Inspiration.....

...att få mig att göra nåt vettigt känns nu lika överjävligt svårt som att peta upp smör i röven på en vildkatt med en strumpsticka......

Visserligen stod lyckan mig bi ett par gånger när jag försökte med smöret.....så kanske någon form av inspiration faller över mig plötsligt

********************************************************

Läste i bladet att en skådespelande 20-åring plågat och torterat ihjäl ett tjugotal katter och en hund...och känt upprymdhet och fått adrenalinkickar av detta.......En del människor har upprörts av detta....Inte jag
Ser det som ett sundhetstecken att det finns sadister och allehanda tokar.....Om inte det fanns hur fan skulle ni veta om ni var normala eller inte?
Det måste finnas referenspunkter i tillvaron

Vet många som jämför sig med mig för att få känna sig normala en stund;-)

Förresten så är jag uppväxt med kattmördare och djurtorterare....Inget konstigt med det....På högstadiet så fick man varje måndag höra historier om dessa ämnen och hur berättaren hittat på nya finurliga sätt att liva upp sin egen torftiga tillvaro genom tortyr;-)........Där någonstans drog jag slutsatsen att människan är det mest ondskefulla på denna jord dock med vissa variabler....Att sedan de flesta människor är idioter som lever med nedfällda skygglappar är en annan sak...Som vanligt exkluderas inte min egen person:-)

********************************************************

Travet idag och har två spikar, en halvfräck och en bananas.........Blir nog som vanligt att man får gå till Frälsis och tigga soppa en vecka till MEN om raden sätter sig som en bofink på en alligatortunga då jävlars klirrar det till i lädret....Spikarna avd sex, 1 MT BUFFETT och i sista 7 procentaren 10 JACK Z!! Nu har diverse tipsgurus naturligtvis skrikit sig hesa över Jack Z så den blir säkert lite nerspelad men som spik.....ojojoj, jag håller tummarna så hårt att de blir mindre än k-ken;-)

Var förresten inne på att spika i guld, tredje avdelningen. 10 JEWISH BANKER, men drog i fegstoppen och dubblade med Julemannen (9 KORVET KLINTHOLM)

********************************************************

Plockade bär häromdagen, hittade inga blåbär men dock lingon. Inte helt färdiga men kvastade i 15 liter i hinken iaf. Enligt bärgurun Mr WP så är det finfint att göra sylt på lite omogna bär:-) , det blir lite geleaktigare. Tror det beror på att pektinhalten är högre i de omogna bären och att den halten sjunker ju mer mogna de blir.
Såg inget vilt heller när jag åkte runt på skogen, det enda var en huggorm som låg och vilade på en av de finaste lingontuvorna....Han ville inte ge sig först men till slut ringlade han/hon iväg och lämnade bären till mig:-)

********************************************************

Slungade klot igen igårkväll. Börjar kanske närma sig nån hyfsad serie strax nu. Hade riktigt fina kulor (!) stundtals och bra serier på gång men det blev en kväll utan 200 serie igen.....Låg på 534 efter 3. Nästa gång tar jag över highscoretavlan, heard that Ms H?!;-)

*******************************************************

Håller på att städa ur diverse "lagerlokaler" . Ett gäng kartonger gås igenom och att mitt tidigare liv kännetecknas av ekorrbeteende är ställt utom allt tvivel...Har sparat på allt OCH skrivit ner allt. Nåt så inihelvete med anteckningar och sparade kollegieblock har nog aldrig skådats:-P
Hittade ett autografblock också minsann...Vasaloppsåkare förstås, då man var hangaround i tioårsåldern och var med farsan som hade hand om den tekniska biten med telefonförbindelser mm i flera år. Vet att man gled runt och hälsade på tvkommentatorerna ...Plex, Grive, Mac Gänger, Strömmer, Kjell Andersson mm....I autografblocket såg jag bl a Gert Dietmar Klause, Gerhard Grimmer, Odd Martinsen, Pauli Siitonen plus en massa andra diffusa namn:-)

*********************************************************

Nä, dags att bli inspirerad......plockar fram en liten kropp ur frysen och medelst osthyvel fixar jag till lite "barnskav"...Sauterar det lätt i stekpannan med en stor klick smör( LCHF you know) och serverar med kokt broccoli och knaperstekt bacon


Kommentarer
Postat av: Totte

Nog kan du bättre än att referera till en sjuk persons handlingar som kunnde slänga katter ut från Storstupet. Och sen slänga sten på dom som inte dog. Det är djurplågeri i allra högsta grad. Ingenting att se upp till, eftersom han och alla andra som gör detta enbart är idioter.

2009-08-23 @ 00:12:10
Postat av: Mr Pink

Som sagt, Totte...Människor är idioter och det mest ondskefulla som finns...Precis som jag skrev:-)

Det du beskriver är tyvärr inte det värsta som hände....det var mycket värre

2009-08-23 @ 09:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0