparater!

Kommentarer
Postat av: Tommy

Får väl hoppas man hamnar bredvid dig i Örebro, så man kan smygkopiera vad du gör :-D

2009-04-23 @ 09:14:08
Postat av: Mr Pink

Tommy, du behöver inte smyga:-) Å hur jag fiskar löja vet du ju redan....Okontrollerat och frustrerat;-)

2009-04-23 @ 12:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0