Frisk eller sjuk?

Plockat igenom några gamla kartonger senaste veckan, allt för att bringa någon form av ordning i allt skit man lyckats prångla ner i nån öppen kartong en gång i tiden.....Jösses, vad jag sparat på allt OCH framförallt antecknat:-O Vet inte om det är möjligt att någon utomhusvistelse ägde rum för min grådaskiga innekropp på den tiden när allt skrevs ner...
Från 70-talet och en bit in på 80-talet finns det en hel del pärmar fyllda med urklipp, sport i huvudsak men även andra händelser....Ett stort antal kollegieblock härbärgerar alla tips och travlappar som lämnats in och tummar hållits för, tillsammans med prydligt textade sidor med löpande resultat från alla stryktipsmatcher, travresultat, hockey, backhoppning, hockey, skidor, slalom, störtlopp, basket och allt man kan tänka sig.....

Suck, hade jag inget liv:-P Jodå, min barndom var kalas och att skriva små krumelurer på papper var ju jäkligt kul:-) och naturligtvis att samla på allt........

Alla travguiden från början på 80-talet får nu bilda rök och ångor, burn baby burn
The Onion en stund innan han slog igenom och sedermera vann Elitloppet på 1.12.0
Startlistan
Kommer ni ihåg alla gamla lirare? Underbart!
Alla viktiga urklipp har sparats:-) Belov minns ju alla, eller hur?;-) Prippen, hade du tagit den?
Till och med schack, kan dock inte återge dragen i det här partiet från minnet:-)
Kanske teckningen från en nioåring säger en hel del om tillståndet redan då?;-)
En artonårig fiskares helgaktiviteter.....
Och VARFÖR skulle man inte spara på den här?
Faktiskt lite nostalgivärde:-)
Nio år och myntsamlare...Det här var den tidigaste jag hittade, de följdes av en radda mynt och frimärkskalendrar....Köpte varje år och strök under med raka streck under de som fanns i samlingarna
Här bygger man upp;-)
Kanske min lyckligaste stund som fotbollsbetraktare...Gråter när jag ser Tardelli´s glädje än idag:-P
Delar av den högtravande litteratur som trängde sig in i mitt sinne som småpojk
Så ännu mer, gud så bildad jag var på den tiden;-)
De här var bäst!:-D Vilka titlar!Världslaget -78....Romeo Benetti! Ari Haan, hade den pojken nån glöd i dojan då!?

Kommentarer
Postat av: Storm

Märkligt!



Hitchcock var även min favorit och tävlingskalendern ser likadan ut för mig idag.



Men !.



Allting har sin tid, bara att bränna eller lägga ner.



Hae't Gött !

2009-08-26 @ 19:06:06
Postat av: Broder Green d.ä

sorry dude!!

2009-08-26 @ 21:34:37
Postat av: Brutte

Helt magiskt..........

2009-08-27 @ 08:46:46
Postat av: Fredrik Samuelsson

STÅL DÖDAREN...

Vilken hjälte!

2009-08-27 @ 11:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0