Defenders

Med tanke på min "sågning" av försvarsspelaren Sergio Ramos så tänkte jag bara lista mitt högst personliga val av världens bästa försvarsspelare.....Kommer nog att återkomma i ämnet då det ploppar upp namn hela tiden.
Är ju alltid en smula nostalgisk i delar av listor och när man ska tänka igenom vad som hänt genom tiderna så listan innehåller inte så mycket nya namn...

Ja just det...Ni vet väl om att de bästa försvarsspelarna ALLTID är italienska!?;-)

Nummer 1
Paolo Maldini - förr och nu och alltid


Nummer 2
Franco Baresi - legend med en fantastisk blick


Nummer 3
Alessandro Nesta - mer elegant och följsam back har aldrig funnits



Nummer 4
Karl Heinz Förster - kandiderar även på listan över de hårdaste/fulaste försvararna


Nummer 5
Fabio Cannavaro - en hjälte


Nummer 6
Claudio Gentile - toppar min lista där även Förster ingår


Nummer 7
Gaetano Scirea -  som Baresi spelade han oftast libero och hade fullständig koll



Nummer 8
Antonio Cabrini - sensationell ytterback -82

Nummer 9
John Terry - stabil mittback med hög lägstanivå


Nummer 10
Ronald Koeman - grymt skott och en hårding


Det var de bästa! Kom nu inte dragandes med de ni tror jag glömt....Ferdinand, Pepe, Boswinga, Alves, Cole bla bla.....Har inte glömt dem, de platsar alltså inte:-)

Eller förresten, jag HAR säkert glömt en massa......Vilka borde platsa? Hysén kanske?:-) Peter Larsson?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men harre jösses

2009-02-19 @ 16:49:08
Postat av: Mr Pink

Stavas med ett R.......Hare alltså

2009-02-19 @ 16:55:58
Postat av: ingo

Franz Beckenbauer,, en av dom främsta spelarna oavsett plats. kanske också Berti Vogts platsar?

2009-02-19 @ 19:03:02
Postat av: Anonym

Imorgon Lördag kommer du att känna en doft av romantik och hat i luften i Orsa. Det är bara för att jag då har anlänt...:)

2009-02-20 @ 18:40:28
Postat av: Brutte

Europacupfinal 77, Liverpool-Borussia Mönchengladbach: Ett av de största ögonblicken i mitt patetiska fotbollsliv (såg faktiskt hela matchen i måndags kväll - kanske säger mer om mig än matchen); här finns två försvarare som var målskyttar i finalen och för alltid finns i mitt hjärta - låt mig citera den engelska kommentatorn (det räcker för mig) "It´s Tommy Smith" (2-1 till pool på en grym nick) och (the first signing of Paisley) "Neal against Kneib" (straff och 3-1 till pool). Nostalgi...

2009-03-05 @ 14:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0