Finaler Solvalla

Dags för Solvalla igen imorgon och finaler med till synes bra favoriter....Risk för låg utdelning möjligen men man lär ju försöka välta några favoritkusar...

I första avdelningen blir Fama Currit stor favorit i och med spetsläget....Visst kan hon pila undan och klara sig över målsnöret först men jag hoppas ankaret kastas nånstans mitt på upploppet och mjölksyran tränger sig ut genom varje por på den gode Fama....och nr 8 Debbie Brodda käkar upp spillrorna och slår sig fram till seger.....Tar man sedan med smygÖrjan med Swept To Victory har man köpt loppet och kan luta sig tillbaks....

8-9-3

Avd 2/ Stor favvis här 11 Wood Laday, ska med på lappen vid gardering förstås. Annars kan man chanselichansa här och använda bläcket till att spika 5 Spex Brodde. Höjer några varningens fingrar även för 7 Quality Control och 4 Ewa Bulwark(nu proffskörd)

5-11-7-4

Avd 3/ Är 2 Colombian Necktie lika fin som jag var senaste framträdandet på Orsa Hotell vinner han från alla håll;-) Nu var det ju ett tag sedan och när Colombian är en aning flukturerad vad gäller form så kan det vara värt att gardera.....eller spika...eller vad man vill.
Nämner iaf 3 Teaser Elegance, 10 Excallibur och 7 Acclaim

2 -3-10-7-5

Avd 4/ Här låser jag på två hästar och är man inte lika byxis som jag är så väljer man att spika en av dessa....Förordrar 9 Staro Capricorn som närmast är att likna vid en tanks, inbillar mig att han drar ner brallorna på övriga från 700 kvar till över mål....Om inte så ta med 2 Red Chili Leaf. Nu blev jag ännu mer byxis och lägger med en skräll som minnet inte tappat bort....1 Love Heart,vinner lopp närsomhelst.

9-2-1

Avd 5/ Nr 4 Indigo Broline är troligen bara bäst men även här går det att kasta in några brasklappar...Hur fan ser en sån ut förresten? Brasklapp? Hursomhelst.....Vill man gödsla på med några kameler här så se då till att ha med 1 Pinepower Rose, 10 Ottens Julia , 3 Humble Broline och 5 Vector du Ling

4-1-10-3-5

Avd 6/ Favorit i fara, 5 Power Nap....Här håller jag ett stadigt tag om kulorna och släpper inte 7 Lost Without You! Har den bara lite ynka tur med löpningen så hänger läppen först över mållinjen rätt vad det är.....11 M T Buffett bör också streckas liksom 4 Staro America...Spetsande 2 Juan Carlos kan bättre än senast

7-5-11-4-2

Avd 7/ 10 Staro Allentown är säkerligen bästa hästen,körs dock av Per Lennartsson som sällan kör favoriter speciellt bra, visserligen vann han senast med hästen men det var då det....Känner en smula osäkerhet över detta faktum men ni som inte gör det....Spika! Själv garderar jag med möjligen spetsande 8 Iceland och 3 M T Cherokee.....

10-8-3


Systemförslag

1: 3-8-9
2: 5
3: 2
4: 2-9
5:1-3-4-5-10
6: 2-4-5-7-9-10-11
7: 3-8-10

630 rader/315,-

Hoppas nån jävel lämnar in det...Själv hinner jag nog ändra det alldeles för många gånger inför morgondagen:-P

Kommentarer
Postat av: Bullen

Inlämnad och klar. Kopierade rätt av bara för att jag är en lat jävel....och snygg.

2009-08-07 @ 21:29:48
Postat av: Bullen

Hoppas dina sprang bättre än mina..;)

2009-08-08 @ 22:37:22
Postat av: Mr Pink

Hmmm, inte mycket bättre:-P Fem hästar i första, sprack.....Spikade inte femman i andra utan slösade garderingar....Spik i tredje som var usel....Fjärde rätt liksom femte...Sjätte helt borta....Spik på rätt häst i sista...4 sketna rätt och kavlar upp huden på underarmarna för att ta nya tag:-)

2009-08-08 @ 22:41:37
Postat av: Bullen

Du har mitt fulla förtroende och det är bara 4 veckor kvar till nästa gång..:)



Skynda er till Borås djurpark för jag börjar få känslan att den enda anledningen till jag innehar vapen är att jag skall skjuta alla pingviner där.

2009-08-09 @ 04:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0